user icon

Russell deelt hoop Kubica: "Hoop hem ooit terug te zien"

  • Gepubliceerd op 17 sep 2021 14:02
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Robert Kubica sprak recent de hoop uit om ooit weer Formule 1-coureur te worden. De Pool mocht in Zandvoort en Monza invallen bij Alfa Romeo toen Kimi Räikkönen corona kreeg. Nu heeft hij de vurige hoop om het ooit nog een vervolg te geven. Zijn oud-teamgenoot George Russell deelt de hoop.

In zijn debuutseizoen had Russell de eer om de teamgenoot van Kubica te zijn. De Williams-coureur is dan ook vol lof over de snelle Pool. De aankomend Mercedes-man wordt door RaceFans geciteerd: "Het is altijd goed om Robert op de grid te hebben. Robert is een fantastische gozer en een topcoureur. Ik hoop dat hij nog een kans krijgt in de Formule 1."

Russell zag dat Kubica in Nederland en Italië op een onhandig moment weer achter het stuur mocht kruipen. Russell: "Ik vind het jammer voor hem dat hij in Zandvoort in VT3 in de auto werd gezet en dan had je in Monza de sprint waardoor je weinig tijd hebt om de auto te verbeteren. Dat is voor elke coureur heel moeilijk."

Toch is Russell positief over de prestaties van zijn voormalig Williams-compagnon: "Maar elke keer als hij achter het stuur kruipt haalt hij het meeste uit de situatie. Ik denk dat hij dit weekend en in Zandvoort het best goed heeft gedaan. Ik hoop dat we hem ooit terug zien in de Formule 1."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ik denk dat het bij een artikel over Kubica wel "handig" is om voor af even af te spreken geen flauwe woordgrappen A.U.B

    • + 0
    • 17 sep 2021 - 14:27
    • Mee eens,voor het weet loopt het weer behoorlijk uit de hand met woordgrapjes.

      • + 2
      • 17 sep 2021 - 14:40
    • NicoS

      Posts: 13.069

      Is er wat aan de hand dan…?

      • + 2
      • 17 sep 2021 - 14:47
    • Ik haat woordgrappen, vooral die hele flauwe bijdehandte die echt helemaal nergens over gaan....

      • + 2
      • 17 sep 2021 - 14:50
    • CTRA

      Posts: 3.641

      Als ik dit lees, zit ik alweer met mijn handen in het haar

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:02
    • Brammus

      Posts: 668

      Wordt tijd dat jullie op de vingers getikt worden

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:18
    • Toch heb ik het idee dat bij Kubica de hand boven het hoofd wordt gehouden.

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:21
    • ja @Bertrand, na jouw opmerking lag het voor de hand dat het zo zou lopen....

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:38
    • Kubica

      Posts: 4.245

      Even handjeklap en we worden het wel eens over een oplossing of afspraak.. Denk je niet, Berthand? uuuuh sorry, Bertrand?

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:45
    • d07

      Posts: 1.094

      Kubica mocht zicht met zijn eenmalige terugkeer al de handjes dichtknijpen.

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:46
    • Kubica

      Posts: 4.245

      Hij maakt altijd nog kans als de rechterhand van de 1e coureur ...

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:47
    • @Bertrand, misschien verstandig om eerst de hand in eigen boezem te steken...

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 16:03
    • Ik vind die woordgrappen inderdaad niet zo handig

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 16:05
    • Je hebt je hand zwaar overspeeld Bertrhand!

      • + 0
      • 17 sep 2021 - 17:51
    • Ja @Bertrand, kijk maar uit, zo meteen kom je nog iemand tegen met losse handjes!

      • + 0
      • 17 sep 2021 - 19:31
  • Ik houd nog even een slag om de arm, maar ik heb het idee dat mijn opmerking niet goed is begrepen.

    • + 0
    • 17 sep 2021 - 15:41
    • Het is jammer voor Kubica maar door zijn beperking heeft hij te weinig armslag om in de F1 nog succesvol te zijn...

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 16:08
  • Als het aan mij zou liggen dan liet ik eerder een nieuw aankomende coureur de kans geven zich te laten zien, niets tegen Kubica maar iemand op zijn leeftijd ( bijna 37 ) en vooral met zijn fysieke problemen hoort niet in een Formule 1 wagen te rijden, ik begrijp dat hij het leuk vind en veel pech heeft gehad maar eens houdt het op.

    • + 1
    • 17 sep 2021 - 15:44
    • Kubica

      Posts: 4.245

      Als Kubica-fan al sinds zijn Formule 3 tijd, ben ik het compleet met je eens. Ergens was het leuk om te zien wat hij nog steeds kan (hij deed het op Zandvoort toch echt niet slecht), maar ondertussen zou het genoeg moeten zijn.

      • + 1
      • 17 sep 2021 - 15:51

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 1
  • Podiums 0
  • Grand Prix 45
  • Land PL
  • Geb. datum 7 dec 1984 (36)
  • Geb. plaats Krakau, PL
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar