Kimi Raikkonen gespot tijdens bezoek aan Williams-fabriek
- Gepubliceerd op 16 sep 2011 18:09
-
50
- Door: Robin Smeets
Raikkonen zou volgens de laatste berichten zijn motivatie alweer verloren hebben om nog rallies te rijden. De Fin kwam vorig weekend niet opdagen bij de rally van Australië en werd daardoor per direct uit het kampioenschap verwijderd. Hij moest namelijk aan minimaal twee evenementen buiten Europa meedoen, maar daar kan Raikkonen nu niet meer aan voldoen.
Afgelopen week bracht de wereldkampioen van 2007 een bezoek aan de fabriek van Williams in het Britse Grove. Over een nieuwe toekomst in de Formule 1, verklaarde Raikkonen tegenover Turun Sanomat: "Ik weet het niet."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.336 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (50)
Login om te reagerenPosts: 333
Haha, grappig, gewoon niet komen opdagen! Zou wel tof zijn, ik wed dat hij het beter zou doen dan Schumacher.
Posts: 9.505
In de Mercedes? Geef je weinig kans...
Posts: 1.434
Hij heeft zijn WK te danken aan Schumacher die in die periode nog verbonden was aan Ferrari en de auto tot een kampioenswagen had gemaakt.
Posts: 859
Zijn kampioenschap te danken aan Schumacher? Zo ken ik er ook nog wel wat..
Posts: 18.535
Dat is inderdaad idioot. Omgekeerd durf ik em wel aan, Schumacher had die titel ook gepakt.
Posts: 2.323
williams zou een slechte keuze zijn
Posts: 316
Ik geloof niet dat hij voor Williams gaat rijden. Williams kan Raikkonen niet voldoende betalen en daar zijn al vaker de onderhandelingen op stuk gelopen. Raikkonen wil volgens mij ook alleen terug in de F1 als hij een competitieve auto kan rijden.
Zou ook niet handig voor Williams zijn aangezien Raikkonen (naar het schijnt) niet echt interesse heeft in de technische kant van F1.
Posts: 650
zo dom zal ie wel niet zijn. volgens mij kan je beter voor citroen rijden in het wrc dan williams in de f1
Posts: 4.805
Kimi en Valtteri bij Williams: ik verf m\'n hele huis blauw-wit!
Posts: 10.089
ik draai mezelf alvast om in het graf.. Williams is momenteel nog minder dan Toro Rosso!
Posts: 1.508
Ik weet zeker dat Kimi niet echt vrolijk wordt om bij Williams te rijden.Ik had hem liever bij Red Bull gezien naast Seb.Maar Valteri Bottas bij Williams lijkt mij prima.Daar kan hij prima ervaring op doen om bij een groter team te komen.Een Fin erbij is altijd fijn.Tja,ik heb eenmaal een zwak voor Finnen.
Posts: 12.432
Ach, je bent toch een fan van Vettel? Wat maakt het dan uit waar deze overgewaardeerde lapschwants gaat rijden. Twee jaar rally en meneer is weer op zoek naar een nieuw speeltje omdat hij zijn motivatie kwijt is, jaja.
Posts: 1.508
Overgewaarde lapzwants?? Wat gaan nou weer krijgen?? Verdiep je iegen eerst in de situatie voordat je een oordeel gaat vellen!
Kimi had van te voren al gezet dat hij niet aan alle rally\'s zal deelnemen.Dat heeft niets met ongemotiveert te maken.En dat hij heeft besloten om alsnog niet mee te doen met de rally van Austalië is zijn eigen keus! Trouwens,waarom lig jij daar überhaupt wakker van? Trouwens,ik ben ook een Kimifan.
Posts: 6.927
Raikkonen wordt waarschijnlijk betrokken in de ambities van Tata die eigenaar is van Jaguar. Jaguar en Williams gaan intensief samenwerken aan een \"Veyron killer\" (tot hoever dat kan) en daarbij heeft Jaguar (lees Tata) ook de wens uitgesproken weer Le Mans in te willen. En laat dit laatste nou ook de ambitie van Raikkonen zijn.
Raikkonen gaat niet meer de Formule 1 in. En al zou hij dit doen, dan is Williams een interessante keuze met een technisch team dat van de grond op opnieuw is opgebouwd en waarbij er, na de laatste geruchten, geld genoeg gaat zijn. Het schijnt dat Qatar na vier jaar lobbyen eindelijk als sponsor gaat instappen met dezelfde sponsor die op het shirt van FC Barcelona prijkt ;)
Posts: 3.145
Aannemelijk verhaal aangezien Williams gewoonweg het geld niet heeft om Kimi te betalen, Tata is so f*cking loaded en kunnen Kimi eventueel \'n stoeltje kopen, alleen zou ik niet weten waarin Tata zijn marktaandeel (in) ziet stijgen en daardoor het geld/ investering terug verdienen.
Posts: 2.115
Hoogstwaarschijnlijk was het voor Jaguar / Williams project voor Le Mans.
Als het voor F1 zou zijn dan zou dat mij verbazen, Alhoewel ik niet weet hoeveel de Cosworth motor scheelt met de Renault krachtbron. Ik geloof wel dat met Kimi aan boord Williams marketing technisch interessant kan worden. en dan naast Petrov die ik verwacht naar williams te moeten verkassen en daar de centen in het laatje gaat brengen. Maldonado heeft nog geen officiele verbindtenis voor 2012
Posts: 10.089
\'\' De Fin kwam vorig weekend niet opdagen bij de rally van Australië en werd daardoor per direct uit het kampioenschap verwijderd. Hij moest namelijk aan minimaal twee evenementen buiten Europa meedoen, maar daar kan Raikkonen nu niet meer aan voldoen.\'\'
dat klopt niet, Ice1Racing, Kimi zijn team is hierdoor uit het constructeurs kampioenschap gezet
Kimi zelf staat gewoon nog 8e in het Wereldkampioenschap.
Hopelijk wint Kimi de 24u van Le Man nog eens, zou ik echt geweldig vinden!
Posts: 10.089
En Kimi was er waarschijnlijk om te praten over de Jaguar C-X75
Hij zal hem wel willen kopen ofzo :P
Posts: 12.432
Bij Audi en Peugot willen ze alleen echte coureurs met de juiste instelling en motivatie. En die krijg je niet bij iemand van zijn \"kaliber\".
Posts: 2.195
oeh , wat zet je jezelf toch voor schut , Dutch. als Peugeot iemand van zijn \'kaliber\' niet wilt waarom hebben ze hem dan laten testen?
ik weet zeker dat als Kimi zegt ik heb interesse in Le Mans dat Peugeot serieus naar die optie gaat kijken
Posts: 12.432
Kimi fan zeker??
Posts: 2.195
correct. neemt trouwens niet weg dat ik hier gewoon gelijk heb
Posts: 1.508
@DutchF1,wat is er mis met Kimifans??
Cypher heeft inderdaad gelijk! Jij ben zeker een Kimihater?
Posts: 686
Hij kan beter niet meer f1 gaan rijden word nooit meer iets ! is er veel te lang uit .
Posts: 10.089
idd, en al helemaal niet bij Williams XD
Posts: 1.308
Ik zie hem graag terug. Alleen niet bij Williams. Voor minder dan Renault zou hij niet moeten gaan imo.
Posts: 816
Kimi mag gewoon rijden hoor in frankrijk, spanje en wales!!!
En het was niet zo dat Kimi niet op kwam dagen, hij had het tijdens de rally van finland in Juli al gezegd dat hij NIET naar australie ging!!!
Vervolgens is zijn naam niet van de entry list geschrapt en maken alle sites hier een compleet drama van!! Pff
Posts: 1.756
Lekker volwassen. Ergens geen zin meer in hebben en dan gewoon niet meer op komen dagen. Er zijn ook nog andere mensen bij betrokken die hun brood moeten verdienen. En dan zijn er nog mensen die dat wel grappig vinden.
Wat mij betreft zien we hem nooit meer terug in whatever voor een racewagen dan ook.
Posts: 2.115
Dit meen je niet he?
Posts: 395
Je laat nu net blijken alsof het Kimi allemaal geen bal kan schelen. Vergeet niet dat hij erg veel inzet toont in de WRC en dat hij ook miljoenen euro\'s van zijn eigen bankrekening in zijn team stopt. Mensen als Raikkonen houden de rallysport nog enigszins overeind en het is dan ook belachelijk om op hem te bashen.
Posts: 1.508
@laagvlieger (je nickname doet er echt eer aan) je is zo verrot als een gebruikte koffiefilter! Dat Kimi niet in Australië mee wil doen is zijn beslissing.Alleen de contructeurstitel zijn afgenomen,maar zijn eigen punten houdt hij gewoon.Je weet niet eens hoe Kimi echt is,dus lipje houden!
Kimi zal bij Williams niet echt vrolijk worden.Hij heeft meerdere malen gezegt dat hij absoluut niet in de middenmoot of achterhoede wil rijden,en het maximale uit de auto wil halen.Het is inderdaad wel leuk zijn om hem in de 24 uur van Le Mans te zien.
Trouwens laagvlieger,als je Kimi niet moet sla zijn berichten dan voortaan lekker over.
Posts: 1.308
@Vettellinnetje
Laten we het alstublieft vriendelijk houden. Is wel zo goed voor de sfeer, nietwaar :-)?
Posts: 12.432
Die Vettel doos denkt de overgewaardeere rijder wel te kennen zeker....dacht het niet. Want praten doet hij niet, dus zullen het bij elkaar geraapte quotes zijn van gezucht en gesteun. In persoon heb jij ook nog nooit contact met hem gehad dus stop met overdreven onzin.
Posts: 1.508
Vetteldoos?? wat ben jij een zielig mannetje! waarom zal ik Kimi niet kennen? Ik ben ook een fan van hem.En verdiep je GVD eerst in de situatie.Maar dat doe jij niet want anders kom jij niet met zo\'n idiote oordeel.
Kan ik over ook wel zeggen.\"Die gefrustreerde Alonsofan denkt zomaar een oordeel te vellen over Kimi\"
Posts: 227
Eh, LV, als je niks weet, maak dan ook geen comment. Het is zijn EIGEN team, hij had geen zin om de kosten te betalen om te rijden in Australië, dat is zijn beslissing, hebben wij niks mee te maken.
Posts: 3.145
Williams heeft ook een eigen team, Williams F1. Denk je dat hij het kan maken om niet op een GP weekend te verschijnen omdat het geen zin heeft om de kosten te betalen?
Posts: 395
Ook voor jou geldt Mika, als je niks weet, maak dan ook geen comment. Het is in de rally voor veel privateers gebruikelijk niet alle (en zeker niet de verre, dure, overzeese) rally\'s te rijden. Raikkonen zou sowieso al niet deelnemen aan alle rally\'s, hij had zich wel ingeschreven voor Australië, maar heeft al ruim van te voren aangegeven daar alsnog niet heen te gaan. \'Niet komen opdagen\' is pure onzin.
Posts: 816
Lol @ mika,
Kimi had in februari al gepland dat hij deze rally niet zou doen en in juli zei hij nog dat hij niet deelnam, dat is wat anders als niet op komen dagen!!
Posts: 3.145
Als iemand zijn verplichtingen niet na kan komen moet hij überhaupt zich geen commitments op de hals halen. Of je nu privateer bent of een fabrieksteam, er zijn mensen afhankelijk van je one way or the other. Maar ja, FB hebben altijd een excuus.
Posts: 1.508
Ach,je weet toch hoe dat gaat.Dat is een uitspraak van mensen die kimi niet eens kennen.Een beetje fan weet dat Kimi niet aan alle rally\'s zal deelnemen.Wel de klok horen luiden,maar niet weten waar de klepel zit!
Posts: 1.890
Het artikel deugt gewoon niet omdat het de realiteit niet echt juist weergeeft. Het begint over een prive bezoek van Raikkonen aan de Williams fabriek, en vervolgens wordt twee derde van de tekst gewijd aan stemmingmakerij als zou Raikkonen niet meer gemotiveerd zijn terwijl het team gewoon heeft beslist om niet in Australie te rijden. Dat klinkt heel wat anders dan niet op komen dagen! Het geeft een wat negatief smaakje aan het geheel.
Posts: 2.195
je moet Mika ook niet serieus nemen , hij is nogal gefrustreerd dat zijn lievelingetje er niets van bakt dit jaar
Posts: 395
\"Als iemand zijn verplichtingen niet na kan komen moet hij überhaupt zich geen commitments op de hals halen. Of je nu privateer bent of een fabrieksteam, er zijn mensen afhankelijk van je one way or the other\"
Welke verplichtingen? In de rally schrijf je, je niet in voor een seizoen, maar per rally. En verder heeft Raikkonen geen mensen in dienst, maar huurt hij de auto en de monteurs bij Citroën. En je hoeft niet te denken dat Citroën Racing failliet gaat of mensen op straat moet zetten omdat Kimi één extra rally niet rijdt.
Het is echt van de zotte dat hij hier kritiek op krijgt. Ze mogen gvd blij zijn dat hij überhaupt zijn privécenten in de sport stopt.
Posts: 1.890
vreemd dat een kritische reactie over het artikel zelf niet wordt geplaatst. Het was heel netjes geschreven, gaat om de vermeende ongemotiveerdheid van Raikkonen waarvan bekend is dat dit heel anders zit. Bewust niet naar Australie afreizen versus niet komen opdagen zijn toch wel verschillende dingen vindt ik
Posts: 538
Williams, niet doen!! Het kost je veel ijsjes, op TV komt het helemaal niet over zo\'n figuur met zo een achtelijke bob-de-bouwer pet/helm en je loopt het risico dat hij er halverwege de race of het seizoen ineens \'geen zin meer in heeft\'
Posts: 395
Hij komt niet over? Hij heeft de WRC een enorme publiciteitsboost gegeven en hij hoeft maar een scheet te laten en alle autosport websites staan er weer vol mee. Van alle coureurs waar Williams uit kan kiezen geeft Raikkonen by far de meeste exposure aan het team.
En in welke seizoen gaf hij het op trouwens? 2009? Toen hij met die onderontwikkelde truck in de 2de seizoenshelft bijna de meeste punten scoorde van iedereen?
En in welke race had hij er halverwege geen zin meer in? Brazilië 2009? Toen hij met benzine in z\'n ogen en dus half blind van 22 naar P6 reed? Wat een gelul over zijn motivatie.
Posts: 2.115
Overigens is Sutil ook bij de Williams fabriek geweest en Kimi is weldegelijk in gesprek voor een stoeltje.
PDVSA de sponsor van Maldonado schijnt ook niet op de lange termijn zekerheid te bieden ivm de ziekte en eventuele herkiezing van Hugo Chavez. (verkiezingen zijn in 2012)
Williams heeft met mensen als Coughlan,Jason Somerville en Marc Gillian toch wel wat parate kennis in huis en de deal met Renault (vroeger een gouden combi,waarbij resultaten uit het verleden commercieel gezien zeker wel een rol spelen) Als Kimi (mits gemotiveerd) het team in de top 10 krijgt zal dit ook sponsor technisch zeker resultaat op leveren.
Dus om op tijd fit te worden voor F1 is het nu zeker tijd voor Kimi als hij het nog wil om bij Williams in te gaan stappen. Maar ik zie het anders, Williams heeft een coureur nodig waar mensen echt wat in zien. Zoals een Alonso,Vettel,Schumacher,Hamilton. en ik vind dat Kimi daar echt wel tussen mag staan qua naam
Dus ik zeg Petrov en Kimi naar Williams
Posts: 322
Ben altijd een fan van Raikkonen geweest. Geen woorden maar daden en daar hou ik wel van. Vind het jammer dat hij niet is blijven rijden in de F1, maar vind niet dat hij nu nog weer terug moet komen, of het moet bij 1 van de topteams zijn. Zou leuk zijn om hem in de Lemans series terug te zien bij de LMP1 bij Peugeot of Audi ofzo
Posts: 19.803
Raikkonen was een fantastische aanwinst voor de F1, en mocht terugkeren, dan is hij dat nog steeds! Zulke racers pur sang met een aparte persoonlijkheid zijn geweldig voor de sport.
Ik heb het altijd ontzettend jammer gevonden dat hij stopte. Maar ik begrijp ook goed dat hij enkel bij goede teams wilde rijden.
Graag, héél graag had ik hem bij RBR gezien naast Vettel. Dat zou een geweldig rijdersduo zijn, een stuk spannender dan (met alle respect) de in vergelijking wat \'saaie\' Webber.
Mocht hij terugkeren, doe het dan niet bij Williams! Dat zou werkelijk zonde zijn. De opties zijn gering, en helaas wordt bij bijvoorbeeld Lotus-Renault ook veel naar geld gekeken.
Kortom, de 5 beste teams zijn voor 2012 gewoon al bezet.
Vanaf 2013 naar RBR? Doen! Maarja, het zal wel niet gebeuren.
Posts: 1.508
Kimi past beter bij Red Bull dan bij Williams.Kimi en Seb in één team is een perfectie combinatie.En daarbij komt dat Kimi en Seb goede vrienden zijn.