user icon

Whitmarsh: "Kampioenschap 2011 is zeker nog niet beslist!"

  • Gepubliceerd op 30 aug 2011 10:10
  • comments 19
  • Door: Danny Sosef
Ondanks de overwinning van Sebastian Vettel afgelopen weekend in België is McLaren-teambaas Martin Whitmarsh van mening dat de strijd om het kampioenschap van 2011 zeker nog niet beslist is.

McLaren-coureurs Button en Hamilton bezetten momenteel respectievelijk de vierde en vijfde plaats in het kampioenschap op meer dan 100 punten achterstand van leider Vettel.

Whitmarsh: "Om het kampioenschap te winnen dit jaar, dat klinkt op dit moment erg ambitieus. We moeten echter positief blijven en dat verwachten de fans ook van ons. Als Ferrari en McLaren nu zeggen 'het kampioenschap is over, we gaan vrij rijden zonder aan het WK te denken', dat zou geen goede boodschap zijn. De fans verdienen een flinke strijd te zien."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.384

    Hij heeft wel gelijk, als iedereen nu zegt het kampioenschap op te geven is er voor ons helemaal niks meer aan, maar ik denk dat iedereen die realistisch is wel weet dat dit een bijna onmogelijke zaak is...

    Daarnaast heb je natuurlijk ook sponsoren, en die staan niet te springen om te horen dat hun team het opgeeft.

    Nee, persoonlijk geloof ik er niet meer in. Ik eet dan ook mijn bank op als iemand anders dan Vettel het WK pakt. Wel hoop ik nog wat spannende races te zien met verschillende winnaars. En dan ga ik het vice-kampioenschap maar volgen, kan ook spannend zijn.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 10:19
  • Tuurlijk is het allang voorbij, kijk de stand is. Alonso, Button en Hamilton moeten ieder 4 keer winnen en Vettel 4 keer uitvallen en dan nog staan ze een paar puntjes achter. Zie je die betrouwbare Red-Bull dit jaar 4 keer uitvallen in 7 races? Ik niet.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 10:26
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Sterker nog.. Ik denk zelfs dat Vettel als hij niet uitvalt binnen 3 races kampioen is. Als net als de afgelopen races er steeds verschillende mensen op plaatsen 2, 3 en 4 staan dan is het gewoon klaar.

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 11:18
    • Rubber

      Posts: 120

      Inderdaad, wishful thinking van Whitmarch. Iedereen hier gelooft niet meer in sprookjes:) hoewel...

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 13:18
  • Methamatisch is het natuurlijk mogelijk, maar ik kan het natuurlijk niet eens zijn met de uitspraak van Whitmarsh.
    Het kampioenschap is waarschijnlijk gewoon beslist in het voordeel van Vettel.

    Natuurlijk moet je nooit opgeven, laat dat duidelijk zijn. Je moet iedere race knokken voor de overwinning en de fans het maximale geven. Maar verwacht er gewoon niet teveel van zou ik denken. Kom je toch in de buurt, dan is dat mooi meegenomen!

    Ik verwacht overigens van zowel BUT als HAM nog gewoon 1 of meerdere overwinningen dit jaar. Ze zitten er nu gewoon goed bij.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 10:26
  • Beamer

    Posts: 1.104

    Ik denk dat McLaren realistisch moet zijn, want deze achterstand gaan ze echt niet meer goedmaken! Ze kunnen beter hun aandacht gaan verleggen naar de auto van 2012.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 10:52
  • Whitmarsh maakt zich zo wel een beetje ongeloofwaardig, je moet ook realistisch kunnen zijn

    Vettel heeft 113 punten voorsprong om Hamilton, er zijn nog 175 punten te verdelen
    de Mclaren en Lewis moeten oppermachtig zijn om alle races te winnen, daarnaast mag Vettel dan niet meer dan 63punten punten scoren... Alleen mensen op gok sites kunnen nog hopen op een WK voor Hamilton of Button...

    Tuurlijk mag Whitmarsh dit zeggen en de moed erin houden, maar dit is hetzelfde als dat van marwijk na de WK-Finale had gezegd \'\' we hopen dat de scheidsrechter ons alsnog die corner geeft in de 115e minuut)

    \'\'De fans verdienen een flinke strijd te zien.\"

    Een flinke strijd natuurlijk, ga dan maar elke race voor de overwinning, alles of niets.. dat willen we zien, en niemand zal Hamilton of Button nog iets kwalijk nemen als het fout afloopt.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 11:33
    • F12011

      Posts: 617

      Whitmarsh is gelijk de McLarenfanboys, ook zo ongeloofwaardig, man man wat een.......

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 15:15
    • ?

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 16:05
  • pokerface

    Posts: 584

    Alleen voor het constructeurs kampioenschap kan nog gestreden worden. En zelfs dat word lastig.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 12:54
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Raar van hem om het zo specifiek toe te lichten. Als ik McLaren-fan was, zou ik het lezen als: \'Ik geloof niet meer in het kampioenschap, maar omdat het not-done is om dat te zeggen zeg ik dat niet.\'

    Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je je best doet en ondertussen hoopt op uitvalbeurten van Vettel.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 14:01
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Vooropgesteld dat Vettel en for that matter het hele RB-team de rest van het seizoen niet meer komen opdraven......

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 14:46
  • James

    Posts: 1.652

    Misschien zijn er fans die dat niet graag horen, maar ik vind het belachelijk. Het kampioenschap is gewoonweg beslist. Maar dat neemt niet weg dat raceoverwinningen ook zeer mooi zijn.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 17:18
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ach, dit moeten ze gewoon roepen om sponsoren tevreden te houden, maar elke imbeciel weet nog dat het kampioenschap al vergeven is.

    Het wordt het trouwens ook echt niet saaier op als ze het nu al wel toegeven, want elke coureur wil gewoon een race winnen, ook al is het kampioenschap al beslist.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 18:39
  • hansf1

    Posts: 123

    Dan zullen ze op zaterdag en zondag geen botsautootje moeten spelen.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 20:34
  • redbull1

    Posts: 929

    het kampieonschap is al beslist denk maar niet dat vettel opeens 5 uitavalbeurten krijgt

    maar het is wel goed dat ze naar elke race gaan met de intensie om te winnen dat maakt het spectaculair

    • + 0
    • 31 aug 2011 - 08:42
  • gp

    Posts: 4.267

    Hij zou beter zwijgen. Het is door zijn geklungel dat ze nu zo achterliggen. Hamilton zou normaal op ongeveer gelijke hoogte staan als Vettel maar door al die blunders is het nu voorbij!

    • + 0
    • 31 aug 2011 - 19:04
    • Dennoow

      Posts: 962

      Hamilton zou normaal gezien ook niet op gelijke hoogte staan met Vettel. Vettel is sneller en constanter. Het grote verschil tussen die 2 is juist dat Vettel veel slimmer racet. Hamilton kan beter inhalen, maar dat zal Vettel een worst wezen als hij met overmacht vooraan kan rijden. Hamilton maakt nu eenmaal meer fouten, ten eerste omdat hij meer risico moet nemen en ten tweede omdat dat een beetje in zijn aard zit. Vettel is kalmer en denkt veel beter na op de baan.

      • + 0
      • 2 sep 2011 - 12:52
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ik zou zeggen: Verras me! Vettel heeft voorlopig de laatste race weer van Pole position gewonnen. Snelste in de kwalificatie, snelste in de race. Alonso zit nog het dichtste bij de RBR\'s momenteel omdat hij een betere basissnelheid heeft dan Button en constanter rijdt dan Hamilton (ze mogen zich nog maar eens achter de oren krabben bij McLaren, de keuze om Alonso te dumpen voor Hamilton was misschien toch niet zo heel slim?). Vettel gaat zeer waarschijnlijk kampioen worden, de komende 3 races hoeft hij niet mee te doen en dan nog kan enkel Webber in de buurt komen van zijn toppositie. Vettel lijkt nergens heen te gaan, die gaat het kampioenschap op z\'n sloffen winnen door ongelofelijk goed te rijden dit jaar.

    • + 0
    • 2 sep 2011 - 12:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit