user icon

Ricciardo vindt bekend Barcelona ideale plek om te excelleren: ''Ik kan de auto meteen pushen''

  • Gepubliceerd op 06 mei 2021 12:30
  • comments 17
  • Door: Martijn Arnoldus

McLaren-coureur Daniel Ricciardo legde de eerste drie Grand Prix-weekenden het af tegen teamgenoot Lando Norris in kwalificatie als race. Dat vertaalt zich duidelijk in de stand om het kampioenschap. Norris, met al een podium op zak, staat derde met 37 punten, terwijl Ricciardo met 16 puntjes op plek zeven staat in de rangschikking. De 31-jarige Australiër hoopt snel de aansluiting met zijn jonge stalgenoot te vinden. Het circuit in Barcelona is daar de perfecte plek voor volgens de meervoudig Grand Prix-winnaar.

''Ik kijk er naar uit om weer terug te keren op de baan in Spanje'', zei de Australiër in een preview van zijn werkgever. ''Na twee unieke circuits in Imola en Portimao, is het weer erg prettig om rondjes te rijden op een baan die ik erg goed ken.''

Het Circuit de Catalunya kennen alle renstellen en rijders op hun duimpje en dat is volgens Ricciardo een groot voordeel om maximaal te presteren. ''Alle teams hebben hier zoveel getest in Barcelona, dat we we zo goed als zeker weten wat we kunnen verwachten. Omdat ik bekend ben met het circuit en dat in combinatie met een grote hoeveelheid aan grip, betekent dat ik de auto meteen kan pushen en geen zorgen hoef te maken over andere factoren.''

De coureur uit Perth zei voor het seizoen nog te moeten wennen aan de MCL35M, maar voelt na drie wedstrijden steeds meer progressie. ''Ik voel mij na elke race mij steeds meer op mijn gemak. Ik ben erg enthousiast om te zien wat we kunnen bereiken in de komende races.''

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ik hoop inderdaad dat we op dit circuit een beter beeld van de verhoudingen krijgen.
    Bij teams en rijders. Op dit circuit, die iedereen op z'n duimpje kent zijn er geen excuses meer wat mij betreft.
    Ricciardo valt voorlopig een beetje tegen. Of Norris en Sainz zijn gewoon een klap beter

    • + 1
    • 6 mei 2021 - 12:54
    • Norris profiteert v/h feit dat hij niet is verkast, stabiliteit is belangrijk, Ricciardo en Sainz hebben wat gewenningsproblemen maar ik maak me over hen geen zorgen, die zijn snel weer op niveau, ik verwacht dat we met een paar races een ander beeld zien..
      In de basis ontlopen jongens als Ricciardo, Sainz en Norris elkaar niet veel qua talent denk ik.

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 14:30
    • Perez schat ik ook op gelijke hoogte, ook die moet duidelijk nog wat wennen bij RBR

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 14:32
  • Schumi86

    Posts: 148

    Ric is is te oud helaas.

    • + 0
    • 6 mei 2021 - 12:56
    • Ik wist niet dat je vanaf je 31e al te oud was. Je naam is Schumi 86. Je beseft je blijkbaar niet dat Schumi vanaf zijn 31 nog 5 titels wist te winnen? Om het maar even niet over Hamilton te hebben die op "oude leeftijd" nog de sterren van de hemel rijdt.

      Ric is niet te oud, jij hebt er waarschijnlijk gewoon niet zoveel kaas van gegeten ;)

      • + 2
      • 6 mei 2021 - 13:37
    • Snork

      Posts: 11.123

      Goed verwoord Damon 👍

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 13:55
    • Alonso ging Ocon ook ff grijpen volgens Damon voorafgaand aan het seizoen, maar vervolgens vindt diezelfde Damon een paar dagen geleden Alonso toch te oud(geheel voorbarig en zeker na Portimao)
      Neem lekker jezelf de maat zou ik willen zeggen. Je waait zelf doorgaans mee met de waan van de week en de publieke opinie, tot iemand wat zegt dat daar weer van afwijkt. Dan reageert DH alsof ie een instituut/autoriteit op F1 gebied is 😂

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 19:38
    • Schumi86

      Posts: 148

      @Damon: Niet iedereen is zo goed als MS en Hamilton dat moet jij weten.

      • + 0
      • 7 mei 2021 - 17:52
  • @martijn
    Het is de MCL35M

    [Redactie: bedankt, aangepast]

    • + 0
    • 6 mei 2021 - 13:02
    • No problem!

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 14:16
    • ja maar er staat toch MCL35M,
      wat is nou probleem jonge?
      Wat jij bedoele?

      • + 1
      • 6 mei 2021 - 14:33
  • Hij valt me eigenlijk best wel tegen tot nu toe. Ik had verwacht dat ie voor Norris zou staan in het kampioenschap.

    • + 1
    • 6 mei 2021 - 13:33
    • Ik vind het eigenlijk nog echt te vroeg. Van de 3 races was er 1 regenrace en 1 op een baan zonder grip. Lastige condities voor gasten die in een nieuwe auto stappen, lijkt mij. Daarnaast komen de andere "nieuwkomers" op nog niet echt op stoom. Ik heb iig vertrouwen dat het goed komt met Daniel.

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 14:13
    • Race 1 kon Ricciardo niets aan doen, toen kreeg ie een tik van Gasly waardoor hij schade op liep. De andere twee races, daar vond ik hem één keer op zaterdag (afgelopen keer) en één keer op zondag echt te flets. Maar laten we eens kijken of dit na een half jaar nog zo is.

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 14:16
    • Echte toppers staan er gelijk ;)

      • + 0
      • 6 mei 2021 - 15:25
    • @MrStef85: In de Arena, bedoel je? ;-)

      • + 1
      • 6 mei 2021 - 16:09
    • gp

      Posts: 4.263

      Ik ben het eens met MrStef85. Rookies, ok, die hebben wat tijd nodig maar ervaren coureurs die geen sabbatical hebben gehad staan er direct. Dat zag je ook met Max toen die overstapte naar Red Bull. Of Hamilton naar Mercedes. En Norris wordt hier door velen nogal onderschat. Vorig jaar in zijn rookiejaar was hij al beter dan Sainz. Ik heb hem al een tijdje inde gaten.

      • + 1
      • 7 mei 2021 - 00:15

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 917
  • Podiums 23
  • Grand Prix 125
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park