user icon

Carlos Sainz moet gelijk in de achtervolging op Charles Leclerc

  • Gepubliceerd op 26 jan 2021 07:31
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-nieuwkomer Carlos Sainz beseft dat hij in het begin tegen een achterstand ten opzichte van teamgenoot Charles Leclerc aan zal kijken. De van McLaren overgekomen Spanjaard dekt zich op die manier alvast wat in voor het geval dat Leclerc hem in de eerste races van het nieuwe seizoen het nakijken geeft. Voor Sainz is de Scuderia een geheel nieuwe omgeving.

Het vergt wat tijd om daaraan te wennen, al doet Ferrari er getuige de test van deze week op Fiorano alles aan om Sainz daarbij te helpen. Leclerc rijdt echter al twee seizoenen in dienst van de Italiaanse renstal en kent de organisatie door en door. Die achterstand werk je niet even weg met anderhalve testdag in een auto uit 2018, Sainz zal gelijk in de achtervolging moeten.

De Spanjaard verkondigde aan Mediaset: "Charles heeft het vorig seizoen geweldig gedaan. Hij kent het team, hij kent de auto en eerlijk gezegd oogt hij zeer volwassen. Charles bezit een combinatie van frisheid en ervaring. In mijn ogen moet ik het opnemen tegen de sterkste of in ieder geval een van de sterkste rijders op de grid."

"Daarbij start ik licht in het nadeel, aangezien ik het team en de auto nog niet ken en met slechts anderhalve dag testen aan het nieuwe seizoen moet beginnen. Ik verwacht dat ik de eerste helft van het jaar jacht moet maken op Charles, sowieso de eerste paar races. Maar Leclerc vormt ook een uitstekend mikpunt voor mij, ik kan me spiegelen aan zijn prestaties. De relatie met mijn teamgenoot heeft voor mij nooit een probleem gevormd."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Metzeler

    Posts: 72

    Het zal mij benieuwen, persoonlijk denk ik wel dat Leclerc meer snelheid en gogme heeft maar Sainz heeft een meer intelligente benadering van een race al gaat dit vaak wel ten koste van brute force waarmee je soms een race kan winnen. In ieder geval maakt het de F1 wel wat meer spectaculair !!

    • + 2
    • 26 jan 2021 - 09:21
    • Taures

      Posts: 1.033

      Sainz heeft voldoende ervaringen opgedaan om Leclerc moeilijk te maken.

      • + 1
      • 26 jan 2021 - 10:02
    • Ben het met je eens @Metzeler. Sainz doet die impulsieve dingen die Leclerc nogal eens doet niet. Daardoor en door meer race ervaring en een goede banden beheersing zou hij wel eens goed voor de dag kunnen komen na gewend te zijn aan de wagen.

      • + 1
      • 26 jan 2021 - 10:55
  • delange

    Posts: 1.148

    lang niet meer gereageerd hier maar steeds meegelezen. Echter door een stom werkongeval (2 halve vingers kwijt) zal ik me miss meer wagen aan het typen van reacties nu dat ik thuis zit.

    Sainz.........naar mijn gevoel zou hij weleens kunnen verrassen en dan heeft Fer een hèèl erg sterk team. Met de koele denkwijze van de spanjaard gaan er mits Fer een goede wagen bouwt punten gescoord worden. Combineer dit met het ruwe talent van Lecl en je hebt een goed team. Iedereen roept dat Lecl wat onstuimig is maar dit is nu seizoen 3 voor hem dus ik vermoed dat die onstuimigheid weer wat minder is dan verleden jaar. Ik denk dat Fer een hele sterke lineup heeft.

    • + 1
    • 26 jan 2021 - 11:50
    • Oei! Dat is niet zo fijn voor je @delange.
      Hopelijk gaat het verder goed.

      • + 1
      • 26 jan 2021 - 13:23
    • delange

      Posts: 1.148

      @Freek fijn is het niet nee...maar het had erger gekund. Triestig dat een mens moet relativeren hè? Het is nog maar geleden van 19 januari. Donderdag zie ik ze weer voor het eerst terug na de operatie.....benieuwd of alles mooi dicht is.
      Alles op zijn tijd.......ik hoop gewoon dat de blijvende gevoeligheid gewoon niet TE aanwezig blijft en dat ik mijn hand als vanouds terug kan laten functioneren.

      • + 1
      • 26 jan 2021 - 19:27
    • @ de lange ik mis een onderbeen, ook door een werk gerelateerd ongeval , nooit leuk.
      Heb je een goede letselschade advocaat?

      • + 0
      • 1 feb 2021 - 14:20
    • delange

      Posts: 1.148

      @zoefroef Jij hebt nog wat meer pech. Mijn hand zou terug okè moeten worden. Klemkracht zou nog voldoende moeten zijn zonder prothese. Ik heb tenslotte mijn meest belangrijkste vingers nog. Alleen jammer dat ze mijn toppen niet meer konden aanzetten omdat mijn vingers als het ware afgerukt werden en dus niet netjes afgesneden of gezaagd waren. Morgen mogen mijn draadjes eruit en word er gesproken over handtherapie en invaliditeitsuitkering. Dit ligt echter niet hoog met enkel 2 halve vingers weg.Daar zijn vaste barema's voor. Ik hoop dat jou stomp niet voor ongemakken zorgt.

      • + 0
      • 2 feb 2021 - 14:11

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 372
  • Podiums 2
  • Grand Prix 119
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar