Ook Flavio Briatore stemt tegen elektrische motoren
- Gepubliceerd op 07 aug 2011 13:10
-
11
- Door: Robin Smeets
Ecclestone denkt dat de elektrische motoren voor ongevallen kunnen zorgen, omdat je niet kan horen wanneer er een auto aan komt rijden door de pitstraat. Briatore brengt nog even het belang van het geluid ter sprake. "Minder geluid is voor de toeschouwers niet interessant. De Formule 1 is nog helemaal niet klaar voor elektrische motoren. Misschien over vijfig jaar", vertelde de voormalige Renault-teambaas.
"De fans brengen zeven of acht uur door op de tribunes en dat is natuurlijk fantastisch. Het geluid van de motoren is in de Formule 1 een deel van de emotie. Het geeft energie. Als men de spanning en het geluid weg gaat nemen, blijft er weinig meer over."
Trending nieuws
-
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 10.089
Nou gelukkig maar dan.. Gelukkig was briatore de beslissende factor in dit verhaal, nee wacht.. hij doet helemaal niks meer in de F1
Posts: 619
En als Briatore stemt...
Posts: 1.481
Vliegt er een teamgenoot in de muur...
Posts: 6.198
Briatore stemrecht? Mocht ie willen! Beetje ongelukkige Titel. Hij heeft misschien een mening maar geen stemrecht.
Posts: 259
wat heeft briatore nou nog tezeggen dan? helemaal niks toch? die mag toch jaren niet meer binnen de f1 komen? want het lijkt er wel heel strek op dat hij zich weer met alles bemoeit! opzouten ga lekker de a1gp opnieuw opstarten.. wegwezen en nooit meer terug komen!
Posts: 144
Totaal niet relevant wat Flavio ervan vindt.
Posts: 2.852
nav de reacties hierboven het volgende:
Fan van de man ben ik ook niet, wat er in het verleden is gebeurt is natuurlijk absoluut niet goed te praten en zal altijd een stempel op hem drukken. Maar mag de man niet eens zijn mening geven? Jullie geven op dit forum toch ook allemaal je mening? Waarom zou hij dat dan niet mogen, zeker als hem dat wordt gevraagd. Als je zijn mening niet wil horen, lees je het artikel toch gewoon niet, of zie ik dat nu verkeerd?
Verder vond ik het eigenlijk altijd wel interessant om hem aan de pitmuur te zien. Het is een flamboyant figuur en hij voegde mijns inziens toch echt wel iets toe aan de f1. Hij heeft ontzettend veel succes gehad binnen de f1, en het zou me dan ook niet verbazen als we hem binnen niet afzienbare tijd terug gaan zien binnen de sport. En hoewel hij met crashgate de sport enorm in diskrediet gebracht heeft, zie ik hem toch graag komen. De f1 kan wel wat interessante figuren gebruiken.
Posts: 2.418
@Een aantal reacties hierboven: Natuurlijk heeft hij geen stem hierin, maar hij mag toch wel zijn mening geven? Hij praat zelf trouwens niet eens over tegenstemmen, zo is de titel alleen maar. Maar het zal me niks verbazen als de meesten alleen de titel gelezen hebben.
Ik vind verder wel dat Briatore een punt heeft. Voor de toeschouwers langs de baan is het geluid minstens zo belangrijk als de rest van de beleving. Ik kan het me ook niet voorstellen, elektrische motoren in de Formule 1. Oke, het gaat nu alleen nog maar over elektrisch rijden in de pits, maar er zijn al vaker verhalen geweest over elektrische motoren in de F1. Ik denk dat er dan veel minder mensen naar het circuit zouden komen.
Posts: 305
Wel, Wel, Wel... Over wat discussiëren we hier eigenlijk, dit lijkt wel het proces over wel of niet roken... denk aan je toekomst. Of we nu op lucht, benzine, water(stof), of electriciteit zullen rijden, maakt toch helemaal niet uit! We zullen blij mogen zijn als we over 20 jaar überhaupt nog kunnen racen... zonder olie zijn er geen banden, dichtingen, plastics en what so ever! Het zou oliedom zijn onze resterende voorraden te blijven verbrassen op de meest inefficiëntste manier, de verbranding ervan. Geloof je nu echt dat er veel zal veranderen? De sensatie van een electrische motor is ongewoon fantastisch. Lineair versnellen, je hoort ieder rolgeluid en carroseriebeweging van je koets, zonder dominerend motorgeluid heb je ineens meer controle over tal van andere facetten van het racen,... Daarbij komt dat we eindelijk verlost worden van dat oorverdovende geluid en aan de kant van de racebaan echt kunnen genieten en meeleven waarbij onze coureurs eindelijk ook echt onze aanmoedigingen kunnen horen.... en thuis op straat... ach, het is maar een andere instelling, maar voor je het weet wen je er aan dat je net als voor fietsers ook op automobielen moet letten omdat ze muisstil voorbij vlammen... Maar dan die rust, dat heerlijk wonen midden in de stad, in een rijtjeshuis, aan een druk kruispunt, overal dichbij in perfecte stilte. Heerlijk moet dat zijn ...Geen giftige dampen, onnodige stress en rust. \'t Stadsleven een droom! Voor de liefhebbers van oude geneugten kunnen we de herintroductie van de oude spaakwielen aanbevelen, ik heb nog een spel kaarten om met waspelden er wat meer lawaai uit te krijgen. Bernie en Flavio, stop met pokeren!
Posts: 2.852
Goeie reactie, die mensen wellicht eens een keer de andere kant van de medaille laat zien. :)
Ik vergat in mijn reactie zelfs verder inhoudelijk op dit bericht in te gaan. Nou ja, bij deze dan.
Elektrisch of niet, het maakt me geen bal uit. Het zal even wennen zijn maar ooit zal toch de tijd aanbreken dat we naar elektrisch overgaan. En net zoals met alle andere dingen in de geschiedenis van de f1, zullen we eraan wennen. En wie weet is het inderdaad op vele fronten ook nog een verbetering!
Posts: 5.792
Waren jullie die zo tegen Flavio zijn maar altijd zo rechtlijnig.Als het om b.v ferrari of mclaren gaat ja dan worden alle fouten met de mantel der liefde bedekt.Het gaat er maar om of je persoon mag of niet maar dat is natuurlijke geen basis om besluiten te nemen.Daarom ben ik blij dat er verstandige mensen over zulke zaken gaan en geen ferrari/mclarenfans b.v.