user icon

D'Ambrosio hoopt op regen in Spa-Francorchamps

  • Gepubliceerd op 26 aug 2011 09:31
  • comments 9
  • Door: Danny Sosef
Jerome D'Ambrosio rijdt dit weekend zijn thuisrace op het beroemde circuit van Spa-Francorchamps. Het is bijna 20 jaar geleden toen België voor het laatst een thuiscoureur op haar circuit had rijden. De Belg laat in ieder geval weten te hopen op regenachtige omstandigheden.

"Het is heel speciaal om hier te kunnen rijden dit weekend. Voor 17 jaar heeft de Formule 1, en dus ook België geen coureurs gehad, dus het iets speciaals. Ik voel dat echt zo", aldus de 25-jarige Belg.

"Het is de afgelopen weken erg druk geweest. De eerste persconferentie voor de Grand Prix in Spa-Francorchamps stond al op de planning voor 10 augustus. Er heerst veel enthousiasme dat ik hier zal racen. Aan de andere kant moet ik mijn hoofd koel houden en gefocust blijven."

"Ik zal proberen mijn best te doen voor het publiek, meer kan ik niet doen. Ik zal me concentreren om het maximale uit de wagen te halen. Hopelijk speelt het weer ons in de kaart, ik hoop op regen tijdens mijn thuisrace, dat zou ons goed doen!"

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ben

    Posts: 296

    regen gaat er zeker zijn,het beloofd een spannense race te worden,als we zowat plensbuien gaan krijgen zoals deze week zullen de full-wets niet van de wagens gaan,het belooft alvast.

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 09:37
  • Mooi om te zien! De meeste rijders willen altijd een droge race, wat ik vooral bij mindere teams niet snap. Juist als coureur bij een minder team zou je altijd op regen moet hopen, regen is de equalizer!
    Ik hoop het voor je Jerome, en knallen dan met die hap en neem in ieder geval Glock te grazen!

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 09:39
  • Staat Jerome niet ook onder contract bij Genii Capital? Raar dat ze hem dan niet naar Renault hebben gehaald. Hij heeft iets meer race ervaring dan Senna met de auto\'s van dit jaar.

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 09:43
  • AirJan

    Posts: 1.194

    Een hele race met regen zou heerlijk zijn! Net niet te hard zodat we niet achter de safetycar starten en dat soort onzin, maar wel zo hard dat DRS hele race verboden is.
    Doe de kwalificatie ook maar gelijk in de regen trouwens!

    Droompodium: Schumacher - D\'Ambrosio - Kovalainen :-)

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 09:50
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Volgens de weervoorspeller op mijn iPhone regent het vandaag en morgen in francorchamps, maar zondag geeft ie een zonnetje...

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 10:13
  • Even een vraagje aan onze Belgische vrienden, zag afgelopen dinsdag een interview met D\'Ambrosio op èèn, bij \'Villa Vanthilt\'
    dat ging volledig in het engels, spreekt hij geen Nederlands?

    In elk geval, veel succes met de race van D\'Ambrosio, die ook mijn symphatie heeft.

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 10:19
    • WimJ

      Posts: 51

      @mr Monza, dat is een verplichting vanuit het team om dergelijke interviews in het engels af te nemen...

      • + 0
      • 26 aug 2011 - 10:25
    • Niet alle belgen spreken nederlands:p, ik weet wel dat hij buiten engels ook frans spreekt, vooral tegen de belgische media.

      • + 0
      • 26 aug 2011 - 10:33
  • Duidelijk, dankjewel, hoop niet dat ik nu Waalse bezoekers heb beledigd;).

    Hij is van Italiaanse afkomst dus ik moedig \'m ook aan :)

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 10:39

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar