user icon

Video: Lewis Hamilton verkozen tot Sports Personality of the Year 2020

  • Gepubliceerd op 21 dec 2020 16:15
  • comments 25
  • Door: Brick van Boxtel

Formule 1-wereldkampioen van 2020 Lewis Hamilton is verkozen tot BBC Sports Personality of the Year 2020. BBC doet dit elk jaar, maar dit jaar was het vanaf afstand door het coronavirus. Hoe de Brit verkozen werd, zie je hier:

 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Numnum

    Posts: 2.529

    Ik ben het er niet mee eens.

    • + 6
    • 21 dec 2020 - 16:38
    • Ik ook niet, komt omdat hij mij te veel politiek de sport in heeft getrokken.

      • + 5
      • 21 dec 2020 - 16:39
    • @erik fw34 dat mag jij zeker zo zien. Toch zijn er ook veel mensen die het juist wel waarderen dat hij dit doet. En daarom is ook meer een personality geworden. Net als dat Max Verstappen dat is.

      • + 3
      • 21 dec 2020 - 17:23
    • Ik vind Lewis de voetbalspeler onder de coureurs.
      Teveel ster, diva en showmannetje.
      Daarmee is het absoluut een "personality" maar wél eentje van de negatieve soort.

      • + 3
      • 21 dec 2020 - 17:29
    • @FM#19

      Ja, dat bleek laatst uit een survey van AS onder haar leden - dat men over het algemeen graag een diverser deelnemersveld en verduurzaming van de sport ziet.

      De gemiddelde race-fan is kennelijk progressiever dan de reacties hier mij weleens doen geloven.

      Overigens vind ik deze prijs voor Lewis zeer terecht. Hij is niet de eerste atleet die zijn podium gebruikt om aandacht te vragen voor de goede zaak, maar wel met afstand de grootste.

      Hij doet wat Michael Jordan en Tiger Woods niet durfden (al is het voor Lewis als Engelsman gemakkelijker en heeft hij het politieke klimaat enigszins mee in vergelijking tot de twee voornoemde heren; hij doet het maar wel mooi tijdens zijn actieve carrière op het (voorlopig) hoogtepunt van zijn roem).

      • + 1
      • 22 dec 2020 - 01:27
    • roelie77

      Posts: 287

      Als je jezelf inzet voor het linkse geluid, krijg je een podium en wordt dat beloond....

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 09:15
  • Nou wil ik ook zo'n kerstboom.

    • + 1
    • 21 dec 2020 - 16:40
    • waardeloos, heb je net dat hele ding met vele gevloek opgetuigd zie je deze, ja dan moet je m ook zo hebben natuurlijk, winkels dicht dus geen idee waar ik die nieuwe rommel moet halen, gloeiende gloeiende wat een k*t kerst is het ook hé

      • + 2
      • 21 dec 2020 - 17:03
    • @Ouw-sjagerijn die samen met z'n vrouw de kerstboom aan het opzetten is,
      waarom moet ik opeens aan Tiny & Lau denken? :')

      • + 5
      • 21 dec 2020 - 17:32
    • Lau zei altijd, vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater.🦜

      • + 3
      • 21 dec 2020 - 20:15
  • Cypher

    Posts: 2.144

    maar .... hoe .... dan ...

    • + 0
    • 21 dec 2020 - 16:49
  • marcio

    Posts: 2.535

    Lewis is niet het type rijder waar ik ooit fan van zal worden. Echter gun ik hem deze prijs. Blijkbaar wordt hij erg door de Britten gewaardeerd. Hoe anders verklaar je deze prijs?

    • + 0
    • 21 dec 2020 - 17:51
  • Joeppp

    Posts: 4.249

    Ik zou niet weten welke sporter er dit jaar een betere prestatie heeft neer gezet dan voor de 7de keer wereldkampioen worden. Dus keihard terecht. Ik weet zeker dat als Max ooit 1x wereldkampioen wordt hij direct sporter van het jaar is.

    • + 2
    • 21 dec 2020 - 19:12
    • Joeppp

      Posts: 4.249

      Nu alleen nog die duitser verslaan en de 8ste binnen halen.

      • + 0
      • 21 dec 2020 - 19:12
    • jd2000

      Posts: 4.702

      Neem aan dat je Mick bedoeld...

      • + 3
      • 21 dec 2020 - 19:21
  • jd2000

    Posts: 4.702

    Snap niet dat het Tyson Fury is geworden. The gypsy king is pas echt een legend

    • + 1
    • 21 dec 2020 - 19:31
    • Die heeft zich teruggetrokken na de nominatie.

      • + 0
      • 21 dec 2020 - 20:31
  • Max had deze prijs moeten krijgen,want Max heeft Mongolië ook weer op de kaart gezet en Hamilton alleen de Apenheul....

    • + 6
    • 21 dec 2020 - 20:18
    • Jij leert kennelijk niet.
      GPTODAY had jou bij je eerdere racistische uitspraken al moeten verbannen.

      • + 4
      • 22 dec 2020 - 07:45
    • Je moet niet zo zeuren.
      Geintje moet kunnen en ik ben absoluut geen rascist.,dat jij je hier aan stoort zegt meer wat over jouw en jij hebt zeker nog nooit een show gezien van Theo Maassen of van Hans Teeuwen....

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 09:40
    • Dat jij racistische grappen moet maken zegt meer over jouw dan de mensen die je hierop aanspreken.

      Ik snap werkelijk waar niet dat mensen zoals jij geen ban krijgen.

      Gptoday
      Jullie kunnen de huisregels wel de prullenbak in gooien het wordt hier toch niet nageleefd.

      • + 2
      • 22 dec 2020 - 12:09
    • @GiTL

      Ik heb ook melding gemaakt van het gedrag van dit sujet.

      • + 2
      • 22 dec 2020 - 12:16
    • Stelletje jankerds zijn jullie met die rogerz voorop.
      Kruip lekker bij dat vervelende stuk vreten van een vPutten in zijn hol.
      Walgelijk figuren zijn jullie.

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 13:11
  • mordor

    Posts: 1.163

    Hij mag van mij de prijs krijgen voor het beste tv moment. Namelijk het clipje waar hij oprecht, blij als een kind luistert naar de voorbijrazende v10 van Alonso. Daar zag ik de raceliefhebber Hamilton even verschijnen. (en terecht)

    • + 0
    • 22 dec 2020 - 05:11
  • Fanboy1

    Posts: 2.388

    Lewis is de ster en trekpleister van de f1.

    • + 0
    • 22 dec 2020 - 18:51

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar