Schumacher neemt schuld op zich na crash met Petrov

Michael Schumacher kende een zeer teleurstellende race in Valencia. Op het Urban Street Circuit kwam de Duitser pas als zeventiende over de finish en verloor met name veel tijd door een extra pitstop. Deze was nodig nadat hij in aanraking kwam met Vitaly Petrov. Volgens Schumacher was het echter zijn eigen schuld.

Schumacher kwam de pitlane uitgereden na zijn stop en reed bij het aanremmen van de eerstvolgende bocht tegen Vitaly Petrov aan. De Mercedes-coureur beschadigde zijn voorvleugel en moest een extra pitstop maken. "Ik zag Petrov best laat en wilde zo laat mogelijk remmen om samen door de eerste bocht te gaan. Toen ik echter wilde corrigeren blokkeerde mijn wiel, gleed tegen hem aan en dat was volledig mijn fout", aldus Schumacher.

Over het verdere verloop van de race vertelde de Mercedes-rijder: "De race kan me geen voldoening geven. De uitslag was na vijftien ronden al bepaald toen ik in aanraking kwam met Petrov. Met onze racesnelheid had ik ongeveer op dezelfde positie kunnen eindigen als waar ik was gestart en dus zag ik mijn punten in rook opgaan."

"Ik kijk nu uit naar de race in Silverstone want één van de thuisraces is voor het team."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Maar nee, want meneer Jordan zei toch echt dat MS z\'n schuld niet toegaf en verder Pirelli de schuld gaf van het verdere verloop van de race... ;)

    Het was overigens wel een domme fout van MS. Mercedes moet elk punt koesteren aangezien het het 4e team op de grid is en dus normaal gesproken voor plaats 7 t/m 10 raced. Een potentiele 8e plaats verliezen is dan echt zonde.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 17:30
    • Waar heb jij dat gehoord? Jordan en Coulthard zeiden beiden dat het een kostbare en domme fout was van Schumacher. Verder constateerde ze dat veel coureurs uit de top 10 problemen ondervinden als ze achterop komen omdat ze dan niet de juiste banden op het juiste moment hebben...

      • + 0
      • 26 jun 2011 - 22:01
    • mlracing

      Posts: 63

      E.Jordan ging op de BBC na het msc interview inderdaad verkondigen dat rijders nooit schuld bekennen. Altijd is het iemand anders. EJ zijn oren waren waarschijnlijk verstopt tijdens het interview, aangezien MSC duidelijk aangaf dat het zijn fout was.

      Ik zie EJ trouwens niet als een MSC negatieveling, maar meer als een oude opa die zegt \'jonge, doe jezelf dit niet aan. Je hebt je tijd gehad, waarom zou je in het middenveld gaan rondrijden.

      • + 0
      • 27 jun 2011 - 02:18
    • Ja het was een fout, maar geen kostbare, met deze auto valt namelijk weinig te bereiken.

      • + 0
      • 27 jun 2011 - 09:23
  • Hopelijk een deftige update voor Engeland en een beter resultaat voor Schumacher. Toch nog goed dat Rosberg wel wat punten heeft bijeen gereden voor het team.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 17:30
  • Petrov had die bocht ook wel iets chiquer in mogen snijden, nu sneed hij Schumacher echt af. Neemt niks af van het feit dat Schumacher te ver doorzette, maar hij had hem kunnen laten leven denk ik.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 18:44
  • oebidoebi

    Posts: 632

    ik hoop toch echt dat Schumacher dit jaar nog een podium pakt.

    • + 0
    • 26 jun 2011 - 19:51
    • Hopen mag, maar realistisch gezien zal het niet gebeuren. De auto is te slecht.

      • + 0
      • 26 jun 2011 - 20:18
    • Beide heren zullen alleen door uitvallen van anderen op het podium kunnen eindigen. Of als je een natte race hebt zoals we de vorige keer zagen.

      • + 0
      • 27 jun 2011 - 09:26
  • Onnodige fout van Schumacher, vrij simpel. Jammer ook na een briljant optreden in Canada.. en daarom had ik het ook niet verwacht.

    Zoals ik elders ook zei: Schumacher blijft fantastische kwaliteiten hebben die zelfs op deze leeftijd nog naar boven kunnen komen (zie Canada). Maar daarentegen kun je niet verwachten dat zo iemand op 42-jarige leeftijd keer op keer een topprestatie levert. Schumacher zal dit jaar nog wel vaker goede races afwisselen met domme fouten, die te wijten zijn aan zijn oudere leeftijd met een slechtere reactievermogen+concentratie als gevolg. Schumacher is ook maar een mens.

    • + 0
    • 27 jun 2011 - 13:27

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar