user icon

Coulthard zet TT Circuit Assen op stelten met spectaculaire demo

  • Gepubliceerd op 07 aug 2022 18:01
  • comments 19
  • Door: René Oudman

Dertienvoudig Grand Prix-winnaar David Coulthard heeft ook zijn tweede bezoek aan het TT Circuit Assen niet zonder het nodige spektakel besloten. De inmiddels 50-jarige coureur, ambassadeur van Red Bull Racing, mocht op het razendsnelle asfaltlint op de Drentse heide de RB8 uit Red Bulls kampioensjaar 2012 de sporen geven. Ruim 70.000 toeschouwers waren getuige van de demonstratierun, die werd georganiseerd in het teken van de Jack's Racing Days.

Naast Coulthard was er in persoon van Jeroen Bleekemolen nog een autosportveteraan te bewonderen in de Drentse hoofdstad. De veelzijdige Bleekemolen stuurde bekende Nederlanders en gelukkige prijswinnaars in het rond in de tweezitter, gerund door MP Motorsport. Onder toeziend oog van niemand minder dan MP-teambaas Sander Dorsman, die in de Formule 2 met coureur Felipe Drugovich achter het stuur op jacht is naar de zeer prestigieuze rijderstitel, werden onder meer YouTube-ster Gio Latooy en wielerdame Puck Moonen getrakteerd op een aantal ronden over het TT Circuit.

Aan entertainment was, zoals vanouds, dankzij het team van promotor Lee van Dam, geen gebrek. Tim Coronel stuurde een Dakar-bolide in het rond en nam de nodige tijd om met alle fans op de foto te gaan, waar de herkenbare tweekoppige Dakar-truck van Jan de Rooij het massaal toegestroomde publiek in vervoering bracht.

Voor de eerste keer sinds 2019 mocht het TT Circuit Assen in samenwerking met LDP International de welbekende Racing Days voor volle tribunes, zonder enige restricties, organiseren. Promotor Van Dam sprak van 'een zeer geslaagd weekend'.

Snork

Posts: 16.768

Hij kan nog steeds een potje sturen met een F1 auto. Ik durf wel te stellen dat hij in het huidige veld van F1 coureurs in de top 20 zou finishen ;-)

  • 5
  • 7 aug 2022 - 18:06

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 16.750

    Hij kan nog steeds een potje sturen met een F1 auto. Ik durf wel te stellen dat hij in het huidige veld van F1 coureurs in de top 20 zou finishen ;-)

    • + 5
    • 7 aug 2022 - 18:06
  • Zag er gezellig uit. Volle tribunes en perfect weer.

    David C vandaag en gisteren:

    wwwPUNTinstagramPUNTcom/p/Cg7IdRBAQGe/

    wwwPUNTinstagramPUNTcom/p/Cg9mF-wrjlw/

    • + 0
    • 7 aug 2022 - 18:51
    • wwwPUNTinstagramPUNTcom/stories/redbullracing/2899576517299276529/

      • + 0
      • 7 aug 2022 - 18:53
  • Was er ook nog wat fatsoenlijks te zien of te doen daar?

    • + 0
    • 7 aug 2022 - 20:28
    • Er was geen zak aan daar, dat komt omdat ik op het strand van Vlissingen lag.

      • + 3
      • 7 aug 2022 - 20:59
    • Helaas, ook geen blote tietenparade...

      • + 1
      • 7 aug 2022 - 23:01
    • Op de radio hadden ze het al over een aangespoelde zeekoe @Ouw...

      • + 2
      • 7 aug 2022 - 23:02
    • Puck Moonen!! Kijk maar eens op Google ;-).

      • + 0
      • 8 aug 2022 - 09:31
    • @MrStef85 Ik kom alleen Emily Bloom of Li Moon tegen.
      Niet hetzelfde?

      • + 0
      • 8 aug 2022 - 15:47
    • Nope. :p

      • + 0
      • 9 aug 2022 - 10:11
  • Was er ook nog wat interessants te doen daar, of was dat het?

    • + 0
    • 7 aug 2022 - 20:28
    • Omdat ik in Vlissingen op het strand lag was er in Assen niets te doen.

      • + 1
      • 7 aug 2022 - 21:00
    • Toen @Ouw zijn gele speedo tot op zijn staartvin liet zakken droop iedereen hevig teleurgesteld af...

      • + 0
      • 7 aug 2022 - 23:11
  • De 2004 Jaguar met 3L V10 was echt weer een genot om te horen, wat een onvoorstelbaar geluid

    • + 1
    • 7 aug 2022 - 21:20
  • Nou,@schwantz34 heeft in Assen de bull op stelten gezet!
    Daarvoor zal David toch echt wat eerder voor uit zijn nest moeten komen.....

    • + 1
    • 7 aug 2022 - 23:41
    • Het schijnt dat @schwantz34 een paar racistische opmerkingen heeft gemaakt naar onze donkere medemens en ook een paar seksistische naar vrouwelijke bezoekers en ja dat vind ik leuk hè.
      Zo hoor je je als toeschouwer gewoon te gedragen.

























      Het s

      • + 1
      • 8 aug 2022 - 00:19
    • "Het s" hoort er niet bij.

      • + 0
      • 8 aug 2022 - 00:22
    • Q3FI

      Posts: 756

      Jóh!

      • + 0
      • 8 aug 2022 - 01:42
    • Góh!

      • + 0
      • 8 aug 2022 - 09:32

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 27 maa 1971 (51)
  • Geb. plaats Twynholm, Kirkcudbrightshire, Scotland, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar