Sebastian Vettel niet geheel tevreden met tweede positie
- Gepubliceerd op 31 jul 2011 17:01
-
33
- Door: Robin Smeets
"De overwinning was mogelijk geweest en ik heb nu gemengde gevoelens over de race", vertelde Vettel. "Gezien het kampioenschap was het een goede race, want alleen Jenson eindigde voor ons. Het belangrijkste bericht wat we hebben gekregen is dat McLaren de laatste race veel sterker is geworden, iets waar Jenson vast blij mee zal zijn."
"Ik ben niet geheel tevreden over de race. Ik startte de race vanaf de pole position en het was zeker niet onmogelijk om te winnen. We hebben vandaag dan wel veel punten gescoord, maar het kampioenschap is nog lang. Ik denk tijdens het racen niet aan de titelstrijd, ik wil alleen maar winnen."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 1.745
De overwinning was alles behalve mogelijk. Dat hij nog 2e is geworden heeft hij te danken aan een falende Hamilton/McLaren. Beiden McLaren coureurs waren vandaag een klasse apart. P3 was eigenlijk het hoogst haalbare. Maar goed, het is goed om te zien dat hj toch naar voren blijft kijken.
Overigens vond ik het ook wel merkwaardig dat hij in de laatste ronde zijn beste tijd van de race liet noteren. Groen in alle drie de sectoren, waar dat nu voor nodig was?
Posts: 322
Ben ik deels met je eens. Al denk ik dat het uitstapje van Vettel in het begin van de race er ook voor heeft gezorgd dat Vettel niet het uiterste van zijn strategie kon benutten
Posts: 2.250
hehe, hij kon winnen. Hij verloor de race omdat Hamilton Button inhaalde in dat gevecht toen de regen startte. Toen kreeg Hamilton de eerste keuze en ging ie om regenbanden enzo. Toen dat een slechte keuze bleek, besloot Button buiten te blijven. Grote kans dat andersom Button zou hebben gepit en uiteindelijk Hamilton sowieso nog achter nieuwe banden moest gaan.
Posts: 9.176
Kenney,
Op het Red Button Forum BBC verklaarde Button doodleuk dat hij achter Ham moest opstellen voor wissel naar inters een dat hij dat geweigerd heeft.
Posts: 2.263
Verwend kreng dat je er bent:P Normaal gesproken was p3 het maximale vandaag, dus zeik niet:) Mclaren heeft gewoon de betere auto op dit moment punt uit.
Posts: 584
Ja Vettel, best lastig dat racen. Wanneer het je moeilijk word gemaakt. En alweer een bewijs dat Vettel niet tegen druk kan. 6 of 7 ronden heeft hij het volgehouden.
Posts: 3.471
Ben het met je eens. Ik zat al te wachten na de start wanneer Vettel van de baan zou glippen, en binnen 4 rondjes was het al 2x gebeurd haha! Vettel is de 2e Massa, van pole briljant, maar ergens tussenin moeten vechten om posities is andere koek... Hij heeft de mazzel dat ie een snelle auto heeft.
Van Alonso vond ik het ook wat tegenvallen dat ie zoveel slippertjes had in deze race. Toch wat meer het hoofd koel houden.
Posts: 2.263
Wat een negativiteit weer.. Die Mclaren was anders veeeel sneller dan Vettel, t was bijna onmogelijk om Hamilton achter zich te houden. Daarbij op dat punt zijn heel veel topcoureurs een beetje wijdt gegaan, Alonso, Button, Massa etc. En over druk gesproken, misschien spinde Hamilton wel omdat de druk opgevoerd werd door Button..
Maar pokerface, kijk de races in Spanje, Monaco en het einde van Silverstone even na, zie je dat Vettel wel degelijk tegen druk kan;) of zijn die uit je geheugen gewist?
Posts: 2.250
FA :\') Sorry, maar niemand kan vandaag zeggen dat Vettel niet tegen druk kan, want allemaal gingen ze er af. Alonso zeker 3 keer! Button ook een keer, Hamilton die spin en Massa ook die domme fout. Allemaal super gezever eigenlijk. Vettel deed het vrij goed in het begin, hij had gewoon geen grip. De McLaren was veel beter.
Posts: 102
Vergeet de buitenom inhaal actie van Vettel op Alonso niet ;)
Posts: 191
En dat bedoel ik dus, meteen weer Vettel afvallen. Nergens voor nodig, maar goed, sommige mensen hebben dan ook nou eenmaal een tunnelvisie.
Posts: 1.745
Tis toch wat he dat men het na deze race nog heeft over een Vettel die niet tegen de druk zou kunnen. De omstandigheden waren verradelijk en er zat een Hamilton vlak achter hem die sneller was dan wie dan ook. Hij heeft Hamilton 4 ronden lang knap achter zich kunnen houden, maar maakte een hele kleine fout in een bocht die verradelijker was dan welke dan ook.
De hele race zat vol fouten van rijders, waarbij Alonso de lijst aanvoert.
Ach nu men niet kan zeggen: hij kan niet inhalen, zoekt men blijkbaar maar naar andere dingen.
Posts: 7.033
Ik kijk er niet raar van op als Vettel geen enkele race meer wint dit seizoen zolang hij niet meer de beste auto onder zijn gat heeft. Vettel, je moet blij zijn dat Mclaren je extra helpt door Lewis, jou gevaarlijkste concurent te elimineren.. En dit is zeker niet de eerste keer, ik wordt er echt gek van... Ook in 2012 zal het weer gebeuren als dezelfde mensen aan het roer van het team zijn.. Tijd voor een schoonmaak! Mclaren mag dan wel een topteam zijn en op dit moment een winnende auto hebben maar dat is niet genoeg als het tactisch niveau om te huilen is.
Posts: 2.250
L.Hamilton, jouw idool heeft zelfs mee beslist om intermediates te nemen en hij heeft zelf voor zijn drive-through gezorgd. McLaren heeft niets misdaan, buiten misschien daadwerkelijk ook inters op zijn auto steken. Red Bull, Mercedes en Ferrari maakten dezelfde fout. Het is niet omdat jouw idool vandaag faalde dat het helemaal de schuld is van McLaren. Voor een klein deel wel.
Posts: 7.033
Heb jij de race wel gezien?? Whitmarsh heeft toegegeven dat het de beslissing van het team was om Lewis op SS weg te sturen.. Dat was een fatale vergissing wat Lewis al de overwinning kostte want Button en Vettel waren veel sneller op de gewone zachte banden en die konden de race ermee uitrijden terwijl Lewis nog een keer naar binnen moest komen. Op dat moment begon het te regenen waardoor Lewis weer wat hoop kreeg dus koos hij logisch voor Intermediats maar helaas waren het slechts een paar druppels... Dus ook al was Lewis niet gespint met een drive trough als gevolg en ook al had Lewis niet voor intermediats gekozen, dan was hij ook kansloos geweest voor de overwinning.
Posts: 2.250
Ja, inderdaad, die SS faal was inderdaad McLaren\'s keuze. Dat zag ik even over het hoofd. Maar daar had Ferrari het ook verkeerd. Red Bull maakte in China bijvoorbeeld ook een strategische blunder etc.
Posts: 7.033
Af en toe kan het natuurlijk overkomen. Dat is normaal, maar bij Mclaren hoe vaak Mclaren tactisch de mist in gaat is niet normaal meer.. Het is heel frustrerend als Hamilton fan zijnde je de overwinning of een podium plaats als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen op deze manier.
Posts: 1.754
Hamilton moet zelf ook betere beslissingen nemen tijdens de tace. Wat dat betreft kan hij een voorbeeld nemen aan Button. Die komt altijd boven drijven in dit soort omstandigheden. Hij is super snel maar gaat niet slim met zijn banden om en heeft ook geen overzicht...
Posts: 9.505
\"Ik kijk er niet raar van op als Vettel geen enkele race meer wint dit seizoen zolang hij niet meer de beste auto onder zijn gat heeft.\"
Achja, Hamilton wint hem niet eens mét de beste auto onder z\'n kont...
Posts: 12.432
Waar was jou held eigenlijk Bas? Oh ja, versnellingsbak problemen....ze bedoelen verkeerd geschakeld en bak kapot. Geeft niet hoor Bas maar op zo\'n manier kun je over alles en iedereen wat krom is recht lullen en omgekeerd.
Posts: 9.505
Nee hoor Dutch, je hebt mij nergens horen zeggen dat schumacher zondag goed ging. Ik probeer hier alleen wat overzielige fanboy praat onder de grond te stoppen.
Posts: 55
het verbaast mij enorm hoe sterk mclaren is geworden de afgelopen 2 races. ze hebben geen grote updates gehad ofzo. zouden ze iets gevonden hebben in de set-up? zeker op de hongaroring waar de karakterestieken in de handen van de red bull zou moeten spelen ben benieuwd voor spa en monza waar de mclaren eigenlijk nog beter tot zijn recht zou komen. ben benieuwd.
Posts: 1.308
Ik vraag me af waarom de Hungaroring zo goed voor Red Bull zou moeten zijn. Er zijn veel (middel) trage bochten, dus er is veel mechanische grip nodig. Iets dat de McLaren meer heeft dan de Red Bull. En dan regende het vandaag ook nog, wat ook een voordeel was voor McLaren.
Posts: 57
@ josssoj: De afgelopen 2 races werkten de omstandigheden in het voordeel van McLaren en in het nadeel van Red Bull... Vergelijkbare weersomstandigheden in beide GP\'s, en beide anders dan de meeste races daarvoor. McLaren is dan beter dan normaal, Red Bull een stapje minder.
Posts: 2.567
IK denk dat McLaren sneller is dan Red bull
Posts: 20
vettel word nooit een waardig kampioen.
Het zal in mijn ogen nooit een echte racer worden.
Van pole tot finish is ie snel maar als het op racen aankomt is ie een dikke nul.
We hebben al zo vaak gezien dat als ie niet op pole start er niks van bakt.
Posts: 95
is ook niet nodig, als je (bijna) altijd vanaf pole begint.... in de quali strijd je net zo goed, dus je kan niet zeggen dat hij er niks voor doet
Posts: 2.418
Dat is zo lekker makkelijk he. Ik ben ook geen fan van Vettel, maar je kunt niet zeggen dat hij niet kan racen. Hij haalde Alonso vandaag in toen het nodig was en hield zijn koppie er goed bij, waardoor hij 2e werd en uitliep in het kampioenschap.
Nog een paar voorbeelden: dit jaar reed hij in Melbourne en Barcelona in een ronde ook een paar andere auto\'s voorbij. Hij kan echt wel een beetje sturen hoor. ;)
Posts: 10.089
boabreeder is een troll.. dat weet ik haast met zekerheid te stellen, het enige wat die de afgelopen 3 posts van hem zegt is dit soort provocerende praat... niet op in gaan dus :)
Posts: 12.432
Ach R-F, wanneer het om provoceren gaat mag jij de laatste zijn die iets van een ander zegt, en dat geldt ook voor wie jij een troll noemt.
Posts: 20
ohhhhh heb ik je geraakt Raikkonenfan ??? whahahaha
Je gaat toch niet zeggen dat ie een betere RACER is dan bijv hamilton , alonso , kobayashi.
Rondjes rijden kan ie wel (pole finish) maar echt racen niet hoor.
Dat ziet zelfs een blinde.
Hij heeft het geluk een goede wagen te hebben anders hoorde je zijn naam niet eens tijdens een wedstrijd.
Ik bedoel daarmee ...zet eender welke topcoureur in die rb en hij rijft ze ook aan elkaar.
Zet vettel in een andere wagen en hij blijft steken in het pak.
Posts: 363
Kijk je pas sinds dit seizoen F1 ofzo? Je zet jezelf wel erg voor l*l met zulke reacties.
Posts: 20
nee want Hamilton , Alonso ,Kobayashi enzoveel anderen kunnen door het pak vooruit en die duitser niet.
Heeft hijzelf al meermaals laten zien ...of moet ik zeggen niet laten zien.