user icon

Bernie Ecclestone geniet na zijn "ontslag" van het opgroeien van zijn zoon

  • Gepubliceerd op 06 jul 2021 10:57
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

Voormalig F1-baas Bernie Ecclestone mist het indrukwekkende motorgebrul van weleer in de Formule 1. Ondanks het gemis van het gebrul van motoren, vindt Ecclestone dat 2021 "erg spannend" is vanwege de hevige titelstrijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton. Na zijn afscheid van zijn actieve rol binnen de Formule 1 is er echter veel meer tijd voor de belangrijkere zaken in het leven, stelt de bejaarde Ecclestone. 

Ecclestone wordt wat filosofisch als hem wordt gevraagd naar de manier waarop hij de Formule 1 verliet.

"Ontslagen"

"Ik ben ontslagen", antwoordt hij bot. "Als je na 40 jaar niet meer nodig bent, moet je het accepteren en vergeten, maar ik ben niet begonnen met drinken of zo. Ik hou niet van alcohol."

'Sprintkwalificatie'

Ecclestone kijkt uit naar het nieuwe 'sprintkwalificatie'-format dat op Silverstone voor het eerst wordt gehanteerd. Ecclestone onthult dat hij "de kwalificatie altijd spannender heeft gevonden dan de race".

Vader

Wat betreft zijn hernieuwde kennismaking met het leven als vader, zegt Ecclestone dat hij de eerste keer veel gemist heeft vanwege zijn F1-levensstijl.

Ecclestone: "Het meest interessante is om mijn zoon elke dag te zien opgroeien, omdat er elke dag iets nieuws gebeurt. Ace viert zijn eerste verjaardag, daarom kon ik niet naar Oostenrijk komen." 

Ecclestone geeft toe dat hij te weinig tijd heeft gestoken in zijn dochters. "Ik had nooit zoveel tijd voor mijn dochters omdat ik het altijd druk had, maar als je ouder wordt, besef je dat er niet veel tijd meer over is. Dus ik probeer mijn tijd zo verstandig mogelijk te benutten."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Dat besef je lekker op tijd ouwe...

    • + 2
    • 6 jul 2021 - 11:00
  • Heet zijn zoon Ace? Lijkt me dan een foutje bij het doorgeven bij de Burgerlijke Stand. De eerste letter (R) is blijkbaar weggevallen ;-)

    • + 1
    • 6 jul 2021 - 11:03
    • De letter R is inderdaad weggevallen, Bernie heeft zijn zoon Acer genoemd, naar zijn laptop waaraan hij enorm gehecht is

      • + 5
      • 6 jul 2021 - 11:05
    • Ik denk dat Bernie naar Ace Ventura zat te kijken toen zijn zoon geboren werd..

      • + 1
      • 6 jul 2021 - 11:08
  • A zijn ochtend, middag en avond dutje heeft hij nog genoeg tijd over om zijn zoontje te zien opgroeien.

    • + 1
    • 6 jul 2021 - 11:07
  • "maar ik ben niet begonnen met drinken of zo. Ik hou niet van alcohol."

    Nou dat is dan de 1e Engelsman die ik dat hoor zeggen....

    • + 0
    • 6 jul 2021 - 12:33
    • Zijn boezemvriend Putin heeft hem wijsgemaakt dat er in wodka geen alcohol zit.

      • + 0
      • 6 jul 2021 - 13:02
    • Alleen maar vitamines?

      • + 0
      • 6 jul 2021 - 13:16
  • De man is ondertussen 90! Net een kind van 1jaar en ziet er super uit voor z'n leeftijd waar 90% in eender welke toestand nooit aan zal raken. Kudos Ernie!

    • + 1
    • 6 jul 2021 - 13:25
    • Musicman

      Posts: 90

      is ooit uitgelegd in de podcast van Joe Rogan ,
      Bernie en nog wat rijken op deze planeet krijgen bloedtransfusies met gedoneerd bloed van jongeren ,daar zitten namelijk stoffen in die mensen boven de 30 niet meer hebben ,en die maken dat je makkelijk veel ouder wordt .
      wel legaal ,maar bedenkelijke praktijken ,niet echt etisch.

      • + 0
      • 6 jul 2021 - 14:32
    • Vade

      Posts: 838

      Musicman,

      Dat verhaal ligt wel een heel stuk genuanceerder hoor. Het is gewoon begonnen als onderzoek om te kijken of de veroudering dan inderdaad anders zou verlopen of ouderen wat te kunnen laten verjongen.

      Het is absoluut niet bewezen dat het echt helpt, al zoud het onderzoek wel bemoedigde resultaten hebben behaald.
      Daarnaast is het overigens niet zonder andere risico's.

      • + 0
      • 6 jul 2021 - 15:41
    • Musicman. Ik herinner me dat de Stones dat al enige tijd doen maar niet dat Joe Bernie vermeld had. Ik volg JR trouwens al voor hij 500k subs had ;)

      • + 0
      • 6 jul 2021 - 16:18
    • Musicman

      Posts: 90

      Weet niet meer welke JRE (nog de youtube versie ) maar hij sprak met een gast over bloedplasma transfusies door rijken ,en grapte toen (met serieuze ondertoon) dat Ecclestone altijd een koelkast met zakken bloed op voorraad had in zn prive jet.
      volgens mij kwam er een paar maanden daarna in europa nieuwe wetgeving wat deze praktijken onmogelijk maakt voor de "gewoon"rijken,want het werd te populair, alleen nog miliardairs als Bernie ,presidenten ,koningshuizen .

      • + 1
      • 6 jul 2021 - 16:35

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 28 okt 1930 (90)
  • Geb. plaats Bungay, Suffolk, England, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar