user icon

Hoe lang rijdt Hamilton nog in de F1? "Ik hoop niet te racen als ik 40 ben"

  • Gepubliceerd op 14 jun 2021 08:09
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Lewis Hamilton zegt dat hij hoopt andere interesses buiten de F1 na te streven en met pensioen te gaan voordat hij 40 is, maar voegde eraan toe dat het leven je kan verrassen en sluit het vooruitzicht niet volledig uit.

Hoewel is gemeld dat de 36-jarige Mercedes-coureur klaar is om zijn toekomst voor de zomerstop te beslissen, door mogelijk een nieuw meerjarig contract met het team te ondertekenen, zei de Brit dat hij eerder ook andere doelen wil bereiken.

Minder enthousiasme

Met mede-wereldkampioenen Fernando Alonso en Kimi Raikkonen die beiden een contract hadden gesloten om na hun 40e verjaardag nog te racen, was de reactie van Hamilton op dit moment minder enthousiast over dat vooruitzicht.

De Mercedes-coureur had een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera en zei daarin: "Ik hoop echt niet dat ik nog race als ik 40 ben. Er zijn zoveel dingen die ik wil doen dat het moeilijk zou worden om dat te combineren."

“Maar in het leven gaat de evolutie zo snel dat het je kan verrassen. Ik had bijvoorbeeld niet verwacht dat ik dit seizoen zoveel plezier zou hebben als ik op dit moment ervaar."

Hiermee doelt Hamilton op het gevecht met Max Verstappen om de titel van 2021. De Brit heeft vaker door laten schemeren veel motivatie te halen uit het duelleren op de circuits.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • F1jos

    Posts: 900

    Na Monaco en Baku is het plezier verdwenen.

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 08:54
    • Maar na Frankrijk kan het weer helemaal terug zijn.

      • + 4
      • 14 jun 2021 - 08:57
    • Frankrijk heeft the best fans ever. us dat moet wel goed komen. en hij vind het ook altijd geweldig om daar te rijden. Behalve als hij niet wint uiteraard.

      • + 4
      • 14 jun 2021 - 09:36
    • snailer

      Posts: 5.616

      Hmmmmm. Hamilton wil trouwen....
      (trouw niet voor je 40 bent en alle geneugten van het leven kent. Ik voel me erg slecht dat deze tekst nu oppopt. Moet echt de drank van gisteren zijn)

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 09:50
    • ik ken een nog veel beter liedje:

      "Trouw NIET......"

      best lyrics ever

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 10:02
    • snailer

      Posts: 5.616

      Misschien drink ik daarom. Ik ben wel getrouwd.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 10:19
    • Hamilton en trouwen, iets zegt me dat dat een contradictio in terminis is.

      • + 2
      • 14 jun 2021 - 10:23
    • "Contradictio in terminis"
      Plusje voor deze woorden.

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 12:24
  • Het wordt wellicht een meerjarig contract (of contract voor onbepaalde tijd) waarbij na de eerste twee seizoenen per jaar wordt bekeken of Lewis het jaar daarop nog achter het stuur zit of wat anders (bijvoorbeeld diversiteit) gaat doen bij Mercedes.
    Met als clausule in kleine lettertjes: mocht Mercedes de F1 verlaten vervalt ook dit contract.

    • + 2
    • 14 jun 2021 - 09:17
  • Ik denk dat het mensen nog tegen gaat vallen hoe lang we Hamilton gaan zien. Tijdens de lockdown gaf hij aan door te hebben gekregen hoe veel hij nog van het racen houdt. En de man die voor zijn plezier racemotoren test, en aan Skydiven doet... Die gaat echt niet kleding zitten ontwerpen...

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 10:15
    • Deze reactie geeft stof tot nadenken...

      • + 4
      • 14 jun 2021 - 10:56
    • Hij blijft wel racen hoor, die jurk uit zijn kledinglijn zit me voor geen meter,

      • + 2
      • 14 jun 2021 - 11:02
    • Ik verwacht nog steeds dat als Lewis dit jaar WDC wordt hij doorgaat maar mocht hij geen WDC worden verwacht ik dat hij stopt. Hij wil geen Rosbergje doen dus vandaar mijn verwachting.

      Persoonlijk zou ik het overigens wel jammer vinden nu het eindelijk eeer spannend wordt vooraan. Zie Russel bij Mercedes nog niet doen wat Lewis doet. Leclerc is op dit moment denk ik de enige die bij Max en Lewis in de buurt komt/zit

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 21:18
    • @Freek Hij heeft wel eens gezegd dat hij verslagen wil worden voordat hij weg gaat. Maar ik denk dat hij ook nog de nieuwe auto's wil meemaken. En ik denk dat Mercedes en Eneos ook wel een motivatie kunnen bedenken om hem te houden, alsmede zijn andere sponsoren.

      Natuurlijk heeft Hamilton geld zat, maar nog meer, en ondertussen doen wat je leuk vindt? En ik denk dat Hamilton ook niet veel andere dingen in het leven heeft. Een gezin lijkt hij amper interesse in te hebben; al doet hij lijken van wel met het plannen van terug te gaan naar Engeland (als hij dit daadwerkelijk doet) als het gaat om concrete acties hebben we daar niets van gezien. Hetzelfde geldt voor dat mode-gedoe. Ja, hij ontwerpt voor Tommy en is daar serieus in. Maar echt iets zelf opzetten, of voor altijd bij Tommy blijven en een lijn runnen lijkt me ook niet iets waar hij zijn leven op kan richten. Verder uitbouwen van deze zaken, heeft hij de kans wel gehad aangezien hij anderen kan betalen om het te runnen. Doet hij niet.

      En een soort spreker op het gebied van awareness op verschillende gebieden, gaat hij niet worden. Hamilton is juist iemand die dat via een platform doet, en dat platform is het meest relevant wanneer hij blijft racen.

      • + 1
      • 15 jun 2021 - 14:06

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar