user icon

Timo Glock verlengt contract met Virgin Racing tot en met 2014

  • Gepubliceerd op 24 jul 2011 10:51
  • comments 9
  • Door: Danny Sosef
Timo Glock is tevreden met de gang van zaken bij Virgin Racing. De Duitser heeft zijn contract verlengd tot en met 2014. Ondanks berichten eerder dit jaar, waarbij Glock nadrukkelijk zijn onvrede uitsprak over het team, blijkt hij nu toch vertrouwen te hebben in de toekomst.

De 29-jarige coureur: "Ik ben erg blij om te kunnen melden dat Marussia Virgin Racing de komende jaren mijn 'thuis' zal zijn. Ik ben ook vooral blij dat we dit nieuws nu kunnen melden, voor de start van de Duitse Grand Prix, waar mijn carrière is begonnen."

"De afgelopen 18 maanden zijn qua racen behoorlijk zwaar geweest, hoewel dit altijd de verwachting is geweest. Als coureur wist ik dat ik een paar stappen achteruit moest doen, om straks stappen vooruit te kunnen maken."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • clo

    Posts: 81

    Meer zit er ook niet in denk ik, een ander team bedoel ik.

    • + 0
    • 24 jul 2011 - 10:57
    • Dat weet ik zo net niet clo, hij heeft altijd best in the picture gestaan bij teams als Sauber en Williams. En ik denk dat ie bij die teams ook goed zou passen. Zeg zelf, Barrichello of Glock dan weet je het toch wel?! :D

      • + 0
      • 24 jul 2011 - 11:08
    • @ Black Book: Dat is zeer eenvoudig: Barrichello zonder een seconde te twijfelen!

      • + 0
      • 24 jul 2011 - 13:26
  • Refuse

    Posts: 428

    Titel zegt tot 2014 .. de tekst tot 2015 ..
    Handig, zo\'n variabel contract :P

    • + 0
    • 24 jul 2011 - 11:27
    • Misschien een optie voor 2015?
      BBC heeft het over een contract tot eind 2014.

      • + 0
      • 24 jul 2011 - 13:28
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Is het nou 2014 of 2015? :P

    Wel goed voor Virgin Racing, want Glock is een prima coureur met al enige ervaring. De vooruitzichten zijn goed voor Virgin, nu ze een samenwerking aangaan met McLaren. Lotus en Virgin lijken dus echt teams voor de lange termijn. Hoe dat zit met HRT, geen idee. :)

    • + 0
    • 24 jul 2011 - 11:30
  • Goed voor Virgin Racing maar in mijn ogen minder goed voor Glock. Zijn carriëre staat hier een beetje stil terwijl hij toch ouder wordt.

    Om de zoveel jaar zijn er een hoop wisselingen in stoeltjes, vooral na 2012 denk ik en dan had hij misschien best bij een redelijk team in mogen stappen. Feit blijft dat Virgin een puur achterhoede team is en we nog maar moeten zien of er vooruitgang geboekt kan worden. Alle teams werken namelijk hard en t.o.v. vorig jaar is er niets verbeterd. Ze hebben het zelfs een tijdje moeilijk gehad met HRT.

    Erg loyaal van Glock maar of het verstandig is betwijfel ik!

    • + 0
    • 24 jul 2011 - 11:32
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Ja, voor hem vind ik het ook jammer. Hij had volgens mij in 2010 ook naar Renault gekund, maar toen durfde hij het niet aan, omdat er geen zekerheid was dat ze zouden blijven. Hij lijkt me wel een leuke coureur voor Renault, Sauber of Williams.

      Nu is hij dus 29 jaar en zit hij zeker tot zijn 32e bij Virgin Racing. Ze zullen waarschijnlijk wel stappen gaan maken, maar ik denk niet dat ze zo snel in de middenmoot terecht komen. Er zijn natuurlijk wel mogelijkheden, zeker met de nieuwe regels in 2013, maar ik verwacht eerder dat ze wat meer achterin blijven hangen.

      Hopelijk houdt Glock er plezier in, want altijd vrijwel alleen achteraan rijden is niet makkelijk voor een coureur. Misschien kan hij na 2014 wel de overstap maken naar een middenmotor, om ze met zijn ervaring wat verder naar voren te helpen. Voor Toyota vond ik hem ook altijd een leuke coureur.

      • + 0
      • 24 jul 2011 - 11:58
  • RDL

    Posts: 25

    Hij heeft vast een clausule in dit contract waarin afgesproken is dat bij blijvende tegenvallende resultaten van het team, hij kan vertrekken.

    • + 0
    • 26 jul 2011 - 10:18

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar