Officieel: Hispania Racing bevestigt komst Ricciardo voor Silverstone
- Gepubliceerd op 30 jun 2011 19:12
-
30
- Door: Robin Smeets
Hispania Racing en Red Bull Racing hebben een overeenkomst gesloten waardoor Daniel Ricciardo, een coureur uit het juniorprogramma van de Oostenrijkse renstal, de overstap kan maken naar HRT. De Australiër, die tot nu toe tijdens alle acht Grands Prix-weekenden de eerste vrije training reed voor Toro Rosso, voegt zich nu bij Vitantonio Liuzzi en Narain Karthikeyan als officiële coureur van HRT. Welke van deze twee het veld moet ruimen is nog niet duidelijk.
"Deze overeenkomst is een beloning voor al het harde werk wat Hispania Racing heeft verricht sinds onze komst naar de Formule 1 in 2010", vertelde teameigenaar Jose Ramon Carabante. "We zijn er trots op dat de wereldkampioen Formule 1 ons de ontwikkeling van haar coureurs toevertrouwd. Laten we hopen dat dit de start is van een mooie samenwerking."
Teambaas Colin Kolles voegde daaraan toe: "Ik ben blij dat ik Daniel kan verwelkomen in ons team. Helmut Marko verdient mijn respect en ik ben er zeer over te spreken dat ons management een deal heeft gesloten met Red Bull."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 20
Juist.... Sturen ze al weer een coureur weg. Denk ook niet dat het verstandig is om daar in te stappen, je kunt waarschijnlijk toch niks laten zien in zo\'n slechte auto!
Posts: 3.077
Klinkt als Eguipo Toro Roja voor volgend jaar.
Ik weet niet of Ricciardo hier slim aan doet. Het is moeilijk om galverwege het seizoen in te stappen, zeker als je de auto niet kent. Daarnaast is HRT ook geen team waar veel eer valt te behalen. Maar misschien doet hij het wel erg goed en kan hij volgend jaar Buemi of Alguesuari vervangen.
Posts: 10.412
hij zou maar met dat barrel voor str eindigen in een race.:P
Posts: 10.089
als die dat doet (op race pace) dan mag die gelijk Webber vervangen
Posts: 1.481
Dan kan ie zelfs Vettel vervangen! Dan zou die zo\'n 4sec per rondje sneller zijn. :O
Posts: 96
haha straks kom je midden in de GP inzappen en dan zie je een HRT aan de leiding met 5 sec. op Vettel. XD
Posts: 305
Belangrijkste is denk ik dat hij Liuzzi verslaat.
Posts: 2.788
Wie zegt dat het niet liuzzi is die weg moet. Karthikeyen heeft geld mee genomen. Liuzzi volgens mij niet. En als je met 2 betalende rijders meer geld binnen kan harken dan met een 11e positie, dan is het Liuzzi die weg moet.
Posts: 2.788
Wie zegt dat het niet liuzzi is die weg moet. Karthikeyen heeft geld mee genomen. Liuzzi volgens mij niet. En als je met 2 betalende rijders meer geld binnen kan harken dan met een 11e positie, dan is het Liuzzi die weg moet.
Posts: 5.792
Liuzzi heeft ook betaalt.
Posts: 432
Er staat dat Karthikeyan alleen de rest van het seizoen niet meer verschijnt alleen bij zijn thuisrace aan de start komt.
In de volgende alinea staat dat nog niet zeker is welke coureur aan de kant moet!
Hallo Redactie, wat is er met jullie man, laatste tijd zoveel fouten!
Wakker worden!
Posts: 144
Met zo\'n slechte auto valt weinig uit te richten.
Posts: 1.503
Belangrijkste is gewoon dat hij nu al wat leert in de F1 en circuits leert kennen, voordeeltje voor volgend jaar wanneer hij voor STR rijdt, want dat is gewoon zo goed als zeker!
Posts: 5.397
Take that Kartikheyan! Blijkt dat jij toch meer voor je stoeltje moest vrezen dan Massa!
Ik ben benieuwd wat Riccardio kan laten zien. Word toch gezien als een groot talent en deed het niet verkeerd bij de young driver tests.
Posts: 30
Ik denk dat ze gewoon willen zien of hij onmiddellijk kan imponeren door sneller te zijn dan Liuzzi. En mocht dat zo zijn, mag laatstgenoemde ook voor z\'n 2012-zitje gaan vrezen.
Posts: 962
Wat een farce is dat team toch zeg. Ze halen de 107%-regel maar dat is dan ook écht het ENIGE dat ze goed doen. Ze hebben een waardeloze, trage wagen geleverd, zijn rijdende chicanes met middelmatige coureurs en nu besluiten ze ook nog om maar weer eens een coureurswitch te doen! Verstandig! Misschien een ervaren iemand die weet hoe alles werkt? Nee, doen we een Rookie. Goed bezig! Ga terug naar de Gp2.
Posts: 1.481
Daar zijn ze al afgewezen volgens mij. Ik denk dat ze meekunnen in de Formido Swift Cup.
Posts: 632
geen winnaars zonder verliezers.
Posts: 96
Misschien kunnen ze meedoen in het wereld kampioenschap RC cars
Posts: 898
kan hij vast een paar weekenden oefenen, goed voor plekje voor volgend jaar, als hij en dat gaat hij doen; sneller is dan liuzzi is de missie al geslaagd...
Posts: 4.499
Waarom verwacht iedereen hier dat Ricciardo wel even een oud-F3000 kampioen naar huis rijdt...? Ten tweede, Karthikeyan brengt TATA en dat is een grote sponsor met heel veel geld. Ecclestone wil wel een Indiër in de GP van India!
Posts: 6.927
Vooralsnog is het onduidelijk wie het veld moet ruimen. Maar ik denk reeel gezien dat zo\'n beetje het enige sponsorgeld dat ze hebben, dat van Tata via Karthikeyan, echt niet over de balk gesmeten wordt door Karthikeyan er uit te wippen. Dan mag Red Bull wel heel wat centjes neerleggen voor Ricciardo mocht dat gebeuren.
Posts: 5.792
Als het zo door gaat sponseert red bull alle teams in de f1 behalve mercedes,mclaren en ferrari.Zo zie je maar eens bewezen dat bij Kolles niks zeker is al er iemand met een paar euro meer langs komt.
Posts: 5.792
Toch vind ik ook dat er een halt moet worden geroepen aan rb die in nu al 3 teams wat te zeggen heeft.Anders neemt RB alle andere kleine teams over en is het redbull met 3 , 4 of 5 teams tegen de rest.Nu is eigelijk al niet fris meer dat er een teams is dat 2 race teams bezit en dadelijk ook nog een Hrt de beslissingen mee bepaald.Belangen verstrgelingen noemen ze dat.Vergeet ook niet alle data die rb krijg via deze teams ,dat mag en moet onderschat worden.Geen wonder dat RB tegen het meer testen is .ze kunnen nu al de hoeveelheid data al bijna niet verwerken van de 2 teams denk ik .lol
Posts: 5.792
Veel geluk in die trapauto.
Posts: 96
Volgens mij is mijn oude konijn nog sneller in de bochten dan die auto. (en mijn konijn z\'n rechter achterpoot is half verlamd)
Posts: 96
Silverstone is wel een coureurwisselciruit voor Hispania.
Vorig jaar met Sakon en nu met Daniel. Hispania heeft in 2 jaar al meer coureurs in de auto gehad dan Redbull in 7 jaar!
Ricciardo een tip: doe dit niet het is een te slome auto.
Posts: 96
@boeiendhoeikheet jha 3 keer is wel heel hard werken!
Posts: 96
Cabarante zegt: \"Deze overeenkomst is een beloning voor al het harde werk wat Hispania Racing heeft verricht sinds onze komst naar de Formule 1 in 2010\" Ik zeg: Ja man jullie hebben egt zo hard gewerkt ja dat kunnen we ook zien in de prestaties
Posts: 432
Watser ze finishen af en toe zo niet vaak voor Virgin hoor!