user icon

Fernando Alonso kan leven met vijfde startplaats in Hongarije

  • Gepubliceerd op 30 jul 2011 15:16
  • comments 16
  • Door: Robin Smeets
Fernando Alonso werd vandaag voor het eerst dit seizoen verslagen in de kwalificatie door teamgenoot Felipe Massa. Daarnaast zal de Spanjaard de Grand Prix van Hongarije 'slechts' als vijfde aanvangen, maar na afloop was Alonso gematigd tevreden.

"Het was oké", vertelde Alonso tegen de BBC. "Uiteindelijk is vijfde misschien nog wel beter dan de vierde plaats, want ik start vanaf de schone kant. Na de eerste run verloren we de derde plaats en werden we een startrij naar achteren gedrukt. We hadden Vettel graag meer pijn willen doen, maar hopelijk kan McLaren wat uitrichten in de eerste bocht."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • heeft hij nou een fout gemaakt in zn laatste run? hij was de eerste twee sectoren namelijk erg snel en verloor 6 tienden in de laatste sector. lijkt me wat veel als hij geen fout gemaakt heeft.

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 15:20
    • Juist in de 2e bocht ging Alonso erg wijd, waardoor die op het laatst wat tekort kwam. Helaas!

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 15:22
    • Heel erg jammer ja. Morgen zet hij vast wel weer een toprace neer!

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 18:58
  • Mooi om te zien hoe hij toch weer positief kan blijven na een moeilijke kwali... Ook leuk om te horen hoe hij denkt dat McLaren hem wel zal \'\'helpen\'\' Geweldige vent, die Alonso!

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 15:20
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hij hoopt dat ze elkaar eraf drukken denk ik .

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 11:12
  • mclaren1

    Posts: 331

    Het Alonso niet veel uitmaken,als Massa voor Alonso blijft dan zal Massa zijn plaats weer moeten afgeven aan Alonso of ze doen het weer in de pitstraat.zal mij niet verbazen.

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 15:31
    • Idd, 5e met Massa voor hem is eigenlijk 4e met als bonus dat hij van de schone kant mag vertrekken.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 15:33
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Misschien kreeg Massa wel als teamorder om 4e te kwalificeren. :-)

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 16:00
  • germain

    Posts: 1.748

    tja hopen dat je bocht goed doorkomt anders kan het weleens een lastig verhaal worden Fernando

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 16:11
  • James

    Posts: 1.652

    Ik denk niet dat 1 of 2 startplaatsen het verschil zal maken voor Fernando. Morgen wordt het verschil gemaakt en komt hij normaal gezien wel op zijn plek terecht. In Barcelona had het ook niet veel uitgemaakt of hij op P5 of pole was vertrokken.

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 16:25
  • rafael

    Posts: 2.216

    ....\"\"maar hopelijk kan McLaren wat uitrichten in de eerste bocht.\"
    Is alonso zoekt een nieuw baan??

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 17:36
    • Ha,ha, hoop het niet, waarschijnlijk hoopt ie dat McLaren het Red Bull lastig maakt in de eerste bocht, zolang Vettel maar van P1 af is, word de race een stuk interessanter.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 18:00
  • ik hoop een actie zoals 2008 van Massa. Die op Hamilton geweldig!

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 19:05
    • Dat was inderdaad een erg vette actie ja. Zelden meer zo iets van hem gezien laatste jaren.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 23:03
  • Michael

    Posts: 1.434

    IK las toch echt een paar dagen geleden dat Alonso na zijn overwinning erg zin had in de komende race Hongarijen. En zegt nu dan dat \"de vijfde plek is misschien nog wel beter dan de vierde\". Het lijkt mij dat de eerste plaats beter is dan de vijfde. En het lijkt mij beter om voor Massa te staan dan er achter.

    • + 0
    • 31 jul 2011 - 00:56
  • F1Magic

    Posts: 339

    Moet als een Alonso fan toegeven dat dit resultaat enigzins teleurstellend is. Pole position is op dit moment nog een brug te ver, Redbull en Mclaren zijn op een single lap nog te sterk.

    Achteraf gezien kun je inderdaad beter 5e staan dan 4e maar op een circuit als hongarije is inhalen nog niet zo gemakkelijk.
    Even op de marbles en je bent gezien. Overigens kan Button roet in het eten gooien als hij bij de start Hamilton voorbij gaat. Vettel trekt dan een gaatje en dan is het weer achter de feiten aanlopen voor Hamilton en Alonso. En dan heb je nog de Massa factor. Daar geldt het zelfde voor.

    Ben benieuwd wat Alonso in de race kan laten zien!

    • + 0
    • 31 jul 2011 - 13:23

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar