user icon

Ferrari heeft verrassing in petto voor jubilerende Schumacher

  • Gepubliceerd op 25 aug 2011 16:33
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher viert komend weekend het feit dat hij twintig jaar geleden debuteerde in de Formule 1. En hoewel de Duitser tegenwoordig voor Mercedes GP uitkomt laat Ferrari dit jubileum niet onopgemerkt voorbij gaan. Met de Scuderia won hij vijf van zijn zeven wereldtitels. De Italiaanse renstal heeft voor het jubileumweekend een verrassing in petto voor Schumacher.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali: “We hebben iets voorbereid voor deze speciale gelegenheid. Zelfs vandaag de dag is hij nog een vriend van Ferrari, hoewel hij op de baan een rivaal is, maar de amicale band tussen Michael en Ferrari zal nooit verdwijnen, door alles wat we samen hebben meegemaakt. Als ik kijk naar zijn statistieken, met name in zijn periode bij Ferrari, besef ik me hoe buitengewoon ze zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit evenaart.”

Ferrari-president Luca di Montezemolo: “Michael zit voor eeuwig in de harten van de mensen die in Maranello werken en de Ferrari-tifosi. Een groot deel van zijn twintig jaar in de Formule 1 bracht hij bij ons door, met geweldige resultaten bovendien. Zijn passie voor racen en inzet zijn ongelofelijk, en met zijn moed en vastberadenheid heeft hij onze affectie veroverd. Namens iedereen bij Ferrari bedank ik hem voor alles dat hij voor ons gedaan heeft en ik wens hem het beste voor zijn twintigste verjaardag in de mooiste sport ter wereld.”

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Meschien vervang die F.Massa wel ... Vind ik wel een Truuk voor Ferrari :S

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 16:34
    • Dat hoop ik eerlijk gezegd ook wel, Schumacher en Massa die voor dit weekend alleen even een stoeltje ruilen, ik ga het allemaal opnemen, mocht dat zo zijn, haha, maar ik reken er maar niet al te veel op

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 22:08
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Misschien krijgt hij een van zijn kampioenschapsauto\'s? De eerste? :)

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 16:38
    • AirJan

      Posts: 1.216

      Als hij er dan ook nog in mag racen dit weekend wint hij nog eens een race!

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 16:44
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Hoezo? De eerste 2 waren met Benneton-Ford en Benneton-Renault, dus dat heeft weinig met Ferrari te maken:)

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 16:44
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      @Gompie: Klopt, ik heb het hier een beetje onduidelijk neergezet. Ik bedoelde eigenlijk de eerste Ferrari waarmee hij kampioen werd. :)

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 17:03
    • Dan eindelijk een auto met een vette V10, het zou toch wat zijn..

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 21:56
  • Rubens en Felipe gaan \'n karaoke versie doen van de oude Princess hit \"say I\'m your number one\".

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 16:55
  • Fittiwrc

    Posts: 211

    Klasse!

    Dat ze maar nooit vergeten wat ze samen (!) realiseerden.

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 16:58
  • triskele10

    Posts: 16

    Verrassing?

    Alonso let Schumacher pass for his 20 anniversary!

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 17:07
  • Mooi gebaar van Ferrari, niet meer, niet minder!

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 17:14
    • Hij heeft wat bereikt bij Ferrari...

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 20:44
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Ik denk dat ze hem een contract aanbieden voor na 2012. :P

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 17:19
  • Een verrassing kondig je toch niet aan? Dan is het hele effect van verrassing weg.

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 17:29
    • Ha Jackie,

      Hoe vordert het in Hürth-Hermülheim met de festiviteiten rond het 20 jarig jubileum? Ik neem aan dat u wel het een en ander aan het organiseren bent?
      Ik ben er helaas niet bij ivm de wedstrijd die gekeken moet worden en juich MSC vanaf de tribune wel aan!

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 17:40
    • waylon

      Posts: 2.268

      De verrassing is dat je de verrassing niet weet

      • + 0
      • 25 aug 2011 - 18:33
  • Aynsley

    Posts: 101

    sympathiek van de Scuderia

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 17:35
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ze laten Massa hem in Eau Rouge elimineren? ;)

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 18:32
  • msg

    Posts: 686

    Ik denk dat hij in plaats van alonso gaat rijden ! hahahahahahah

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 19:37
  • terazino

    Posts: 631

    Hij mag nog een rondje in zn driewieler over het circuit?

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 19:49
  • GPGert

    Posts: 803

    Het zal wel om een felicitatie-tekst op de beide Ferrari\'s gaan...

    • + 0
    • 25 aug 2011 - 21:13
  • Zou mooi zijn als Williams die ook had gehad, met de tekst;
    Hit me baby one more time....

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 07:20
  • Ferrari rijdt op SPA met 3 auto\'s zoals Di Montezemelo altijd al heeft gewild. De 3e auto is uiteraard voor Schumacher.
    Broeder Ralf neemt plaats in de Mercedes:).

    • + 0
    • 26 aug 2011 - 09:10

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar