user icon

BREAKING: Gelekte versoepelingen corona-maatregelen: "Waarschijnlijk ook in september nog beperkingen festivals"

  • Gepubliceerd op 12 aug 2021 17:06
  • comments 19
  • Door: Arjan Hoefakker

Het hoger onderwijs staat bovenaan het prioriteitenlijstje van de overheid bij de versoepelingen van de corona-maatregelen. Dat stelt de NOS op basis van uitgelekte versoepelingen die morgenavond worden bekend gemaakt tijdens een persconferentie van demissionair premier Rutte en minister De Jonge. 

Volgens het NOS Radio 1 Journaal op NPO Radio 1 zouden in september nog wel beperkingen gelden voor meerdaagse festivals en horeca. "De festivals hebben met grote beperkingen te maken en dat blijft waarschijnlijk zo, ook in september. Dat betekent geen meerdaagse festivals, ook in september. De eendaagse festivals hebben dan ook in september met beperkingen te maken", vertelt politiek verslaggever van de NOS Ewoud Kieviet zojuist in het NPO Radio 1 Journaal.

"Hoe het er verder uit ziet dat horen wij morgen tijdens de persconferentie." 

Eerder stelde Jan Lammers tegenover GPToday.net dat de Grand Prix van Zandvoort onder de noemer 'grootschalige sportevenementen' valt. Wat daarover bekend wordt gemaakt morgen is nog niet uitgelekt. 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Spannend, die corona maatregelen kunnen als enige nog de GP van Zandvoort in de wielen rijden. Over die rugstreeppad uitspraak had ik geen enkele twijfel.

    • + 0
    • 12 aug 2021 - 17:20
    • Snork

      Posts: 12.408

      Er volgt nog hoger beroep.

      • + 0
      • 12 aug 2021 - 17:31
    • @Snork beroep of geen beroep, het zal 0,0 uitmaken, imo alle aandacht voor deze rechtzaak is zwaar overtrokken als je de verhoudingen in acht neemt.

      • + 1
      • 12 aug 2021 - 17:40
  • terazino

    Posts: 631

    Er wordt vast een maas in de wet gevonden om de brillenprins tevreden te houden. Waanzin. In het licht van de afgelopen maanden mbt regels en festivals is 3 dagen lang meer dan 100.000 man op elkaar natuurlijk onmogelijk

    • + 1
    • 12 aug 2021 - 17:30
    • Begin september is ruim 80% van de volwassenen gevaccineerd dus hoe lang wil je dingen nog verbieden, tot het jaar 2030?
      Wat mij betreft vaccinatie weigeraars aan de poort weigeren voor grote evenementen zodat die groep geen blok aan het been meer is.

      • + 2
      • 12 aug 2021 - 17:42
    • alsof ze dat alleen voor die prins doen. Ipv festivals kun je ook naar voetbalwedstrijden kijken, daar werken ze ook met zitplaatsen en daar gelden andere regels. Ik zeg niet dat dat terecht is, maar als je met 50.000 man in een voetbalstadion kunt, dan moet er in Zandvoort toch ook heel wat in kunnen. Denk dat de grootste knelpunten in de logistiek zitten. Dat was al zo, maar met corona wordt dat nog lastiger natuurlijk.

      • + 0
      • 12 aug 2021 - 18:02
  • Pitcrew

    Posts: 115

    Ik vraag mij oprecht af of ze nu nog volledig de stekker er uit (kunnen) trekken.
    Over slechts 3 weken is het al zover.
    De organisatie heeft altijd gezegd; met publiek of anders niet. Maar wat zijn de consequenties vanuit de FOM als men nu last minute alsnog afblaast?
    Ik verwacht dan ook dat de GP “gewoon” doorgaat, hetzij met volle, halfvolle of lege tribunes.

    • + 0
    • 12 aug 2021 - 17:33
    • Iedereen met een oranje t-shirt aan heeft mag niet naar binnen...

      Nu zijn de rapen gaar!

      • + 0
      • 12 aug 2021 - 17:37
    • Pitcrew

      Posts: 115

      Ik lees zojuist dat de GP groen licht krijgt vanuit de overheid. Onder voorwaarde dat men gevaccineerd of negatief getest is, mogen de tribunes voor tweederde gevuld worden!

      • + 0
      • 12 aug 2021 - 17:54
  • Wat is de bron van dit verhaal?
    De echte (NOS, RTL, etc) nieuws pagina's zeggen niets over "gelekte versoepelingen corona maatregelen" dus als Hugo & Mark deze sait persoonlijk hebben ingelicht las ik het hier als eerste!

    • + 0
    • 12 aug 2021 - 17:53
    • Overigens vallen (muziek)festivals onder een andere categorie.
      Dit betreft een sportevenement en daar mag men ook nu al(!!!) met vele duizenden gewoon naartoe.
      Mits iedereen op een aangewezen stoel zit, maximaal 2/3 van de totale capaciteit wordt gebruikt, en vaccinatie danwel testen voor toegang wordt toegepast.
      Dus zelfs zonder versoepelingen voorzie ik geen problemen voor de doorgang van de DutchGP.

      Voor de geplande rand evenementen ligt dat uiteraard anders.
      De optredens, podia, kermissen en (oranje) campings vallen weer wél onder de festival noemer, dus daar kunnen beperkingen op blijven.

      Voor nu wacht ik de persco van morgen maar af en blijf ik ondertussen gewoon hopen.

      • + 1
      • 12 aug 2021 - 17:59
    • ...en tijdens het schrijven van de vorige reacties is bekend gemaakt dat er 'groen licht' is voor de DutchGP dus ik kan vanaf nu de berichtgevingen van deze auteur niet langer serieus nemen.

      • + 1
      • 12 aug 2021 - 18:03
  • Groen licht voor Zandvoort! Bron: NOS

    • + 0
    • 12 aug 2021 - 17:55
  • Durf het wel aan...

    Het mag doorgaan maar met 2/3 bezetting van de tribunes.

    Blijft een gokje uiteraard...

    • + 0
    • 12 aug 2021 - 18:08
  • szixxx

    Posts: 4.754

    BREAKING: We weten het nog steeds niet maar maken een bericht voor de kliks...

    • + 2
    • 12 aug 2021 - 18:23
  • Ah, het Covid19 beleid lekken is begonnen.. Mooi voor ons Nederlandse F1 fans, maar waarom ze festivals dan nog steeds blijven verbieden snap ik niet helemaal.. Ze zullen het er wel op gooien dat je op de Dutch GP een vaste zitplek hebt en op festivals niet.. Ik kan niks anders bedenken.. Wat mij betreft had alles weer gemogen.. Na 1 september is iedereen boven de 18 die dat wil gevaccineerd en dan zou ik niet meer weten waar je dan nog op wil wachten met versoepelingen?!? De ziekenhuiscijfers zijn nu al goed beheersbaar en dat wordt alleen maar beter straks.. Teveel angst nog steeds om het echt helemaal vrij te geven.. Zelfde als die maximaal 75 studenten in een collegezaal onzin die ik vandaag ook al voorbij heb zien komen..

    • + 0
    • 12 aug 2021 - 19:18
  • tour71

    Posts: 944

    2/3 gevuld is niet rendabel, ben benieuwd wie een afzegging krijgt

    • + 0
    • 13 aug 2021 - 08:14
  • JaapB

    Posts: 1.191

    Gewoon doen zoals sommige andere landen al doen, alleen de beperkingen voor degenen die niet gevaccineerd zijn, dus niks geen testen alleen laten zien of je vaccinatie hebt gehad.

    En in ergste geval kunnen ze toch ervoor kiezen om alleen publiek op zondag te doen? Is natuurlijk stuk minder inkomsten maar zelfs zonder publiek zou deze grand prix toch doorgaan?

    • + 0
    • 13 aug 2021 - 11:17
    • RBH1

      Posts: 611

      Dit is puur discriminatie. Sorry maar hier ga je echt even te ver. Dat jij je laat verplichten om iets in te laten spuiten waarvan je gevolgen niet eens kan overzien moet jij weten. Ik begrijp sowieso niet waarom je dit moet uiten op een F1 forum.

      • + 0
      • 13 aug 2021 - 15:29

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar