user icon

Max Verstappen derde tijdens kwalificatie GP van Italië: "Best blij met de derde plek"

  • Gepubliceerd op 10 sep 2021 19:13
  • comments 23
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen start vanaf de derde plaats tijdens de sprintrace. De Limburger reed de derde snelste tijd tijdens een rommelige kwalificatie waarbij veel coureurs elkaar ophielden en in de weg reden. Verstappen zal de schade beperkt willen houden tijdens de sprintrace van zaterdag, ten opzichte van titelrivaal Lewis Hamilton

Verstappen vertelt direct na afloop van de kwalificatie tegen interviewer Felipe Massa: "Ik denk dat dit circuit sowieso al moeilijk zou worden voor ons. Wij zijn redelijk hersteld tijdens de kwalificatie en ik ben best blij om derde te zijn. In de race verwachten wij dat het dichter op elkaar zal zitten en we hebben de tweede vrije training nog. Ik denk dat we zondag een mooi aantal punten kunnen pakken",

Op zijn website verstappen.com vertelt Verstappen verder: “Het is hier voor ons altijd lastig. De eerste vrije training verliep iets minder soepel dan gehoopt, maar ik denk dat we ons gedurende de kwalificatie redelijk hersteld hebben. Vooraf hoopte ik op een tweede startrij, dus ik ben dan ook best blij met P3. Dit is gewoon een erg sterk circuit voor Mercedes. Je ziet het ook aan McLaren, ze staan er heel dichtbij en het klopt gewoon voor die teams. Dat is bij ons niet, maar dat is oké, daar moet je mee leven.”

Snelheid in de langere stint verbeteren

“Hopelijk zit het in de race nog wat dichter bij elkaar. Je weet hier namelijk nooit wat er gaat gebeuren. We hebben morgen nog een tweede vrije training voorafgaand aan de sprintrace, dus we gaan kijken of we de pace in de long runs nog wat kunnen verbeteren. Het zal op dit circuit niet heel gemakkelijk voor ons zijn, maar ik denk desondanks dat we een goed aantal punten kunnen scoren”, zo stelt de Limburger na de kwalificatie voor de Italiaanse Grand Prix.

Foto's Italië 2021

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Wereld prestatie, Vooral als je bedenkt dat hij geen serieuze ''tow'' had en de Mclaren met dat taxi ding achterin hier ook sneller is.

    Tevreden.

    • + 1
    • 10 sep 2021 - 19:22
    • Kampsie

      Posts: 378

      @roy, wil je topic over bottas hierboven even lezen?

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 19:45
    • Wereldprestatie? Overdrijven is ook een kunst... Tenzij je Bottas bedoelde, maar dat betwijfel ik. Of was je weer sarcastisch?

      • + 0
      • 11 sep 2021 - 09:31
  • Jammer dat Max tevreden is, als hij boos is geeft hij altijd net iets meer gas.

    • + 1
    • 10 sep 2021 - 19:28
    • Hij is duidelijk nog aan het uitbuiken van het feestje op Zandvoort...

      En de concentratieboog van die jong en lui is veel korter dan in mijn tijd hé.
      Vergeet dat niet...

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 21:20
  • Goh, kennelijk ontgaat mij iets. Ik kan mij nog de grote verontwaardiging in de panelen herinneren toen Wolff in Imola aangaf dat Russell in duel met een Mercedes enige behoedzaamheid zou moeten betrachten.

    Eerder deze week las ik de zorgen van ongeruste fans over de macht van Mercedes in de paddock, want het zou toch niet moeten mogen dat de boosaardige motorenleverancier zou kunnen verhinderen dat child prodigy Alex Albon zich Williams voegt?

    Vandaag zijn deze lui oorverdovend stil. Dit terwijl wij vandaag getuige waren van een samenwerking tussen teams die in geen enkele andere sport toegestaan is: Verstappen kreeg een dubbele tow van zowel Perez als Gasly, waardoor hij plekken heeft gewonnen op de startgrid.

    Aan ongefundeerde insinuaties richting Mercedes en haar zakenpartners geen gebrek, maar ondertussen met geen woord reppen over de onzalige incestueuze relatie tussen RBR en STR/SAT. Een cynicus zou van hypocrisie spreken.

    Ik heb zelf begrip voor de strategie van Red Bull; zij moeten alles uit de kast halen op Monza en de FIA acht deze praktijk kennelijk toelaatbaar. Het wederom excellente optreden bood Red Bull deze mogelijkheid. Het Calimero-gedrag over de vermeende macht van Toto Wolff vind ik in dit verband echter hoogst ongepast.

    Overigens: als dit bericht blijft hangen, was dit mijn laatste post hier. In dat geval wens ik enkelen hier het beste en de rest wens ik veel wijsheid toe.

    • + 7
    • 10 sep 2021 - 20:00
    • NicoS

      Posts: 13.005

      En bleef hij hangen?

      • + 8
      • 10 sep 2021 - 20:12
    • Polleke2

      Posts: 152

      Hehe gelukkig zou tijd worden ook.

      • + 6
      • 10 sep 2021 - 20:17
    • Beetle

      Posts: 1.590

      Dat het geplaatst werd Polleke2?

      • + 2
      • 10 sep 2021 - 20:27
    • Polleke wil geen handjes die verzaken in de M.V. circle jerk.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 20:35
    • Rimmer

      Posts: 8.767

      Ik zie wel een hele lange reactie staan maar ik lees alleen maar huil huil huil en jank jank jank. Misschien een bug in het systeem?

      • + 9
      • 10 sep 2021 - 20:47
    • Beetle

      Posts: 1.590

      Rimmer, dat is gewoon het originele stuk welke Arjan heeft geschreven…

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 20:57
    • En Hamilton kreeg zeker een dubbele tow van Bottas en Ricciardo?

      Ik kan het je nog sterker vertellen, Verstappen kreeg een 4 dubbele tow, met Bottas en Hamilton voorop.

      Kom op zeg, dit kan je toch allemaal niet werkelijk geloven?

      Als dit je laatste post hier is, dan is het wel een hele slechte. Je wil toch niet hiermee eindigen?

      • + 2
      • 10 sep 2021 - 21:12
    • Tjonge @Roger, kijk es in een spiegel, dan zie je je eigen Calimerootje.

      • + 2
      • 10 sep 2021 - 21:27
    • Beetle

      Posts: 1.590

      Roger heeft gewoon een punt. Het viel gewoon op dat het satelliet team van RB opgeofferd wordt om Max naar voren te helpen.

      • + 4
      • 10 sep 2021 - 21:42
    • "Het viel gewoon op dat het satelliet team van RB opgeofferd wordt om Max naar voren te helpen."

      En Ricciardo werd zeker ook opgeofferd om Hamilton te helpen?

      Complete onzin wat hier beweerd wordt. In de 2e poging, wat meestal de belangrijkste ronde is, reed Gasly achter Verstappen. Werd Verstappen toen opgeofferd om Gasly te helpen?

      Een beetje logisch nadenken kan al een heleboel helpen.

      • + 4
      • 10 sep 2021 - 21:46
    • Stitch

      Posts: 5.447

      En Mercedes heeft geen tow gegeven? In geen enkele race? Ik kan me herinneren dat ie zelfs voor een snelste ronde in een race een tow van Bottas kreeg. Nu niet gaan huilen omdat Max hetzelfde doet als Lewis.

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 21:50
    • CTRA

      Posts: 3.640

      "Overigens: als dit bericht blijft hangen, was dit mijn laatste post hier. In dat geval wens ik enkelen hier het beste en de rest wens ik veel wijsheid toe."

      Lekkere belofte.
      Als ie bleef hangen weet ook niemand dat je het geschreven hebt.
      Net alsof je het van deze post zou laten afhangen.
      Als je niet meer op deze site wil komen, blijf lekker weg en als je wil blijven loop dan niet waardeloos te dreigen.

      • + 5
      • 10 sep 2021 - 22:00
    • Er zijn er blijkbaar een bull die met een stuk tow voor de ogen naar de kwalificatie hebben gekeken

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 22:01
    • @Beetle, Gasly kwalificeerde als 6e. Dat is een prima resultaat voor hem in de AT. Uit niets blijkt dat hij opgeofferd is.

      • + 1
      • 11 sep 2021 - 00:16
    • Reflex

      Posts: 155

      Wat een onzinnige reactie weer maar dat is jou niet vreemd. Gelukkig neem ik reacties van jou niet meer serieus en kan ik enkel maar lachen om jouw gehuil de hele tijd.

      • + 1
      • 11 sep 2021 - 01:07
  • Prima resultaat en zoals verwacht. Hier was je niet rijk van geworden bij de wedkantoren.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 20:01
  • Goed en realistisch commentaar van Max, zoals meestal.
    Zo te lezen is p2 de meest waarschijnlijke plek zondag en heel misschien wat meer maar dat zou echt bijzonder zijn.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 21:29

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar