user icon

Grand Prix van Bahrein levert Ziggo Sport recordaantal kijkers op

  • Gepubliceerd op 29 maa 2021 11:33
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Ziggo Sport heeft gisteren de eigen kijkcijferrecords verbroken. Volgens Stichting Kijkonderzoek schakelden 1.933.000 kijkers in op het voor Ziggo-klanten open kanaal om live de Grand Prix van Bahrein te volgen. Via de app en Ziggo Sport Select keken nog eens ruim 900.000 kijkers naar de opening van het Formule 1-seizoen 2021, waardoor het totaal aantal kijkers op 2.857.000 kwam.

Daarmee verpulvert Ziggo Sport het eigen record, dat op 1.789.000 van de Grand Prix van Mexico uit 2017 stond. De aansprekende resultaten van Red Bull Racing-coureur Max Verstappen tijdens de wintertest en tijdens de vrije trainingen en kwalificatie in Bahrein zullen ongetwijfeld meegespeeld hebben in de vele kijkers die inschakelden voor de race op het circuit van Sakhir.

De Grand Prix van Bahrein draaide uit op een prachtig visitekaartje voor de Formule 1, aangezien de wedstrijd uitmondde in een spannend duel tussen Lewis Hamilton en Verstappen. Het marktaandeel voor Ziggo Sport bedroeg tijdens de race 54,3 procent. Dit is geen record, bij Grands Prix op tijdstippen met minder concurrentie behaalde de zender al eens hogere marktaandelen.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.135

    dat zou zomaar kunnen kloppen echter welk heel veel sjagerijnige mensen na de race! en geloof het of niet daar heeft ziggo dus mede schuld aan!

    • + 1
    • 29 maa 2021 - 11:33
  • RBH2019

    Posts: 2.831

    Dat is ongeveer evenveel kijkers als fouten van Mol en tenenkrommingen veroorzaakt door Plooij.

    • + 7
    • 29 maa 2021 - 11:40
    • Ergens anders is t gras altijd groener

      T enige echte Mehhh momentje gisteren had ik alleen dat men Alonso voor de microfoon trok toen Max Vlak achter Lewis kwam te zitten .

      Voor het relatief kleine station dat Ziggo nederland is doen ze het nog niet zo slecht en krijgen ze toch stiekem iedereen voor de camera en hebben ze respect in de paddock van de teams .

      Stations als Sky gaan er met een man of 25 naartoe waar ze t bij ziggo met 3 of 4 man op locatie moeten doen .
      Ik zou op dit moment niet weten wie er meer geschikt zou zijn om Mol te vervangen .

      • + 3
      • 29 maa 2021 - 12:18
    • Fireblade

      Posts: 989

      Helemaal gelijk M@ximumOverdrive, dat gezeik altijd over Ziggo. En dan ook nog eens elke gelegenheid "benutten" om het nog maar eens te herhalen, bah, stelletje negatievelingen. Het is ook gewoon appels met peren vergelijken trouwens. Bij Sky lopen ze inderdaad met een man of 25 rond te stappen en ook daar staan ze als kleuters rondom Verstappen en Hamilton te gniffelen.
      Wat heeft het uberhaupt voor zin om over iets te blijven klagen als je het toch niet kunt veranderen, kijk dan gewoon niet en houdt je er verder stil over. Ik zie mezelf al zitten zeiken en klagen over bijv. The voice of Holland, terwijl ik er toch nooit naar kijk omdat ik er geen reet aan vind, wat een negatieve tijdsverspilling zou dat zijn.

      • + 1
      • 29 maa 2021 - 13:10
  • Zo’n 2 mln mensen hebben gekeken. Top! Laten we nu alsjeblieft ophouden met Ziggo bashen? Wees blij dat er mensen zijn die met zoveel passie de programma’s maken. En nee, je kunt toch nooit iets maken dat iedereen leuk/goed vind. VI is toch ook een populair programma, maar niet alle voetbalfans kijken ernaar!?

    • + 2
    • 29 maa 2021 - 11:42
    • amigob

      Posts: 81

      Ik heb Ziggo maar kijk het niet op Ziggo, ik kan er niet naar luisteren, hij zit er zo vaak naast, dat het mij irriteer.

      • + 1
      • 29 maa 2021 - 12:59
  • Tja , rtl Duitsland zend het niet meer uit, dan krijg je dit

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 11:53
    • Servus Tv heeft dat nu overgenomen, maar het nadeel is dat je daar alleen online bij kan komen ( ze streamen een aantal wedstrijden) en ook niet allemaal (delen de uitzending met ORF)

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 13:18
  • er was dan ook geen ene ruk anders om naar te kijken. normaal heb je wel voetbal.

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 12:16
    • Hoho, er was tegelijkertijd ook nog Moto GP hé ;)

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 12:26
    • Is in Nederland nooit populair geweest. Alleen een beetje in de Rossi tijd zag je het wel eens voorbij komen. Ik ben er ook nooit fan van geweest. Al mocht er een ´verstappen´ gaan opstaan. Af en toe wel leuk om te zien.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 12:33
    • Ga je schamen @Roy, de TT is al 10-tallen jaren het best bezochte sportevenement van Nederland.

      • + 3
      • 29 maa 2021 - 12:39
    • assen is inderdaad gaaf, Maar dat komt meer dat het in Nederland wordt gehouden? Ik heb die race 2 jaar geleden(?) gezien toen Rossi won. dat was inderdaad wel episch.

      Maar het beste bezochte evenement? Het Nederlands kampioenschap sjoelen staat volgens mij nog gewoon op 1 hoor.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 12:44
    • @Royalere: ik denk niet dat ‘als er geen ruk op tv is’, de mensen opeens dan maar massaal formule 1 gaan kijken... dan zetten ze wel Netflix of Videoland aan of kijken ze een programma terug.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 15:19
  • Olav had er weer n paar, categorie spreekwoorden-aids, oa: "Er is Werk aan de Knikker." en ,,Daar zakte Perez door de boot."

    Louis v Gaal heeft t stokje allang doorgegeven aan Olav me dunkt.

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 12:45
    • heb nog een andere gehoord van Mol
      "hij gaat er knotterhard voorbij"
      (weet even niet meer bij welke actie hij het zei)

      vond ik wel een mooie, knotterhard, die houden we erin :-)

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 12:54
    • Hij zei ook: Mazespin. Wel grappig maar je moet als commentator neutraal blijven. Stroll noemt ie ook namen.

      • + 2
      • 29 maa 2021 - 13:09
    • Een commentator moet neutraal blijven? Hoe kom je daar nou weer bij.

      • + 2
      • 29 maa 2021 - 16:08
    • Mazespin was n grapje, niks mis mee. Knotterhard hoorde ik ook ja. Kneiter willen zeggen maar verzanden in n klok/klepel situatie. :-)
      Maar werk aan de knikker en hij zakt door de boot is treurnis troef. Laatst had ie t ook weer over 'bonen uit t vuur halen'. Lastig ja, ik eet per abuis ook nog wel ns witte kastanjes in tomatensaus.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 12:39
  • ,,kom maar op met de geit..."

    Olav jonge... als ons moeder dat nou zou zeggen omdat ze t allemaal niet meer precies weet wat ze in 1964 op de huishoudschool geleerd heeft a la, maar.. it's your job. :-(

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 12:41

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.205
  • Podiums 44
  • Grand Prix 121
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar