user icon

Buemi: "DRS zal inhalen makkelijk maken in Montreal"

  • Gepubliceerd op 07 jun 2011 15:36
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1 beleeft bij de Grand Prix van Canada een primeur. Voor het eerst ruimt de FIA twee zones voor het gebruik van de beweegbare achtervleugel in. Vanaf de hairpin, bocht 10, tot aan bocht 1 is het Drag Reduction System te gebruiken, met een onderbreking in de chicane van bochten 12 en 13.

Dat belooft veel positiewisselingen, zo verwacht Scuderia Toro Rosso-coureur Sebastien Buemi. “Vooral na de hairpin zullen we elkaar veel passeren, dat rechte stuk is zo lang. DRS heeft meteen effect en met die extra 10, 15 kilometer per uur aan topsnelheid zal het makkelijk inhalen zijn in Montreal, binnendoor of buitenom. China en Turkije toonden aan dat DRS het best werkt op circuits met een lang recht stuk en in Canada is daar sprake van.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • AndreasF1

    Posts: 816

    hopen dat de zone niet te lang wordt!

    • + 0
    • 7 jun 2011 - 15:38
  • Kunnen ze het niet beter voor de hairpin doen, het stuk daarna wordt altijd al genoeg ingehaald.

    • + 0
    • 7 jun 2011 - 15:40
  • Persoonlijk vond ik Turkije wel een beetje teveel van het goede, daar was het hup vleugel open, en met twee vingers in de neus er voorbij, en bij het inhalen nog net niet even zwaaien, zo van \"haaai, hoe is het?\".

    • + 0
    • 7 jun 2011 - 15:50
    • was dat niet die rit waarbij Rosberg vrijwel elke ronde werd gelapped? tot massa er achter kwam te zitten? :P

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 21:50
    • @Sulphersouls,
      Klopt helemaal, daar moet ie gek van geworden zijn lijkt me, of zoals Martin Brundle het zo treffend zei:\"Rosberg was victim to just about anyone behind him\".

      Uiteindelijk werd ie toch nog 5e, Schumacher overkwam zo\'n beetje hetzelfde in die race, maar die had als ik me herinner ook z\'n neus beschadigd.

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 22:24
    • dat DRS vind ik echt waardeloos op zo een circuits... dat et op een stratenrace ofzo gehanteerd word is wel leuk, of een technisch moeilijke race OK. maar niiet bij een race waar al genoeg inhaalmogelijkheden zijn en dan ook nog es DRS erbij

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 17:34
  • Kevin

    Posts: 5.005

    Het idiote is dat ze bij deze GP 2 DRS-zones gebruiken. Maar slechts 1 meetpunt gebruiken en dat is na de hairpin. Gebruik dan ook 2 meetpunten. Zodat degene die is ingehaald zich kan revancheren op het rechte stuk van start/finish. Nu kan de aanvaller daar simpelweg wegrijden van de ander. Ik vind dit een enorm slechte beslissing van de FIA. En hoop maar gewoon op regen zondag. Dan wordt dat idiote systeem tenminste uitgeschakeld.

    @Redactie: Prima om reclame op de site te plaatsen. Maar ik zie niet eens meer wat ik type met die advertentie ervoor..

    • + 0
    • 7 jun 2011 - 16:55
    • @Redactie Precies hetzelfde hierzo. Die Z-weeler reclame zit voor de \"voeg je reactie toe\" textbox.

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 17:13
    • Robbert89

      Posts: 305

      Kan prima, maar doe dan i.p.v. één seconde lekker 3 of 5. Nu heeft DRS imho een beetje glans verloren. Juist omdat bijvoorbeel in Turkije één seconde DRS ook dicht te rijden is. Doe dan op bijv. Turkije, Montreal, Abu Dhabi, Korea en Spa een groter gat omdat het rechte stuk daar enorm lang is.

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 17:18
    • James

      Posts: 1.652

      Volledig mee eens Kevin, zowel wat het DRS als de reclame betreft.

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 17:31
    • turbof1

      Posts: 1.809

      Ja hetzelfde bericht hier aan de redactie. Ik weet dat jullie inkomsten krijgen voor die reclame, maar als je mensen pissig maakt door het in het midden van de tekstbox te zetten ga je zeker niemand er voor lokken.

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 18:13
    • Ysbrand

      Posts: 207

      @ Zero & Kevin, same here!

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 21:39
    • Supa

      Posts: 2.072

      Compatibiliteit weergave gebruiken. Boven in je browser is een button om die te activeren.

      • + 0
      • 8 jun 2011 - 13:42
  • Supa

    Posts: 2.072

    1 Hamilton
    2 Button
    3 Alonso

    Pole Vettel.

    • + 0
    • 7 jun 2011 - 17:33
    • Dat den ik niet. pole vettel, Hamilton en dat circuit zijn 1`.
      Vind ik hij presteert daar bijna altijd goed dus

      En kijk naar vorige jaar.

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 18:33
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ja, hij mag alleen niet meer zonder benzine komen te staan..

      @ Supa,

      Hoop ik ook, weer is een ouderwets gevecht tussen McLaren en Ferrari. En Alonso & Hamilton, ik kan niet wachten. En laat Vettel maar crashen in de eerste bocht.. :P

      • + 0
      • 7 jun 2011 - 19:41
  • Ysbrand

    Posts: 207

    1. Hamilton
    2. Vettel
    3. Button

    • + 0
    • 7 jun 2011 - 20:54
  • pokerface

    Posts: 584

    Volgens: www.zoover.nl/canada/quebec/montreal/weer . Krijgen we zondag regen (althans is de kans op regen 80%). Het is natuurlijk nog wel ver vooruit, maar het zal me benieuwen. Ik hoop op een spannende race. En niet 1 die gedomineerd word door Adrian Newey.

    • + 0
    • 8 jun 2011 - 00:05

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar