Schumacher neemt schuld op zich na crash met Petrov
- Gepubliceerd op 26 jun 2011 17:26
-
10
- Door: Robin Smeets
Schumacher kwam de pitlane uitgereden na zijn stop en reed bij het aanremmen van de eerstvolgende bocht tegen Vitaly Petrov aan. De Mercedes-coureur beschadigde zijn voorvleugel en moest een extra pitstop maken. "Ik zag Petrov best laat en wilde zo laat mogelijk remmen om samen door de eerste bocht te gaan. Toen ik echter wilde corrigeren blokkeerde mijn wiel, gleed tegen hem aan en dat was volledig mijn fout", aldus Schumacher.
Over het verdere verloop van de race vertelde de Mercedes-rijder: "De race kan me geen voldoening geven. De uitslag was na vijftien ronden al bepaald toen ik in aanraking kwam met Petrov. Met onze racesnelheid had ik ongeveer op dezelfde positie kunnen eindigen als waar ik was gestart en dus zag ik mijn punten in rook opgaan."
"Ik kijk nu uit naar de race in Silverstone want één van de thuisraces is voor het team."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.173 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 3.592
Maar nee, want meneer Jordan zei toch echt dat MS z\'n schuld niet toegaf en verder Pirelli de schuld gaf van het verdere verloop van de race... ;)
Het was overigens wel een domme fout van MS. Mercedes moet elk punt koesteren aangezien het het 4e team op de grid is en dus normaal gesproken voor plaats 7 t/m 10 raced. Een potentiele 8e plaats verliezen is dan echt zonde.
Posts: 4.499
Waar heb jij dat gehoord? Jordan en Coulthard zeiden beiden dat het een kostbare en domme fout was van Schumacher. Verder constateerde ze dat veel coureurs uit de top 10 problemen ondervinden als ze achterop komen omdat ze dan niet de juiste banden op het juiste moment hebben...
Posts: 63
E.Jordan ging op de BBC na het msc interview inderdaad verkondigen dat rijders nooit schuld bekennen. Altijd is het iemand anders. EJ zijn oren waren waarschijnlijk verstopt tijdens het interview, aangezien MSC duidelijk aangaf dat het zijn fout was.
Ik zie EJ trouwens niet als een MSC negatieveling, maar meer als een oude opa die zegt \'jonge, doe jezelf dit niet aan. Je hebt je tijd gehad, waarom zou je in het middenveld gaan rondrijden.
Posts: 9.505
Ja het was een fout, maar geen kostbare, met deze auto valt namelijk weinig te bereiken.
Posts: 712
Hopelijk een deftige update voor Engeland en een beter resultaat voor Schumacher. Toch nog goed dat Rosberg wel wat punten heeft bijeen gereden voor het team.
Posts: 107
Petrov had die bocht ook wel iets chiquer in mogen snijden, nu sneed hij Schumacher echt af. Neemt niks af van het feit dat Schumacher te ver doorzette, maar hij had hem kunnen laten leven denk ik.
Posts: 632
ik hoop toch echt dat Schumacher dit jaar nog een podium pakt.
Posts: 12.432
Hopen mag, maar realistisch gezien zal het niet gebeuren. De auto is te slecht.
Posts: 9.505
Beide heren zullen alleen door uitvallen van anderen op het podium kunnen eindigen. Of als je een natte race hebt zoals we de vorige keer zagen.
Posts: 19.803
Onnodige fout van Schumacher, vrij simpel. Jammer ook na een briljant optreden in Canada.. en daarom had ik het ook niet verwacht.
Zoals ik elders ook zei: Schumacher blijft fantastische kwaliteiten hebben die zelfs op deze leeftijd nog naar boven kunnen komen (zie Canada). Maar daarentegen kun je niet verwachten dat zo iemand op 42-jarige leeftijd keer op keer een topprestatie levert. Schumacher zal dit jaar nog wel vaker goede races afwisselen met domme fouten, die te wijten zijn aan zijn oudere leeftijd met een slechtere reactievermogen+concentratie als gevolg. Schumacher is ook maar een mens.