user icon

Zien we Ricciardo in NASCAR vanaf 2023?

  • Gepubliceerd op 25 sep 2022 15:44
  • comments 21
  • Door: Martijn Arnoldus

De toekomst van Daniel Ricciardo nog onzeker. De Australiër moest weg bij McLaren na tegenvallende prestaties, maar heeft nog geen ander zitje in de Formule 1.

Mocht de meervoudig Grand Prix-winnaar naast een F1-stoeltje grijpen voor 2023 dan kan Ricciardo weleens de weg volgen van Daniil Kvyat en Kimi Raikkonen.

Volgens de Australische The Herald Sun gaat Ricciardo naar NASCAR als er geen plaats meer is voor hem in de koningsklasse. Justin Marks heeft interesse voor de Australiër en wil hem graag inlijven voor zijn nieuwe team Trackhouse Racing Project 91.

De teambaas ziet dat Ricciardo van grote commerciële waarde is om de populariteit van NASCAR in Australië te vergroten en hoopt daarmee ook meer sponsoren te lokken naar het team en de Amerikaanse klasse.

Ricciardo heeft in meerdere interviews aan gegeven graag in de Formule 1 te blijven. Op dit moment zijn een aantal zitjes nog niet ingevuld, zoals bij Williams, AlphaTauri en Alpine.

Astfgl

Posts: 577

Treurig om te moeten constateren, maar Ricciardo heeft z'n eigen F1 carrière vakkundig om zeep geholpen. Zijn lollige gedoe naast de baan komt nu ook alleen nog maar over als zielig, in plaats van humorvol. Hij doet er goed aan om vol op de resetknop te drukken en wat compleet anders te gaan doen.

  • 5
  • 25 sep 2022 - 15:46

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Dat hoop ik wel, want ik vind hem niet meer thuis horen in de F1.

    • + 2
    • 25 sep 2022 - 15:43
    • Astfgl

      Posts: 577

      Treurig om te moeten constateren, maar Ricciardo heeft z'n eigen F1 carrière vakkundig om zeep geholpen. Zijn lollige gedoe naast de baan komt nu ook alleen nog maar over als zielig, in plaats van humorvol. Hij doet er goed aan om vol op de resetknop te drukken en wat compleet anders te gaan doen.

      • + 5
      • 25 sep 2022 - 15:46
  • "Justin Marks heeft interesse voor de Australiër en wil hem graag inlijven voor zijn nieuwe team Trackhouse Racing Project 91."

    Hopelijk heeft Justin Marks ook meteen een leuk baantje voor Domenicali.

    • + 2
    • 25 sep 2022 - 15:53
    • Wat heb jij tegen Ricciardo dat je dat hoopt @Pietje?

      • + 1
      • 25 sep 2022 - 16:34
    • Waaruit trek jij de conclusie dat ik iets tegen Ricciardo heb @Larry?
      Een baantje voor Domenicali kan ook ergens ver weg in een kantoor zijn
      waar Ricciardo hem nooit tegen hoeft te komen toch?
      Zo'n soort "kantoor" als jij voor jouw schoonmoeder achter het huis hebt.

      • + 1
      • 25 sep 2022 - 16:45
    • Oké @Pietje, just checking, kon het me ook eigenlijk niet voorstellen… ;)

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 17:01
    • Wellicht kan mijn schoonmoeder Domenicali dan vergezellen…

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 17:02
    • Domenicali kan jouw schoonmoeder trouwens ook gezelschap houden, zodat jij dagelijks een oogje in het zeil kunt houden (dat hij nergens naar toe gaat en alles op de kop zet). 😜

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 17:11
    • Vind mijn idee toch beter @Pietje, dan ben ik er vanaf en dat scheelt een bull tijd en geld…

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 17:15
    • Nou, vooruit dan maar. Jij je zin!

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 17:25
    • Ah, gelukkig, thanx!

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 19:32
    • Ei oh joe wan.

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 19:34
    • Joe doe indiet !!

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 19:39
  • Edwin B.

    Posts: 21

    Liever zie ik hem eerst furore maken in de IndyCar.

    • + 1
    • 25 sep 2022 - 16:05
    • Ik denk hijzelf niet. Maar ook die stoeltjes zijn grotendeels op nu. Nascar heeft denk ik nu de meeste kansen voor hem.

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 16:32
  • Het zou onbescheiden en een tikkie arrogant zijn als ik nu zou zeggen dat ik dat al een tijd(je) hier heb aangekondigd, dus houd ik dat maar voor mezelf…

    • + 0
    • 25 sep 2022 - 16:37
  • Als we de "shoey" maar blijven zien.
    Maakt mij niet uit in welke klasse.
    Daniel "haha" Ricciardo moet gewoon lekker blijven racen,alleen niet meer in F1.

    • + 0
    • 25 sep 2022 - 17:44
    • Joeppp

      Posts: 6.236

      Melk uit je schoen wordt wel heel goor.

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 18:19
    • Ja,idd.
      Zo zijn er nog wel meer vloeistoffen die heel goor zijn uit je schoen.
      Eigenlijk is alles voor uit een schoen en dan hoef je nog niet eens een GP gereden te hebben.
      Ik vond en vind het nog steeds ranzig.
      Dat sommige coureurs eraan toegaven was natuurlijk voor de bühne.
      Ik had echt nee gezegd, maarja ik ben ook geen coureur.

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 19:52
    • *voor=goor*

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 19:54
  • Ik zou hem graag in Indycar zien. Dat is tenminste een klasse die ik ook volg en ik zie hem toch graag rijden. Los van hoe goed of slecht dat ook zijn mag.

    • + 1
    • 25 sep 2022 - 17:47

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.043
  • Podiums 24
  • Grand Prix 163
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (33)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar