Teams en FIA bereiken geen akkoord over verbod blown diffuser
- Gepubliceerd op 10 jul 2011 12:33
-
25
- Door: Robin Smeets
De FIA was bereid om het hele verbod op de off-throttle blown diffusers uit te stellen naar het einde van het seizoen en terug te keren naar de reglementen die van kracht waren vóór het Grand Prix-weekend in Silverstone. Daar moesten de teams het echter wel unaniem mee eens zijn en dat was vanochtend, in een nieuwe bijeenkomst tussen de teams en de FIA, niet het geval.
Volgens Autosport hebben de twee Ferrari-teams, Ferrari zelf en Sauber, geweigerd om akkoord te gaan met dit voorstel. Cosworth zou eerder ook tegen dit voorstel zijn geweest, maar volgens Autosport heeft Williams wél ingestemd om terug te keren naar de specificaties van Valencia.
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 3.987
Ferrari en Sauber stemmen tegen let op mijn woorden...
Posts: 10.412
en gelijk hebben ze.
Posts: 619
Euhm...
\"Volgens Autosport hebben de twee Ferrari-teams, Ferrari zelf en Sauber, geweigerd om akkoord te gaan met dit voorstel.\"
Posts: 12.432
Laat het gewoon zitten tot de nieuwe 6 cinder wordt ingevoerd, voorkomt een hoop gezeik en extra uitgaven.
Posts: 2.250
Je kan het Ferrari niet echt kwalijk nemen. Dit is nu gewoon het enige waarmee ze Red Bull nog kunnen pakken en dat willen ze niet loslaten. Erg jammer, maar Red Bull kan ook zonder.
Posts: 6
natuurlijk stemt williams voor, onder druk van nieuwe moter renault
Posts: 121
Vind het jammer dat Ferrari bereidt is door op deze manier eventueel nog kans te maken op het kampioenschap. Opzich logisch, maar het kan toch nooit een echte voldoening geven dat je kampioen zou worden door middel van zo grote regelwijziging.
Posts: 3.592
Sorry hoor, maar McLaren (jouw team...) deed vorig jaar toch precies hetzelfde m.b.t. de voorvleugel en undertray van RBR.
Eerlijk gezegd is dit allemaal sowieso weer een smet op het seizoen. Er is elk jaar wel weer wat. De FIA faalt gewoon om goede regelgeving door te voeren en te hanteren.
Posts: 3.592
Daarnaast; Men spreekt eerst wat af en wil het nu weer veranderen, enz. enz. Dat is toch onzin; afspraken zijn afspraken. Eerlijk gezegd had ik daar elk team gelijk in gegeven, ook als het nu Mclaren was geweest.
Posts: 24
wacht maar ferrari zal vandaag zijn eerste overwinnig nemen dankzij het verbod let op mijn woorden
Posts: 10.412
dit is nu net wat ik laatst al zei. ze waren toch al dichtbij rbr dus zou ook eigen kracht kunnen zijn.
Posts: 2.411
Dat beide Ferrari teams tegen stemmen verbaasd me toch.
Eén van de twee heeft toch ook zeer nauwe banden met RedBull...
Posts: 4.951
Ik neem aan dat je de Scuderia bedoelt :)
Posts: 1.408
Volgens Bernie zijn alle teams toch akkoord :) Wat een soap weer...
Posts: 10.412
ik hoorde het net op bbc idd.
Posts: 198
wou net zeggen bernie zegt dat het rond is en dat iedereen getekend heeft voor Valencia richtlijnen
Posts: 4.499
Mondeling rond, Horner hoopt snel te kunnen tekenen.
Posts: 10.412
horner is een ...... dreigen het team terug te trekken.
Posts: 2.250
Inderdaad, Bernie bevestigt net live op de BBC dat elk team heeft getekend! Geweldig nieuws! Al dat gezever kan eindelijk stoppen en dit is goed voor de Red Bull & McLaren fans tegelijk!
Posts: 36
Volgens mij zei Bernie: we stay with what we got. Dit betekent dat ze dus vasthouden aan hoe het nu is en dat is hoe het was tijdens de Qualy toch?
Posts: 1.551
Ecclestone zegt net op de BBC dat alles getekend en rond is. Dus dat zou betekenen dat er geen verbod meer is op de blown diffuser. Terug naar de regelementen zoals ze in valencia waren.
Of we daar nou blij mee moeten zijn weet ik niet maar er is tenminste duidelijkheid.
Posts: 10.412
rbr dreigde huiswaarts te gaan.hadden ze het maar gedaan.... Sensationeel bericht in de Duitse boulevardkrant Bild am Sonntag. Red Bull Racing zou in de soap rondom de diffuser hebben gedreigd huiswaarts te keren. Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft teambaas Christian Horner kunnen overtuigen te blijven.
Posts: 333
Als dit echt zo is, dan hebben ze van Bernie, dispensatie gekregen wat maar al te goed opvalt nu met race in Silverstone en dat geld even goed voor de Mclaren die ineens weer sneller zijn dat de rest. Pfff, ik gooi de handoek in de ring, veel plezier nog dit seizoen en nog bedankt Red Bull voor uw interpretatie van de Diffuser!
Laat me raden Vettel wint weer en zet het hele F1 veld weer voor schut,... Tv uit!
Posts: 333
Tv aan,...vreemd genoeg gaat er \"iets\" fout bij Red Bull en wint Alonso toch nog de race! Huh ongeloofelijk dit,...Tv uit;-)
Posts: 10.089
haha lol.. Bild is toch geen betrouwbaar blad ?