user icon

Russell doet het weer: "P3, te gek!"

  • Gepubliceerd op 25 sep 2021 15:17
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Weer flikt George Russell het in een natte kwalificatie. Nadat de Britse Williams-piloot in Spa al vriend en vijand verbaasde met de tweede plaats deed hij dat in Sotsji nog eens dunnetjes over. De Brit kwalificeerde zich dit keer als derde en was daar net zo blij mee.

Direct na de kwalificatie verscheen de joviale jongeling voor de microfoon: "Het is te gek, P3. Het team heeft fantastisch werk geleverd, ze hadden de strategie helemaal voor elkaar en deden de banden op het juiste moment op de auto." Russell was de eerste die de softs pakte en plukte daar de vruchten van.

Russell is dan ook blij voor zijn twee mede jongelingen waar hij de top drie meer vormt: "Ik wil ook Lando en Carlos feliciteren. We kijken echt uit naar de race van morgen. We hebben echt niets te verliezen morgen!" Het zal een spannend duel worden morgen, de Brit was zelfs sneller dan de beide Mercedessen.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Geweldig gegokt en gereden van Russell, maar een podiumplek zie ik hem echt niet halen morgen.

    • + 1
    • 25 sep 2021 - 15:29
  • Snork

    Posts: 12.659

    Die gast gaat volgend jaar de knuppel in het Lewis-hok gooien.

    • + 2
    • 25 sep 2021 - 15:34
    • Sander

      Posts: 85

      Hij kan het morgen al doen door Lewis zo lang mogelijk achter zich te houden.

      • + 2
      • 25 sep 2021 - 15:47
    • Dat staat TOTO niet toe ;-)

      • + 1
      • 25 sep 2021 - 16:12
    • Russell moet eerst Toto neerknuppelen, dan heeft hij daarna alle tijd en ruimte om dat ook met Lewis te doen.

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 20:28
  • daarom

    Posts: 861

    Russel heeft inmiddels een telefoontje ontvangen van hare hoogheid toto. Morgen wel gelijk ff queen lewis er voorbij laten

    • + 0
    • 25 sep 2021 - 15:53
    • Ja, volgens de heren van Ziggo haalt Lewis in de eerste ronde al twee auto's in en nóg eens twee in de ronden daarop.
      Aangezien Hamilton zelf op P4 start vermoed ik dat hij de SC of een achterblijver gaat inhalen want hij kan hij anders 2x2 auto's inhalen?

      • + 3
      • 25 sep 2021 - 15:57
    • Zolang Russell dat telefoontje maar niet ontvangen heeft...

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 16:17
    • Mette

      Posts: 629

      En hoelang denk je dat Perez, Gasly en Yuki Verstappen op gaan houden? Of is dat anders want het is Max? Die drie duiken ook gewoon aan de kant

      • + 3
      • 25 sep 2021 - 17:08
    • Toto moet zijn smoel houden !!!

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 17:33
    • @Clay Jij zou toch verkrassen naar Indycars? Gezellig dat je er nog bent. Altijd netjes en sereen met jou in de buurt.

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 19:18
    • Beri

      Posts: 4.229

      Ik denk dat Russell, met dubbel L, een telefoontje van Sir Frank gehad heeft om vooral Lewis er niet langs te laten.

      • + 1
      • 25 sep 2021 - 19:49
    • De reactie van @Clay brengt je wel in Russische sferen...

      “Toto moet zijn smoel houden” zou zomaar een uitspraak van Putin kunnen zijn, maar in dat geval zou Toto een kopje thee krijgen...

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 23:26
  • Als er niets gebeurt. Geen wagens op mekaars hoofd enzo zie ik deze kerel nog wel het podium halen .
    Ricciardo ook goed bezig .

    • + 1
    • 25 sep 2021 - 17:12
    • Ik zie Russel het podium halen als er net wel vanalles gebeurt. Williams kan al pieken, maar afwerken is nog wel een brug te ver.

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 19:20
    • Beri

      Posts: 4.229

      Ik zie Russell, met dubbel L, geen podium halen. Maar weer punten zou echt te bizar zijn voor de huidige vorm van Williams en Russell. Had me dit gezegd vooraf aan het seizoen dat Russell, in een Williams, minimaal twee keer een top drie start zou hebben en één podium finish, en ik had je ingeschreven voor het gesticht.

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 19:51
    • Ik zie Verstappen met dubbel p eerder het podium halen dan Russell met dubbel l.

      Maar of Max concurrent Hamilton met één l, Norris met dubbel r en Sainz met een z op het eind kan bedreigen is maar zeer de vraag...

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 23:31
    • Beri

      Posts: 4.229

      Verstappen gaat het podium alleen halen als er gekke dingen gebeuren. Dus.. laten er maar gekke dingen gebeuren!

      • + 0
      • 26 sep 2021 - 09:03
  • MLTG

    Posts: 612

    Lewis maakt steeds meer fouten, denk niet dat Russell en Lewis lang samen rijden. Als dit zo blijft, of nog erger word, zal Lewis niet lang meer door blijven gaan . Met Russell hebben ze ook een goede vervanger binnen

    • + 0
    • 25 sep 2021 - 22:33

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 19
  • Podiums 3
  • Grand Prix 95
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (23)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar