user icon

Perez teleurgesteld met straf: "Het was mijn bocht"

  • Gepubliceerd op 13 sep 2021 09:44
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Toen Max Verstappen uitviel moest Red Bull alle focus verplaatsen naar Sergio Perez. Maar de Mexicaan kreeg een 5 seconden-tijdstraf en werd daardoor teruggezet naar de vijfde plaats. Hij kreeg die straf na een hevig duel met Ferrari's Charles Leclerc

Na afloop sprak Perez met Sky Sports over zijn race en vooral zijn tijdstraf: "We hoopten met het team dat de stewards verder keken dan hun neus lang is. Als je de bocht zou maken en niet zou afsnijden zouden we elkaar hebben geraakt. Ik vermeed het contact maar kon nergens meer heen."

Perez is er heilig van overtuigd dat hij geen schuld had in het duel met Charles Leclerc: "Het was mijn bocht en ik moest echt contact vermijden. We namen de beslissing om verder te gaan." Het zorgde ervoor dat Perez nog achter Leclerc werd geklasseerd. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Even het gas los en een ronde later had ie hem kunnen pakken en een podium kunnen scoren..............Hij valt me steeds meer tegen.........

    • + 2
    • 13 sep 2021 - 09:43
    • Het team had hem natuurlijk ook kunnen coachen dat hij die positie terug moest geven.

      • + 1
      • 13 sep 2021 - 09:54
    • Zelf nadenken. Ik zag het gebeuren en wist gelijk, die plek moet je terug geven.

      Leclerc deed het wel gelijk.

      Maar dit geeft toch aan, tijd voor meer grind. Had er grind gelegen dan had die automatisch de plek terug gegeven. Doordat die langzamer door het grind zou gaan.

      • + 0
      • 13 sep 2021 - 10:22
    • Montfort

      Posts: 969

      Perez vraagt gewoon netjes aan het team of hij de positie terug moet geven, de engineer antwoordt 'I think you're fine now' of iets dergelijks.

      • + 2
      • 13 sep 2021 - 11:19
    • Montfort

      Posts: 969

      www.instagram.com/p/CTubRZgD2eo/

      • + 0
      • 13 sep 2021 - 11:19
  • Denk dat het meer te maken heeft met Perez/Red Bull die zaten te slapen dan dat de stewards kijken dan hun neus lang is....

    Tijdens de sprintrace gaf hij de positie wel terug aan Stroll voor iets vergelijkbaars.

    • + 1
    • 13 sep 2021 - 10:01
    • RB was nog aan het rouwen om Max en waren vergeten dat ze nog een auto op de baan hadden.

      • + 0
      • 13 sep 2021 - 10:07
    • Skimi

      Posts: 559

      Ook pas na x aantal bochten waardoor hij alsnog onderzocht werd of het wel snel genoeg was.
      Beide keren moet je gewoon simpel bedenken dat je de bocht niet gehaald hebt en de positie dus terug moet geven. Perez bevindt zich in de snelste auto en de schade van een straf is groter dan even terug zakken en opnieuw proberen.
      Incident in imola bij het inhalen onder safety car vindt ik ook zoiets en wat dat betreft valt perez me qua pace als rulebook tegen, jammer

      • + 1
      • 13 sep 2021 - 10:07
    • Skimi

      Eens een coureur als Perez mag dit eigenlijk niet overkomen met al zijn ervaring had hij kunnen weten dat hij een standje zou krijgen indien hij niet die plek terug gaf.

      • + 0
      • 13 sep 2021 - 10:09
    • Skimi

      Blijkbaar denkt hij er anders over wat vreemd is, want het was niet de eerste keer dit weekend en hij had de Ferrari toch ingehaald die niet echt direct kon vechten. Eigen schuld imo.

      • + 0
      • 13 sep 2021 - 10:15
  • delange

    Posts: 1.610

    Perez: het was mijn bocht.
    Max: het was mijn bocht.
    Horner: het was onze bocht.
    ......
    .....
    Helmut: alles is van ons.

    • + 6
    • 13 sep 2021 - 10:22
    • Hamilton: dit is niet mijn bocht vriend.

      • + 1
      • 13 sep 2021 - 10:29
  • royce

    Posts: 39

    Perez moet niet zo piepen en had die plek direct moeten teruggeven. Waarschijnlijk wat frustratie omdat hij een teleurstellende race reed. In de eerste stint kon hij het gat naar Leclerc niet eens dichtrijden terwijl Botas als een mes door de boter ging. Als je met zo'n auto 5e wordt op Monza doe je echt iets niet helemaal goed lijkt me.

    • + 1
    • 13 sep 2021 - 10:25
  • arone

    Posts: 186

    Klopt en daarom had hij 'm gewoon moeten laten staan ipv 'm af te snijden.

    • + 0
    • 13 sep 2021 - 11:11
  • Moondust

    Posts: 637

    Ook als het jouw bocht is Sergio moet je die wel netjes nemen en niet afsnijden.

    • + 1
    • 13 sep 2021 - 12:26

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar