Jaime Alguersuari slachtoffer van onbezonnen actie Senna
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 17:23
-
14
- Door: Robin Smeets
"Ik laat me niet graag slecht uit over een andere coureur, maar ik denk dat de situatie wel duidelijk is voor iedereen", vertelde Alguersuari. "Op weg naar La Source zat ik in het midden met Senna aan de binnenkant en Fernando Alonso aan de buitenkant. Senna mistte compleet zijn rempunt en duwde me richting de Ferrari."
"Desondanks kunnen we veel positieve dingen meenemen uit dit weekend. We hadden een auto waarmee ik zeker in de punten had kunnen eindigen en dat is te danken aan het harde werk van het hele team. Ik vind het jammer voor de jongens, want we starten niet elke race vanaf de zesde plaats."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.763 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 2.418
Erg jammer voor hem, wie weet wat hij vandaag had kunnen doen. Later lag Buemi nog 6e, maar ook dat werd verpest doordat Perez(?) hem raakte. Ze waren in ieder geval goed bezig, hopelijk kunnen ze op Monza wel wat moois laten zien.
Posts: 4.805
Hoezo \'onbezonnen\'? Dat zal Alguersuari vast niet zo gezegd hebben, hem kennende. Beginnersfoutje van Senna, niets meer en niets minder. Erg jammer vooral, voor beiden.
Posts: 1.503
Titel is bedacht door een B. Senna hater? Want zo kwam de titel op mij over...
Posts: 932
Beginnersfoutje ? Hij heeft al een seizoen ervaring kunnen opdoen met achteraan starten en kent dus de hectiek van een start. Dit was pure overmoed, kansloze actie, dus onbezonnen. Niks Senna haat, gewoon reeel.
Posts: 7.177
Alonso had ook echt Mazzel. Hij had zo de ronde in geduwd worden. En er niet echt schadeloos van afgekomen zijn. Senna Mazzel dat hij door kon rijden. En voor Jamie echt jammer. Ik had hem wel wat gegund.
Posts: 2.418
Haha ja, net als vorig jaar eigenlijk. Toen reed Barrichello hard op hem in en had hij ook geen schade. Alonso en Spa gaan wat dat betreft goed samen. ;)
Posts: 4.499
Waarom wordt de actie van Senna breed uitgemeten en veroordeeld terwijl de actie van Glock op Di Resta net zo erg was.
Senna kan tenminste nog zeggen dat hij de Renault nog niet kent in raceafstelling vol met benzine...
Posts: 4.764
Ik moet je zeggen dat de actie van Glock op Di Resta me geheel is ontgaan.
Posts: 19.803
Erg jammer. Beide STR mannen staan onder druk, en dan laat Alguersari zoiets moois zien in de kwali, en krijgt hij vervolgens geen kans dat een vervolg te geven in de race. Erg jammer, maar wel een pluim voor Alguersari, ga zo door als je je stoeltje veilig wilt stellen!
Buemi zat er ook snel en goed bij in het begin, maar ik zag niet wat er uiteindelijk mis ging. En met die kapotte achtervleugel had hij nog steeds tempo!
Kan iemand mij vertellen wat er nu precies met Buemi gebeurd is?
Posts: 2.418
Er zijn inderdaad geen beelden van getoond, maar volgens mij is Perez tegen de achterkant van Buemi aangereden. Welke bocht weet ik ook niet, maar hij zal zich waarschijnlijk verremt hebben bij een poging om in te halen. Perez kreeg overigens wel een DT penalty voor die actie.
Het zou trouwens wel mooi zijn als ze voortaan de beelden van een ongeluk laten zien, nadat er een straf is gegeven. Vandaag kwam het incident tussen Perez en Buemi niet in beeld, maar Perez kreeg wel een straf. Het zou voor veel mensen denk ik toch fijner zijn als ze dan in ieder geval nog laten zien waarom hij die straf kreeg.
Posts: 1.508
Erg jammer voor Alguersuari.Vooral nadat hij zich zo had gekwalificeerd.IK hoop dat Senna erg snel uit gaat,en dat Heidje weer terug komt.
Posts: 3
Off-topic: En kan iemand mij ook vertellen wat de verrassing van Ferrari was voor Schumacher\'s jubileum?
Posts: 2.222
Van wat ik begrepen heb was de gouden helm waar hij van het weekend mee reed (ineens lastig onderscheid maken met Rosberg zo) het cadeau van Ferrari aan Michael Schumacher.
Had liever gezien, voor 1 weekend:
-stoeltje ruilen met Massa XD
-of na afloop even alsnog Michael in de Ferrari van dit jaar, even een paar rondjes rijden
Beide vastg contractueel niet mogelijk en betreft info van, over de concurrent
Maar toch een mooi cadeau, dat zeker, chapeau
Posts: 112
Schummi had een stuk van de ferrari auto gekregen met zoveel wk, zoveel poles enz enz die hij haalde toen hij nog bij Ferrari reed en met handtekeningen
Kijk maar bij RtlGp formule 1 de foto\'s van de race van belgie, daar staat hij bij