Jaime Alguersuari niet blij met nieuw contract van Webber
- Gepubliceerd op 13 sep 2011 17:01
-
13
- Door: Robin Smeets
In plaats van aan promotie naar Red Bull Racing te denken, moet Alguersuari nu zorgen dat hij zijn huidige stoeltje bij Toro Rosso veilig kan stellen. Daniel Ricciardo klopt namelijk op de deur en Alguersuari was dan ook niet blij met het nieuws dat Mark Webber nog een jaar langer blijft racen voor Red Bull.
"Natuurlijk ben ik daar helemaal niet tevreden mee. Ik wil voor een team rijden dat races kan winnen. Ik voel me zeker op m'n plek bij Toro Rosso en ik ben ze ook erg dankbaar dat ik al op mijn 19e mijn debuut in de Formule 1 kon maken, maar ik wil races winnen."
Om af te sluiten haalde Alguersuari nog even uit naar Webber: "Als ik constant een halve seconde achter mijn teamgenoot zou rijden, was ik er meteen uitgevlogen bij het team."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.656 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 18.535
Het is nou niet zo dat hij heeft laten zien het werkelijk beter te kunnen doen dan Webber.
Posts: 1.653
Slechter dan Webber is ook niet mogelijk, al 117 punten achter op Vettel terwijl je met die wagen toch makkelijk punten moet rapen.
Posts: 3.145
James, dat ben ik met je eens.
Al moet ik wel toegeven dat de combinatie tussen Vettel / RB7 / het team het maximale uit de auto kan halen, en dat de RB7 ontwikkeld is rondom de voorkeuren van Vettel. Het is voor een coureur bijna niet mogelijk om maximaal met een auto te presteren als deze bijvoorbeeld ondersturend is terwijl jezelf oversturend bent.
Posts: 917
Ik weet niet in hoeverre dat tegenwoordig nog speelt. Toen er nog oneindig veel testen was, kon een auto écht volledig aan de voorkeuren van 1 rijder worden afgesteld. Als je dat nu doet, gooi je wellicht het constructeurskampioenschap weg..
Posts: 880
Zo, dat klinkt behoorlijk gefrustreerd, zeg!
Posts: 439
Arrogantie alom
Posts: 3.471
Die laatste alinea klopt natuurlijk wel, en ik geef hem ook wel gelijk. Bij de topteams word dan de hand boven je hoofd gehouden, zoals gebeurd bij Massa en nu met Webber. En in zekere zin ook bij Hamilton, die ook kuren vertoont en ook niet tot de orde word geroepen qua rijgedrag. Hoe zeer graag ik Hamilton zie rijden, en hoe vaak ik het briljant vind in wat ie doet, soms gaat ie te ver in zijn doen, wat een aantal DNF tot gevolg heeft. Blijf gewoon rustig, en houd je hoofd koel, Lewis!
Jaime moet geduld hebben, hij is nog niet klaar voor een dergelijke rol bij Red Bull Racing, eerst je teamgenoot maar eens flink de oren wassen, Jaime!
Posts: 439
Inderdaad. Volgens mij kan je er vrij zeker van zijn dat Webber nog altijd sneller is dan Alguersuari btw.
Posts: 962
De vergelijking loopt nogal mank vind ik. Even vanuit RBR bekeken; Het is niet Webber vs Vettel maar Webber vs. Alguesuari. Dan is Webber echt nog wel een klasse of wat beter. Bovendien lijkt het me eerder logischer dat Buemi aanspraak maakt op dat stoeltje. Vettel is buitencategorie, geweldig. Buemi en Alguesuari zijn dat niet. Wellicht dat Ricciardo beter is, maar die moet zich ook nog maar eens bewijzen. Webber heeft de ervaring en is denk ik sneller dan Buemi en Alguersuari. Ik zou die er ook bij houden tot er zich een echt talent aandient dat de potentie toont zich te kunnen meten met Vettel. (Hülkenberg, Kubica, wellicht Grosjean?).
Posts: 3.145
Hamilton wordt niet de hand boven het hoofd gehouden, waarom zou je een coureur een hand boven het hoofd houden als hij met zijn stijl al de titel WDC en vice WDC binnen getrokken heeft en elk jaar nog boven zijn mede coureurs heeft weten te eindigen?
Posts: 3.077
Alguersuari heeft gelijk. Of hij of Buemi zal straks weg moeten bij STR, terwijl beide nu wel eens een kans verdient hebben bij Red Bull. Dat is nou eenmaal de reden dat STR bestaat, jonge talenten de kans geven in F1, zodat ze door kunnen groeien naar het grotere Red Bull.
Daarnaast mocht Alguersuari zijn debuut maken, omdat Bourdais naar huis toe werdt gereden door Buemi. Dat deed Buemi overtuigender dan Vettel. Nu doet Alguersuari het iets beter dan Buemi, dus zou de volgende logische stap zijn om Alguersuari de kans naast Vettel te geven.
Uiteindelijk is de STR geen auto waarmee zowel Buemi als Alguersuari zich mee kunnen bewijzen. Ze hebben niet het geluk dat Vettel had, door feitelijk rond te rijden met een auto die eigenlijk een Red Bull was met, toen nog, een sterkere Ferrari motor. STR moet tegenwoordig zelf een auto bouwen, waardoor ze niet voor verassingen kunnen zorgen.
Posts: 2.989
Raar het lijkt wel of iedereen webbers vorig seizoen is vergeten,
lijkt me niet dat een coureur ineens zoveel slechter is geworden,
Webber heeft z,n jaar gewoon niet, en de pech die vettel had vorig jaar lijkt overgewaait naar Webber,
Posts: 19.803
Laat ik voorop stellen dat Alguersari een serie goede races neergezet heeft.
Maar dan nog, acht ik hem naast Vettel compleet kansloos en zal hij het niet \'zomaar eventjes beter\' doen dan Webber.
Alguersari moet niet zeuren. Blijf jezelf in the picture rijden en je komt er vanzelf. Blijf scoren, en pak Ricciardo aan om je in 2013 te verzekeren van een RBR stoeltje. Mouwen opstropen en de beuk erin i.p.v. zeuren Alguersari!