user icon

Michael Schumacher bestempelt 2011 tot nu toe als teleurstellend

  • Gepubliceerd op 22 jul 2011 09:10
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP, Michael Schumacher en zijn fans hadden zoveel van 2011 verwacht. Vorig jaar was even warm draaien, dit seizoen zou de zevenvoudig wereldkampioen van zich doen spreken. Het liep anders. De Duitser wacht na anderhalf jaar nog steeds op zijn eerste podium sinds zijn rentree.

Schumacher steekt zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken. “Ja, het is absoluut teleurstellend. We hadden er allemaal meer van verwacht. Op weg naar Australië voor de eerste race waren we nog opgewonden na een goede laatste wintertest. Het viel echter tegen, maar we hopen ons snel te verbeteren.”

“We verkeren niet in de positie om te zeggen dat we voor de winst gaan. We zijn op weg, we gaan langzaam maar zeker vooruit, hoewel de resultaten dat soms verbloemen. Als je kijkt naar de organisatie en de stappen voor de toekomst, dan ben ik heel optimistisch. Je moet stap voor stap vooruit en dat is wat we doen.”

“Ik bewaar goede herinneringen aan de Nürburgring en met de recente updates hoop ik dat we progressie boeken en de fans iets om voor te juichen kunnen geven. Het weer kan een interessante rol spelen en ik ben benieuwd wat de impact is van het feit dat we terug gaan naar de oude regels voor de off-throttle blown diffuser. Er zijn veel dingen om naar uit te kijken.”

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Waarschijnlijk gaat de zevenvoudig wereldkampioen, Michael Schumacher, zijn concurrenten ouderwets afdrogen.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 09:25
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Waarschijnlijk gaat de man die 91 GP\'s won ook deze race het podium niet halen.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 09:29
    • Maakt mij niets uit, het blijft men held.. en ik steun door dik en dun!

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:38
    • Michael

      Posts: 1.434

      Maakt mij ook niet uit. Om hem te zien racen is al een belevenis.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 13:03
  • veldt000

    Posts: 180

    waarschijnlijk heeft één van jullie gelijk..

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 09:38
  • Waarschijnlijk finisht Michael Schumacher de race zondag in de top 24.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 09:43
    • dat zou een knappe prestatie zijn in die auto

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:54
    • Michael

      Posts: 1.434

      Misschien eindigd Alonso in de muur en dat zal een prachtige prestatie zijn. Kan Massa eindelijk weer racen voor zijn eigen punten.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 13:05
  • Ok. Laten we eerlijk zijn.

    Waarschijnlijk zal de zevenvoudig wereldkampioen, Michael Schumacher, zijn voorvleugel wel weer ergens op aan gort rijden.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 09:46
    • Haha, die kans is idd ook vrij groot, ja.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 09:50
    • Michael

      Posts: 1.434

      Zeker als een paar kneuzen hem willen passeren.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 13:06
    • Meestal is het Schumacher zelf die nog wat probeert wat niet lukt

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 19:05
  • Jacques

    Posts: 172

    Voor iedereen die dit seizoen een beetje heeft gevolgd kan dit natuurlijk geen nieuws zijn.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 09:47
    • Precies, hetzelfde zal Rosberg overigens ook zeggen. Het ligt dan ook niet aan deze rijders op het moment.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:12
  • GPGert

    Posts: 803

    Waarschijnlijk hopen velen met mij op regenachtige omstandigheden, want dan kan der Regenmeister eindelijk weer een laten zien waartoe hij in staat is. Go Schumi, go! Wir lieben dich!

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 10:30
    • wij? praat voor jezelf graag...:P

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:43
    • er is toch niemand die Shumie geen overwinning gunt ??

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 10:55
    • @ Raikkonen-FAN: Zolang Rosberg maar eerst de eerste overwinning voor Mercedes haalt!
      Net zoals bij Stewart destijds, waar Barrichello veruit de betere coureur was, maar Herbert de enige winst binnensleepte voor het team.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:03
    • winti

      Posts: 1.363

      En net als bij McLaren waar Coulthard de eerste drie overwinningen aan Hakkinen moest schenken zodat hij WK kon worden. Ik denk niet dat Schumacher zoiets zal doen voor Rosberg, maar ik denk wel dat Rosberg de eerste overwinning binnen zal slepen zoals hij ook de enige podiums heeft binnengesleept....

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 21:11
  • dbr659

    Posts: 109

    ik zou me vooral richten op de auto van 2066. die schijnt wel redelijk goed te zijn!! LOL

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:09
  • BramG44

    Posts: 424

    een beetje regen en een beetje mazzel (lees geen schade of een penalty) dan kan het zo maar goed komen.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:16
  • Juan1958

    Posts: 103

    Hij wordt redelijk op zijn leeftijd, wat een verandering van toon ineens. En nogmaals wordt zo weer heel erg duidelijk dat ook al ben je de beste, zonder een superieure wagen rijdt je gwoon niet vooraan, maar in het middenveld, en blijk je geen superheld te zijn maar een gewone coureur die fouten maakt. Heerlijk toch, met beide benen op de grond staan.!!!

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:18
    • Michael

      Posts: 1.434

      Wanneer komt Vettel met beide benen op de grond?

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 13:08
  • GPGert

    Posts: 803

    Schumacher nu derde in VT2! Joepie!

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 14:53

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar