'Nico Rosberg verbindt zich tot 2015 aan Mercedes GP'
- Gepubliceerd op 12 sep 2011 00:48
-
21
- Door: Robin Smeets
Rosberg is momenteel in het bezit van een contract voor 2012, maar zou dus tot zeker 2015 bij Mercedes GP kunnen racen. Er zal dan wel een clausule in het contract komen te staan dat Rosberg mag vertrekken als er bij Ferrari of Red Bull Racing een positie vrij komt. Daar zijn respectievelijk Felipe Massa en Mark Webber tot en met 2012 in het bezit van een contract.
Mercedes' motorsportbaas Norbert Haug verklaarde eerder al: "Nico en Mercedes zijn zeker geïnteresseerd in een langdurige samenwerking." Rosberg verklaarde daarnaast: "Als ik bekijk wat ik nu allemaal in de fabriek zie gebeuren, ben ik vol vertrouwen voor de toekomst."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 10.089
dit is een win-win situatie voor Rosberg, doen dus
Posts: 3.471
Ik zie niet echt in wat Rosberg hiermee kan winnen... Want die Mercedes is niet vooruit te branden. Dat ze in Monza goed mee konden komen was puur te wijten aan die Mercedes motor en de stuurmanskunsten van Schumacher. Rosberg is ook al zo\'n \'\'talent\'\' dat maar niet verder komt. Ferrari kan ie vergeten, want wat moeten hun met een kerel die nog geen race heeft gewonnen?
Posts: 18.535
Ohja, dus wie gaan ze dan nemen? De winnaars van het huidige veld op een rijtje: Hamilton, Button, Vettel, Webber, Massa, Barrichello, Schumacher, Kovalainen, Trulli.
De eerste vier gaan al niet naar Ferrari, de vijfde zit er. Barrichello is zo goed als op pensioen net als trulli, Schumacher uitgesloten, Kovalainen heeft al bewezen het niet onder druk aan te kunnen.
Met andere woorden, er is geen andere racewinnaar voor handen. Rosberg is zowat de beste rijder buiten de topteams. Maarja, volgens jou is Trulli vast een pak beter dan Rosberg, omdat ie ooit een GP won.
Posts: 1.754
Het zou mooi zijn als hij bij een top team als Ferrari of Red Bull aan de slag zou kunnen maar toch jammer dat hij nog geen overwinning heeft behaald. Ik hoop dat dit toch nog lukt in een Merc. Laat daarna Hulkenburg en Di Resta het maar afmaken...
Posts: 893
De meester (Schumacher) heeft gisteren wéér zijn \"legende\" laten zien. Zijn doorzettingsvermogen en talent laten zien hoe goed de meester wel niet is in een slechte auto. Hamilton moest wel een \"bezwaar\" gaan maken aan de wedstrijdleiding anders kwam hij nooit de meester voorbij.
Het is jammer dat de meester niet in de Ferrari of de Mclaren zat , dan was hij eerste of tweede.
Daarom heb ik een verzoek aan de team van Ferrari , Red Bull en Mclaren vervang u tweede coureur (Massa,Webber en Hamilton) door Schumacher!
PS: Rosberg is ook een goede coureur echter heeft meneer \"net niet dat\" wat hem een talent maakt. Als men Schumacher op het circuit ziet lopen straal meneer \"daadkracht,leiderschap en ik kan het principe\" uit , dat ontbreekt (nog) aan Rosberg.
Posts: 341
idd heel logisch dat je zo een heel betoog gaat houden over MSC, daar zijn naam ook idd bijna elke regel genoemd word in dit artikel *zucht*
Posts: 9.176
MSC 8 rondjes voorsprong op Vettel. Zo goed was hij gister.
Posts: 19.806
Logische keuze van beide partijen. Het lijkt er namelijk op dat de stoeltjes voor de komende jaren bij RBR, McLaren & Ferrari bezet gaan blijven. Ricciardo zal waarschijnlijk Webber gaan vervangen bij RBR over een tijdje, en hetzelfde geldt voor Perez ten koste van Massa bij Ferrari. McLaren zal haar rijders blijven behouden lijkt me.
Voor Rosberg is Mercedes dus de beste optie de komende jaren, en omgekeerd is Rosberg ook één van de betere rijders die beschikbaar is om voor het team te rijden.
Dat hij nog geen overwinning heeft, is niet zijn eigen schuld. Sommige criticasters moeten dan ook eens ophouden met dit punt aanhalen. Rosberg heeft een aantal jaar in een Williams gereden die niet \'podium-waardig\' was. Dan kun je dus geen overwinning verwachten.
De Mercedes van 2010 en dit jaar is ook niet in staat gebleken voor overwinningen te gaan dus het is logisch dat het Rosberg nog niet is gelukt. Dit is dan ook niet zijn schuld.
Rosberg is een zeer snelle rijder die vooral race-technisch nog het een en ander bij kan leren (van bijvoorbeeld Schumacher).
Posts: 893
Toch zie ik hem niet uitblinken in de race , sommige coureurs hebben nog een slechtere wagen en die blinken uit!
Posts: 19.806
Ik zeg toch ook: race-technisch kan hij nog het een en ander leren.
Lees je weer de helft:) ?
Posts: 4.679
Grinnik, laat hem toch even DH. De hele voorbereiding heeft ie over Schumi zitten opgeven. Daarna werd Schumi door zowat iedereen opgegeven en nu schitterde hij weer. Dat Rosberg niks kon laten zien omdat een HRT-bowlingbal hem afschoot bomt hem niet ;)
On-Topic: doen! Verleng dat contract. Leer van de meester zolang het kan. Tegen de tijd dat de meester is gestopt, blinkt de leerling uit.
Posts: 341
wat ik me dan afvraag, waarom staat er geen McLaren in het rijtje van begeerde teams? Doen het op dit moment (hoe pijnlijk ook om te zeggen) beter dan Ferrari.
Posts: 893
Ach feit is dat Rosberg gewoon in het niets verdwijnt bij alles wat de meester heeft bereikt.
Over paar jaar zijn we de naam Rosberg weer vergeten net zoals Damon Hill. Bijde zijn het goede coureurs die echter niet het talent hebben om tot de top te horen.
Posts: 2.115
Toch zie ik Schumacher ook nog wel bijtekenen.
Als er volgend jaar een kleine progressie is gemaakt en het winnen van wedstrijden/podium binnen handbereik is.
Fysiek kan hij het nu nog makkelijk hebben en bij vlagen begint hij nu goede races te laten zien met minder materiaal. eigenlijk wat we al bijna 2 jaar van hem verwachten.
@ Damon inderdaad Rosberg heeft nog nooit het materiaal gehad om te winnen.
Maar de keren dat hij iets buitengewoons heeft laten zien met een mindere auto zijn op 1 hand te tellen.
Ik denk dat dat in deze tijd toch moeilijker is al in de tijd dat Schumacher bij Ferrari en Benetton begon. Ik vind Nico een groot talent!
Hoop dat Mercedes met dit rijdersduo tot 2015 doorgaat.
Dan heeft Scumacher in elk geval nog 1 record erbij,dat van de oudste coureur haha.
Over records gesproken, Alonso gister door de 1000 punten heen.
En Schumacher op Spa de meeste auto\'s ingehaald in de Grand Prix van Belgie ooit.
Posts: 18.535
Ow Alonso is door de 1000 punten heen.. Dat na twee seizoenen dat er bijna 500 punten per seizoen te verdienen vallen.. Die records zeggen niet veel meer.
Posts: 2.115
haha @ Ruth, Ja das waar....nou er werd over gesproken hier op Monza hahah
Posts: 2.223
Quote: maar door zich langer aan het team te binden willen ze een sterker team opbouwen.
Maar ondertussen, aju als er een plek vrij komt bij Ferrari of Red Bull, dus langdurige samenwerking, maar alleen als er geen betere plek vrijkomt XD
Posts: 1.434
Ferrari en RBR zitten niet te wachten op deze Rosberg die nog geen overwinning heeft behaald en in het straatje komt van Barrichello, Trulli. Maar er is al een jaartje afgesnoept. In juni 2011 was er sprake van contractverlenging tot 2016.
Posts: 803
Een ruil tussen McLaren en Mercedes Grand Prix van Button en Schumacher lijkt mij wel mooi.
Dan kan Rosberg nog wat dingen leren van Button (want die heeft duidelijk race-inzicht) en leert Rosberg misschien uiteindelijk hoe hij moet winnen. Tegelijkertijd krijgt Schumacher dan weer een echt snelle auto en kan hij nog één keer voor de titel gaan. Opgejaagd door Hamilton zie ik hem dat zowaar nog wel een keer doen ook!
Posts: 9.176
Dat je erover nadenkt, ok, maar dat je de moeite neemt om het te typen.... ;-)
Posts: 102
Ik ben nog nooit echt overtuigd door Rosberg... laat in sommige vrije trainingen van zich spreken maar in een race komt er weinig tot niks uit, geen echte vechters mentaliteit en als hij wordt ingehaald dan zal hij ook weinig tot niks doen om meteen weer in een tegen aanval te gaan.. Mooiste voorbeeld is zeker de afgelopen race op Spa geweest, IEDERE coureur die na eau rouge naar boven werd ingehaald klimt meteen in de staart van de auto die zojuist voorbij is gekomen. Rosberg.... die blijft gewoon lekker op \'t makkie rijden op zijn lijn en vind het allemaal wel prima...Nee ik ben nog niet gecharmeerd van hem als racer, dat hij dus hard kan rijden in een training geloof ik wel maar das niet hetzelfde ;-)