user icon

F1 drukt teams op het hart: "Actie voor fans niet negeren"

  • Gepubliceerd op 24 apr 2022 14:10
  • comments 15
  • Door: Martijn Arnoldus

Sportief directeur van de Formule 1, Ross Brawn, wil in 2023 meer sprintraces om fans meer entertainment te bieden tijdens een Grand Prix-weekend. Meer sprintraces was aanvankelijk al het plan in 2022, maar daar staken de renstallen een stokje voor vanwege financiële redenen.

De voormalig Ferrari-chef denkt dat hij de teams kan overtuigen om alsnog het idee van zes sprintraces per seizoen uit te rollen. "Ik ben optimistisch dat de teams er allemaal de waarde van inzien. Vergeet niet dat door de komst van een sprintrace ook de vrijdag spektakel geeft met de kwalificatierace. Dat betekent drie dagen actie voor de fans en dat kunnen we niet negeren."

Beste Ross Brawn,
Welke "fan" zit er telkens in je oor te schreeuwen dat wij dit willen?
Je wordt voor.de gek gehouden!
Er is geen fan die dit wil.
Het is het duiveltje op je schouder die je probeert wijs te maken dat de wereldwijde fan base zit te wachten op verschrikkelijke zinloze sprintraces,... [Lees verder]

  • 6
  • 24 apr 2022 - 14:21

Reacties (15)

Login om te reageren
  • uhm.... er zijn enorm veel fans die heel die sprintraces niet willen hebben....
    (zullen er vast ook wel veel zijn die het wel willen daar niet van)

    • + 0
    • 24 apr 2022 - 14:20
    • Uit onderzoek vorig jaar de FIA zelf onder de fans was er een extreem grote meerderheid tegen de sprintraces

      • + 2
      • 24 apr 2022 - 14:56
  • Ik zeg Brawn een functie elders.

    • + 1
    • 24 apr 2022 - 14:20
  • Beste Ross Brawn,
    Welke "fan" zit er telkens in je oor te schreeuwen dat wij dit willen?
    Je wordt voor.de gek gehouden!
    Er is geen fan die dit wil.
    Het is het duiveltje op je schouder die je probeert wijs te maken dat de wereldwijde fan base zit te wachten op verschrikkelijke zinloze sprintraces, maar het gaat hem alleen om de Dollars.
    De Euro's en de Pecunia's.
    Neem een pilletje, luister naar je psychiater en CALM THE F^CK DOWN!

    • + 6
    • 24 apr 2022 - 14:21
    • Nee hij houdt zichzelf voor de gek.

      • + 0
      • 24 apr 2022 - 14:41
    • MWHT

      Posts: 2.910

      verwart de fans met de aandeelhouders?

      • + 3
      • 24 apr 2022 - 14:43
    • Het complete journaille moet zich doodschamen dat het niet doorvraagt bij Brawn waar hij het vandaan haalt dat ‘de fans’ die vermaledijde sprintraces graag willen en op welk onderzoek hij dat baseert.

      Belachelijk en ongelooflijk dat de media Brawn niet aanpakken!

      • + 3
      • 24 apr 2022 - 16:12
  • Hourpower

    Posts: 428

    Ik zie liever een traditioneel weereind met de kwalificatie op zaterdag, dan kan je dat zien als je vrij bent. En met sprintraces is de vrije training twee op zaterdag een soort van warm-up geworden.

    • + 1
    • 24 apr 2022 - 14:31
    • Hourpower

      Posts: 428

      Ik bedoel natuurlijk weekend. Waar blijft de bewerk-knop.

      • + 3
      • 24 apr 2022 - 14:33
    • Olav Drol

      Posts: 116

      Tsja. Jij wel. En ik ook. Maar de reclame-inkomsten van de tv zullen bij twee trainingen, een kwalificatie en een sprintrace, hoger zijn dan bij drie trainingen en een kwalificatie.

      • + 0
      • 24 apr 2022 - 19:05
  • gridiron

    Posts: 683

    Zegt de organisatie die enkel circuit's kiest op basis van het geld die ze op tafel gooien.

    • + 1
    • 24 apr 2022 - 17:20
  • Verolan

    Posts: 15

    Alleen de conservatieve en puristische f1 fans vinden de sprint races niks en roeptoeteren elkaar na over hoe slecht het wel niet is.

    Objectief gezien is het voor de gemiddelde toeschouwer een verbetering ten opzichte van een vrije training waarin we op 'fantastische' wijze de race pace te zien krijgen en we dus een veel voorspelbaardere race te zien krijgen.

    • + 0
    • 24 apr 2022 - 19:24
    • Objectief gezien kunnen we wel stellen dat je nu zelf onzin loopt te roeptoeteren. 😏

      • + 1
      • 24 apr 2022 - 21:15
  • GHM65

    Posts: 1.013

    Oké Ross, maar dan komen de pitgirls ook terug. Ook bij de zandbakraces. Deal?

    • + 3
    • 24 apr 2022 - 19:35
  • Ik denk met name de mensen die betalen voor een kaartje en naar het circuit gaan. Ik ben niet tegen sprint races. Het is beter dan ik verwacht had want ik dacht dat ze veel voorzichtiger rond zouden rijden en dat er dus weinig actie zou zijn. Maar ik zou de sprint races niet missen.

    • + 0
    • 25 apr 2022 - 15:31

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 23 nov 1954 (68)
  • Geb. plaats Ashton-under-Lyne, Lancashire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar