user icon

Realistische Russell: "Achtste was het hoogst haalbare vandaag"

  • Gepubliceerd op 26 sep 2021 20:04
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

George Russell mocht de race vanaf de derde plaats starten na een puike kwalificatie in Sotsji. De race was een minder groot succesnummer van de Britse Williams-coureur maar reed zichzelf toch naar de tiende plaats en dat is toch weer een puntje. Eerlijk zoals altijd was hij achteraf een realist.

Na de race verscheen hij voor de camera's van Sky Sports om zijn zegje te doen: "Als je kijkt naar onze pace was de achtste plaats vandaag het hoogst haalbare, misschien ietsje hoger. Ik denk dat we alles goed onder controle hadden. Toen kwam de regen en gingen we op het juiste moment naar binnen, maar alsnog hadden we het lastig. Ik weet niet of het kwam doordat we op oude banden reden."

Iedereen om Russell heen reed rond op gloednieuwe banden met de groene rand. Misschien was dat iets wat Russell parten speelde: "We hadden elke set inters gebruikt en de auto's om ons heen reden op nieuwe inters en waren sneller. Maar de tiende plek zouden we tevreden mee zijn, we moeten realistisch zijn."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Schaik

    Posts: 202

    Aan die jongen gaan Lewis en Max nog een hele kluif krijgen

    • + 2
    • 26 sep 2021 - 20:12
    • George gaat de bull flink door elkaar russellen.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 20:16
    • Met name Lewis, kijk er enorm naar uit.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 20:57
  • Ik ben geen fan van Russell. Hij komt mij niet oprecht over. Ik mis iets authentieks aan hem. Ik kan het moeilijk uitleggen of verklaren. Ik heb dat met niemand anders op de grid. Misschien is het gewoon die dubbele l ... . Nog iemand die uit de kast wil komen?

    • + 0
    • 26 sep 2021 - 20:14
    • Tja soms heb je dat mensen. Met de ene heb je een klink en de ander kan je voor de een of anderen reden niet uitstaan.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 20:33
    • Ik vind Lewis erger..

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 20:39
    • Ik snap je helemaal, hij is de ideale schoonzoon zonder uitspattingen, maar we willen juist dat de jeugd uitspattingen heeft heeft om zichzelf te leren kennen.
      Russell is extreem getalenteerd en kan Lewis waarschijnlijk gemakkelijk aan het komende seizoen maar gaat eerst zichzelf tegenkomen.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 21:03
    • Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 21:05
    • NicoS

      Posts: 13.069

      Russell gat volgend jaar ervaren hoe het is om te “moeten” presteren.....
      Hij is zeker een belofte voor de toekomst, maar dat zal eerst nog moeten worden bewezen onder echte druk.
      Bij Williams is er geen enkele druk, en is alles alleen maar prachtig als het goed gaat, en gaat het mis, ja dan rij je in een Williams......
      Volgend jaar krijgt hij toch met iemand anders te maken dan Latifi, en dat is op alle fronten andere koek schat ik in.

      • + 1
      • 26 sep 2021 - 21:11
    • Echt een Brit. Hij had zo in Harry Potter kunnen zitten.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 21:32
    • Joeppp

      Posts: 4.709

      Het had de broer van Ocon kunnen zijn. Ik heb ook helemaal niks met Russell en ik geloof ook niet dat hij het Hamilton moeilijk gaat maken zoals Leclerc bij Vettel deed of Max bij Riccardio.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 21:50
    • @pallmall Ik begreep je alvast niet verkeerd! Te proper, te gaaf, beetje van plastic zoals Ken en Barbie ...

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 22:40
    • mUtt3n

      Posts: 384

      Ik heb dat met Max.....

      • + 0
      • 27 sep 2021 - 07:53
    • Beri

      Posts: 4.229

      Een rijder die in huilen uitbarst omdat hij de eerste punten voor Williams scoort, terwijl hij al een heldendaad op Bahrein had verricht, is toch wat meer authentiek in mijn ogen dan een Max of Bottas die zonder enige emotie rondrijden of een Lewis waarbij mij altijd het gevoel bekruipt dat het allemaal nep is hoe hij is en doet.

      • + 1
      • 27 sep 2021 - 08:50
  • Arie54

    Posts: 4.062

    Maar 8e is met een Williams gewoon überklasse. Als ik Max was zou ik maar heel snel WC worden, want Russell staat vanaf 1 januari in de startblokken.

    • + 0
    • 26 sep 2021 - 20:41
    • P10 was het. En idd, Max heeft met Russell, Norris en Leclerc de komende jaren genoeg concurrentie. Gelukkig maar, want we willen vooral spannende en enerverende wedstrijden zien. Hamilton mag zn records houden, statistieken zijn slecht bijzaak.

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 21:08
  • Heeft dan niemand het over Kimi... die... wanneer talent belangrijk is... er weer staat? Noem het geluk, maar daar waar gio om wat van reden elk weekend wel weer wat heeft, staat deze oude vos er wel op de moeilijkere dagen

    • + 2
    • 26 sep 2021 - 20:46
  • De racepace van de Williams was toch beter dan eerst gedacht. Goed gedaan van Russel.

    • + 0
    • 26 sep 2021 - 20:56

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 19
  • Podiums 3
  • Grand Prix 95
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (23)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar