Rubens Barrichello ontkent: "Ik wil doorgaan met racen"
- Gepubliceerd op 06 aug 2011 00:54
-
21
- Door: Robin Smeets
Barrichello beklaagde zich deze week over de vele nieuwe onderdelen op de auto, maar dat wil niet zeggen dat hij binnenkort wil stoppen met racen, zo scheef hij vandaag op Twitter: "Ik zag vandaag in het nieuws dat ik wilde stoppen met racen en ik moest er om hartelijk om lachen. Ik wil gewoon doorgaan met racen."
"We werken momenteel dubbel zo hard om volgend jaar wél een goede auto te hebben. Er zijn nog wat problemen en die zijn er om opgelost te worden. Williams heeft mij net zo hard nodig als ik Williams nodig heb. Ik heb Frank verteld dat als hij mee nu een tweejarig contract zou aanbieden, ik meteen zou gaan tekenen."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.342 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 880
Ik wil niet zeggen dat Barrichello het slecht doet dit jaar, want dat Williams-hok is echt niet vooruit te branden. Toch merk je dat de rek er een beetje uit is. Mag ook wel na 300+ races. Hoe graag ik Rubens ook mag, hij heeft zijn kansen gehad. Het is tijd dat de veteranen (Barrichello, Schumacher en Trulli) plaats maken voor talenten als Hülkenberg.
Posts: 4.499
Barrichello zie ik nog wel teamgenoot worden van Hülkenberg bij Force India als Di Resta Schumacher vervangt en Sutil Barrichello vervangt.
Posts: 10.412
wat hebben de meesten toch met de hulk? deze man heeft altijd eerst 5 races nodig om op gang te komen.(zie a1gp) dan zijn er wel betere te vinden.
Posts: 10.412
mmm waar blijft mijn reactie?
Posts: 1.754
maar na die 5 races werd hij tot nu toe in elke klasse waar hij aan meedeet kampioen. Vorig jaar stond hij ook niet voor niks op pole met dat Williams hok....
Posts: 4.499
@ winti: Wat heeft Hülkenberg nu laten zien? Kom niet weer met die ene poleposition op die opdrogende baan, terwijl hij als enige niet op een complete droogweer setup stond...
Posts: 2.418
Wat iedereen met Hulkenberg heeft? Hij is in potentie een van de beste coureurs voor de toekomst.
Dat Maldonado nu Barrichello wel eens verslaat ligt (ben ik bang) meer aan Barrichello dan aan Maldonado. Het loopt gewoon niet meer bij Barrichello. Niet alleen in de races, maar ook in de kwalificaties gaat het regelmatig fout, waar Maldonado een aardig rondje rijdt.
Posts: 4.499
@ Rodawa: Dus Hülkenberg kan Barrichello aan het eind van het seizoen bijbenen, dus hij is een potentiele WK?
Een jaar later verslaat Maldonado regelmatig Barrichello en na drie races doet hij niet onder vooor Barrichello, maar dat ligt dan aan Barrichello?
Is iedereen nu zo blind met betrekking tot de prestaties van Maldonado of heeft hij nu eenmaal de stempel \'paydriver\' gekregen vanwege zijn grote sponsorbedrag en wordt er niet verder gekeken?
Posts: 8
helemaal mee eens, weg met die oude rotten en ook Schumacher ja.
Posts: 6
ik zou als ik hulkenberg was niet naar williams gegaan,
trappen hem na jaar gewoon weg, voor geld, wat heeft maldonado nu allemaal verricht zeer weinig.
hulkenberg moet beetje focussen op force india, samen met di resta of sutil,
daar zit hij veel beter op zn plaars
Posts: 4.499
Maldonado heeft meer laten zijn dan Hülkenberg het eerste heft van het seizoen!
Posts: 712
Kan zijn dat ik mij vergis, maar Schumacher, Barrichello en Trulli zijn toch de enigste drie rijders op de grid die ook in de jaren 90 hebben gereden?
Posts: 6.198
Jazeker! Er is dus nog hoop voor een comback van Jos Verstappen ;-)
Posts: 144
Een verlopen coureur die gewoon moet stoppen. Brengt niks meer. Hou er toch mee op Rubens.
Posts: 136
Hij krijgt van Williams een F1 simulator als gouden handdruk voor bewezen diensten.
Kan hij zijn dagen wat opvullen.
Ok hij was subtob.
Posts: 517
@redactie
Ja hoor, nu weten we wel dat Barrichello graag door wil gaan bij Williams. Beetje overbodig dat wekelijks met weer een berichtje te herhalen. 1x volstaat
Posts: 10.412
je hoeft hier niet te lezen.....
Posts: 1.315
Hou toch over Hulkenberg naar Williams of Force India, die gozer moet gewoon voor McLaren, Ferrari, Redbull of Mercedes rijden.
Posts: 2.418
Ik vind Barrichello altijd wel een topgozer, maar ik denk dat het beste er toch wel van af is nu. Misschien kan hij nog een jaartje bij een achterhoedeteam rijden, maar ik denk dat Williams niet met hem doorgaat.
Ik las al geruchten over een mogelijke overstap van Sutil naar Williams. Eerst leek me dat niet zo\'n goed idee, maar misschien zou het voor Williams toch niet verkeerd zijn. Sutil is jonger dan Barrichello, kan wel een nieuwe omgeving gebruiken en heeft ook de nodige ervaring. Daarnaast heeft hij volgens mij ook een persoonlijke sponsor die aardig wat geld meebrengt. Naast hem kan je dan Maldonado laten zitten of een echt talent brengen, want van Maldonado weet je dat hij geen echte topper is en ook Sutil wordt nu regelmatig door zijn teamgenoot verslagen.
Beetje offtopic: Als ik Hulkenberg was zou ik nu niet teruggaan naar Williams, ook al zouden ze hem weer willen hebben. Williams is ook mooi team natuurlijk, maar ik denk dat hij volgend jaar wel een racezitje krijgt bij Force India. Dan heeft hij ook nog eens het voordeel dat hij op die manier makkelijk in contact staat met Mercedes en McLaren. De link is zo gelegd. Ook voor Force India lijkt me dat wel een mooi duo, want je hebt 2 grote coureurs voor de toekomst in je team.
Posts: 2.223
teruggefloten, anyone?
Posts: 1.434
Van Barrichello hebben wij nu al genoeg gezien. Hij komt niet verder en een titel zit er nooit in. Lekker naar DTM verhuizen kan die waarschijnlijk nog een race winnen.