user icon

Valterri Bottas maakt zich zorgen over bandenslijtage: "Zal lastig worden morgen"

  • Gepubliceerd op 17 jul 2021 18:14
  • comments 9
  • Door: Rutger Lauvenberg

Valtteri Bottas koos in de eerste F1 sprintkwalificatie in de geschiedenis als enige uit de toptien voor een afwijkende strategie. De Fin reed op de rode band en in theorie zou hij dus in het begin van de race sneller moeten zijn dan Max Verstappen en Lewis Hamilton die voor hem startten. Nadat teamgenoot Hamilton bij de start niet goed wegkwam blokkeerde hij echter zijn teamgenoot en was de kans om plekken te winnen bij de start weg voor de Fin. Tot overmaat van ramp had Verstappen wel een goede start en kon de Nederlander uiteindelijk makkelijk een gaatje slaan naar de concurrenten van Mercedes. De strategie die Mercedes gekozen werkte dus uiteindelijk niet en Bottas reed een beetje in niemandsland naar de derde startplek.

Bottas maakte zich na afloop van de sprintrace vooral zorgen over de bandendegradatie in de sprintrace: “We hebben geprobeerd iets anders te doen. Onze strategie was om Max in ronde 1 te pakken, maar hij had ook een goede start. Ik werd in bocht één een beetje geblokt, dus ik kon het momentum niet optimaal benutten. We hebben het gezien de blisters nog goed gedaan om onze positie te behouden, maar vandaag liet al zien dat het morgen nog lastiger kan worden wat betreft de slijtage.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Bottas is ook gewoon veuls te zwaar om zijn banden te managen.

    • + 2
    • 17 jul 2021 - 18:35
  • Arie54

    Posts: 3.892

    Man, man, man wat een taalgebruik! Voetbalclubs degraderen, banden slijten!

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 18:39
  • Stel me zo

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 19:12
    • Krijg nou tieten!
      Ben je net aan het tikken wordt je reactie al geplaatst.
      Nog ff opnieuw dan...

      Stel me zo voor dat het niet de eigen keuze van Valtteri was om op softs te starten.

      Hij had maar één opdracht, voor Max komen en dan zolang te zigzaggen totdat Lewis er langs kwam.

      Zo, nou mag je op het oranje knopje drukken voor verzenden...

      Wat je doet het niet meer?
      God, god gloeiende, doe ik het zelf w.....

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 19:20
    • Bottas kon wel janken toen hij Max zijn raketstart zag, die wist al voor de eerste bocht dat hij derde zou worden.

      • + 0
      • 17 jul 2021 - 19:26
    • beerkuh

      Posts: 2.366

      Lol @schwantz ik denk dat Hamilton ook kon janken! Van ellende beet hij de kin van z’n helm eraf! Wat een raketstart had Max zeg! De vlammen sloegen uit z’n velgen 😜🤷‍♀️

      • + 2
      • 17 jul 2021 - 20:14
  • LimboF1

    Posts: 4.895

    Eigenlijk hebben de top drie gewoon aangetoond wat er scheelt in de F1 en dat Pirelli het gewoon niet voor elkaar heeft. 17 ronden pushen is gewoon niet mogelijk met een medium band en dat vind ik eeg kwalijk.

    • + 3
    • 17 jul 2021 - 20:50
  • Brandon

    Posts: 389

    Voordeel is wel dat Bottas nu een nieuw setje medium meer heeft, wat voor de race best gunstig zou kunnen zijn gezien de slijtage van de banden.

    • + 0
    • 17 jul 2021 - 21:14
    • Ja, eindigt ie op 30 in plaats van 40 seconden van Max en Lewis.

      • + 3
      • 17 jul 2021 - 21:50

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar