user icon

Russell gelooft in Mercedes-toekomst: "Ik krijg zeker gelijke kansen"

  • Gepubliceerd op 10 sep 2021 12:32
  • comments 26
  • Door: Bob Plaizier

George Russell en Lewis Hamilton krijgen gelijke kansen bij Mercedes aankomend seizoen. Althans dat is wat Russell is medegedeeld. Of dit echt zo gaat zijn moet vanzelfsprekend nog gaan blijken als het gloednieuwe seizoen compleet los barst.

Donderdag besprak Russell in Monza zijn droomtransfer van Williams naar het absolute topteam van Mercedes. Tegenover onder andere Reuters besprak hij wat hem is toegezegd: "Ik krijg zeker gelijke kansen. Dat is mij heel duidelijk gemaakt. Mercedes is altijd heel respectvol als het gaat om beide coureurs de beste mogelijkheden te geven."

Het is voor zowel Russell als Mercedes wel duidelijk dat ze geen herhaling willen van de jarenlange Hamilton-Rosberg vete. In Monza ging Russell hier nog even op in: "Ik denk dat Mercedes een hele duidelijke ervaring heeft van een slechte dynamiek in een team. Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze daar geen vervolg op willen hebben. En persoonlijk wil ik dat eigenlijk ook niet."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • RBH2019

    Posts: 3.715

    Gelijke kansen en geen drama gaan niet samen George.

    • + 3
    • 10 sep 2021 - 12:34
    • 4mula1

      Posts: 308

      Zeker is dat heel veel en vooral ongenuanceerde drama jou in ieder geval totaal niet vreemd is. 😂

      • + 5
      • 10 sep 2021 - 12:41
    • Stitch

      Posts: 5.424

      Gelijke kansen en geen drama queen bedoel je denk ik.

      • + 2
      • 10 sep 2021 - 13:10
  • Wat ze zeggen en willen en wat er in werkelijkheid gebeurt zijn vaak 2 verschillende dingen.. Alles hangt af van de prestaties van beide coureurs wie b.v. het 'this is James' verhaal te horen krijgt in een race..

    • + 2
    • 10 sep 2021 - 12:39
    • Dat fabeltje hebben ze Bottas ook keer op keer wijsgemaakt. Lol.

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 12:46
    • Rusell "James this is George, I am no Bottas".

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 12:53
    • VES

      Posts: 1.170

      Ze geven Hamilton de eerste 3 races een betere auto, zodat hij duidelijk meer punten heeft.
      En dan zeggen ze “ we hebben afgesproken dat degene die na 4 races bovenaan staat de strijd om het drivers kampioenschap mag aangaan zodat we geen punten verspelen binnen het team.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 13:17
    • @Ves Spa heeft duidelijk gemaakt dat dit niets uit maakt, George deed het in een Williams beter in de Quali dan Hamilton toch ? ;-)

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 13:35
  • Persoonlijk vind ik dat ieder team beide rijders tot minstens aan de zomerstop gelijke kansen moet bieden en teamorders weg zou moeten laten.

    Ik ben sowieso erg tegen teamorders, hoewel begrijpelijk vanuit het team. Het is karakterbreuk van de rijder en het doet coureurs meer met hun zelfvertrouwen dan ze zelf door hebben.

    Neem Bottas als voorbeeld. Tot aan de klapband in baku 2018 was Bottas een hele serieuze om rekening mee te houden. Die teamorder sochi 2018 heeft zijn zelfbeeld gesloopt en hij is nooit meer zo sterk geweest in races.

    Daarom pleit ik nog altijd voor een constructeurssprintrace op zaterdag en een coureursrace op zondag. Punten gescheiden. Teamorders op zondag zinloos.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 12:50
    • Tyla, toch zal voor de constructeurs de WDC (naast de CDC) belangrijkmgenoeg blijven ommtemabelangen te laten prevaleren boven individuele belangen. Niet leuk maar wel realistisch. Zeker ook voor sponsors

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 15:24
  • F1jos

    Posts: 923

    Ik krijg zeker gelijke kansen. Dat is mij heel duidelijk gemaakt. Mercedes is altijd heel respectvol als het gaat om beide coureurs de beste mogelijkheden te geven."
    Een illusie en een ervaring rijker staat George te wachten.

    • + 1
    • 10 sep 2021 - 12:54
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    Het zou in mijn ogen heel dom zijn om ze geen gelijke kansen te geven. Russell zal ongetwijfeld ook Wolff aan het denken hebben gezet met zijn optreden van Russell toen hij Hamilton verving. Wolff weet net zo goed dat er een reële kans is dat Russell Hamilton gaat verslaan. Dus daarom zou het dom zijn om hem in zijn kunnen te beperken door het 2de viool te laten spelen.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 13:05
    • DBGates

      Posts: 2.595

      mercedes wil die 8e titel van Hammy daarna gaat Lewis met pensioen en word Russel eerste rijder

      hopelijk voor ons rijd Russel de sterren van de hemel zodat zelfs Toto niet meer om hem heen kan

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 13:13
    • LimboF1

      Posts: 4.989

      Dit jaar heeft Hamilton de kans voor die 8ste titel, maar komend jaar kan dat heel anders uitzien. Dan heeft hij met twee rijders af te rekenen. Ik hoop natuurlijk dat Verstappen heb van die 8ste titel gaat houden en anders Russell. Ik hoop dat Russell hem eigenlijk hoe dan ook om de oren gaat rijden, dan komt die ook weer eens met de voetjes op aarde.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 13:33
  • 4mula1

    Posts: 308

    Natuurlijk krijgt hij voor de buitenwereld gelijke kansen. Wie denkt dat ze bij welk team dan ook de volledige strategie op tafel gooien snapt er nog veel minder van dan wat er doorgaans hier het geval is.

    • + 3
    • 10 sep 2021 - 13:07
    • Jokertje

      Posts: 434

      Precies, iedereen die zich wat meer in de racesport verdiept heeft doorziet dat soort berichtjes.

      • + 3
      • 10 sep 2021 - 13:40
    • Montfort

      Posts: 968

      Sommige tokkies hebben meerdere acounts nodig zodat ze het met zichzelf eens kunnen zijn. De echte F1 kenner en liefhebber heeft dat niet nodig, en doorziet dat soort berichtjes natuurlijk meteen.
      Gelukkig weten enkele aan lager wal staande droeftoeterende stuurlui van geen ophouden, zodat we hier regelmatig weer eens goed kunnen lachen!
      😑

      • + 4
      • 10 sep 2021 - 14:40
    • niet leuk om mensen met een gespleten persoonlijkheid een 'tokkie' te noemen @Montfort,
      je zal er maar last van hebben...

      • + 4
      • 10 sep 2021 - 15:35
    • Montfort

      Posts: 968

      @Pete:
      Maar 'zij' hebben zelf vaak de mond vol van tokkies, leek mij wel toepasselijk! 😁

      Okay, het is waarschijnlijk idd wel een grote belediging voor Hanna en Gerrie, hoe moet ik mensen met een dissociatieve identiteitsstoornis dan noemen...
      Wellicht is Gollum wel een goede 😋

      Anyway, natuurlijk niet tof als je daar last van hebt, maar dat is nog geen excuus om daar een heel forum me te gaan lasten vallen imho.

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 17:52
    • 4mula1

      Posts: 308

      Hoe sommige simpele zielen wel heel erg lang in hun eigen domme fantasie blijven hangen, Dat moeten ze ook wel om niet hun laatste beetje geloofwaardigheid niet te verliezen. 😂 😂 😂

      En dan die bewering dat er een heel forum mee lastig gevallen wordt, terwijl het maar om enkele van die simpele zieltjes gaat die vooral problemen met zichzelf hebben 😂 😂 😂

      Geloof me als ik zeg dat ik me kostelijk vermaak om die grapjassen die zichzelf keer op keer te kakken zetten. 😂 😂 😂

      • + 3
      • 10 sep 2021 - 19:40
  • Dat lijkt me in de lijn van hun strategie en de historie van het team. Dat kan je ook bij oa McLaren zien. Ferrari en Redbull hebben meestal een nr1 rijder.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 13:10
  • George rijdt dit weekend met de helmcamera net als Alonso op Spa.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 13:29
  • Eerst dacht ik ff dat het misschien toch wel zou kunnen bij Mercedes, die gelijke kansen maar vervolgens las ik ook de zin: “Mercedes is altijd heel respectvol als het gaat om beide coureurs de beste mogelijkheden te geven.”

    Toen was meteen weer duidelijk dat ook Russell inmiddels door de pr-brainwash machine van Mercedes is gehaald...

    Gelijke kansen? Jazeker, zolang dat schadeloos kan, zowel op de baan als in de strijd om beide WK-titels én de rust in de tent gehandhaafd blijft.

    • + 1
    • 10 sep 2021 - 13:35
  • OneRace

    Posts: 506

    ‘In principe’ krijgt Russell dezelfde kansen, las ik bij een collega-saait.

    Maar zodra het om principes draait bij Mercedes…

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 13:50
  • Als Russell 25 voor komt te staan op Hamilton komt er gewoon weer stront aan de knikker bij Mercedes. Everybody knows.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 13:57
  • chaodepau

    Posts: 12

    Onze übertalent was maar liefst 3 honderdste sneller dan Latifi.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 21:11

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar