VT3: Fernando Alonso ruim aan kop, megaklapper Rosberg
- Gepubliceerd op 28 mei 2011 12:00
-
41
- Door: Robin Smeets
De training werd al na zeven minuten opgeschrikt door een hevige klapper van Nico Rosberg. Bij het uitkomen van de tunnel verloor de Duitser zijn Mercedes, werd gelanceerd over de kerbstones en ging rakelings langs een scheidingsmuur door. Enkele tientallen meters verder kwam Rosberg tot stilstand. Hij werd teruggebacht naar de paddock en vooralsnog lijkt hij ongedeerd uit de crash te zijn gekomen. Het is echter nog maar de vraag of het team zijn bolide weer op tijd kan repareren voor de kwalificatie.
Met nog een kwartier op de klok in de afsluitende training stond Sebastian Vettel aan kop, gevolgd door Lewis Hamilton en Mark Webber. Dat was voor Alonso echter het teken om over te stappen naar de zachtste band en in de laatste vijftien minuten was de Spanjaard nooit te achterhalen. Alonso reed ineens acht tienden van de tijd van Vettel af en eindigde uiteindelijk aan kop met een 1:14.433. Hiermee bleef hij Jenson Button 0.563 seconden voor. Felipe Massa volgde als derde met op gepaste afstand Sebastian Vettel, Michael Schumacher en Lewis Hamilton.
Met nog enkele minuten te gaan werd voor de tweede maal deze training de rode vlag uitgehangen. Ditmaal was Vitantonio Liuzzi de boosdoener. De Italiaan verremde zich voor Ste. Devote en raakte met eerst de achterkant van zijn bolide de bandenstapels en daarna ook met de linkervoorkant. Ook bij de HRT-coureur is het onduidelijk of de bolide op tijd klaar is voor de kwalificatie.
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.173 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (41)
Login om te reagerenPosts: 2.714
Toch weet je nog niet waar iedereen staat, behalve Rosberg.
Posts: 5.792
Ik zag wel dat schumi en alonso op super zacht reden . Waar reden de anderen op ,vettel ,webber en de mclarens? wie zag dat?
Posts: 6
Ik was vroeger nooit fan van Schumi, maar ik hoop toch dattie een potje kan breken, verder is het jammer van Williams dat ze de aansluiting niet hebben.
Posts: 432
Ik hoop dat in Q3 de toptien zo zal zijn, ik hoop het, maar weet het niet.
Posts: 3.091
Vettel 8 tienden langzamer op de zachte band zonder DRS.
Ik gok op een pole voor Red Bull.
Posts: 10.089
de Redbull coureurs hebben nog geen snelle ronde gedaan op de super softs.. ik denk en hoop gewoon op Vettel - pole
Posts: 3.471
Vettel gaat zeker niet de pole pakken deze race. Ik gok dat Fernando nog wel een tandje harder kan. Waarom hopen op Vettel voor pole? Wil jij dat ie al kampioen is in Spa of Monza? Ik niet hoor, want daar kijk ik geen Formule-1 voor, als het er zo saai aan toe gaat.
Posts: 2.567
heb jij echt goed gekeken??? de laatste rond van hem?
Posts: 3.471
Heb je het tegen mij Zwart jong uit Sneek?
Posts: 2.567
Nee,hoor tegen Raikkonen-FAN
Posts: 2.250
Zwart jong :\') je moet al heel naïef zijn om te denken dat die laatste ronde representatief is, hij had verkeer. We zien de echte tijden pas in de kwalificatie hoor. Man, wat een gezeur alweer en Vettel staat nog geeneens op pole :p
Posts: 577
OT (off topic)
Beste allemaal,
Vannacht lag ik wakker in mijn super-de-luxe waterbed met aerogel-aerofoam-toplayer (made by NASA). Uiteraard in een van mijn riante slaap vertrekken op mijn mega jacht.
Ik lag te piekeren over de aanwezige, nogal opgefokte en agressieve personen op dit forum. Zoals gisteren, 27 mei, kwam ik weer tal van posts tegen waar mensen aangevallen werden om hun mening of wat zij te zeggen hadden.
Het begon mij te dagen, dat dit wel eens één en den zelfde persoon zou kunnen zijn, net zoals velen onder jullie denken dat ik ook Charlie Whiting ben.
De agressieve ondertoon van F1-2009, Supa, Voldemot en niet te vergeten onze trouwe forum vriend, Mika4ever (Blij dat je weer terug bent, zoals je uit mijn eerdere post hebt kunnen opmaken) doen bij mij het vermoeden ontstaan dat deze personages door één en de zelfde persoon zijn gecreëerd. Een persoon die graag anderen afbrand en anderen het liefst met de grond gelijk maakt.
Waarom F1-2009? Waarom Supa? Waarom Voldemot? Waarom Mika4ever? Waarom, iedereen die ik vergeet?
Nu krijg ik natuurlijk van alle kanten verwijten dat ik geen haar beter ben. Dat snap ik best want iedereen is stink jaloers op mijn schitterende megaschip met een 1200 tons telescoop kraan waar je u tegen zegt en een customized oversized mega slaapbed. Echter wil ik iedereen erop attenderen dat ik niemand op dit forum beledig of aanval op zijn of haar meningen, voordoen, gedrag etc. Datzelfde geldt voor mijn makker Charlie Whiting. Mensen als hem verrijken deze site, mensen als hem geven kleur aan de zwart-wit gedachtegang hier, mensen als hem laten je lachen.
Hier lag ik dus over te piekeren vannacht, niet lang want toen een van mijn vijf schoonheden naast mij wakker werd, waren mijn gedachten weer helemaal ergens anders ..
Gegroet,
Jackie
PS.
OT (on topic)
Jammer van Nico. Maar hij zal in de race wel veel goedmaken. Denk dat Mercedes toch best of de rest is na RBR, McL en Fer. Hopen dat Schumacher goede kwalificatie heeft (denk het wel want hij is niet zo snel in de vrije trainingen en heeft misschien nog veel achter de hand, in tegenstelling tot voorgaande keren waar hij snel begon en langzaam eindigde in een raceweekend) en de rest een beetje kan ophouden.
Posts: 5.792
ga lekker slapen joh ,welrusten .lol.Over het agresieve aanvallen heb je gelijk
Posts: 7.177
als je dit serieus meent.
Zou ik zeggen maak je er niet druk om. Sommige mensen vallen mensen persoonlijk aan wat ik niet snap want dat heeft niks met f1 te maken... 8-) Maar je kan je beter er niet druk om maken ofzo.
verder vind ik soms je reacties wel vaag. (zoals deze een beetje) en andere dat er opeens wat uitkomt waarvan ik denk huh:S
Posts: 3.471
Hulde aan deze geweldige post! Ik moet er altijd smakelijk om lachen. Ook al voegt het geen reet toe aan heel het topic, maar toch vind ik het leuk verzonnen :P
Posts: 235
@ Felix en laat hem nooit meer wakker worden, nanga caolo
Posts: 1.434
JS, Je slaat de spijker op zijn kop. Ik hoop dat je nog naar de kwalificatie en race kan kijken na die nacht met die vijf schoonheden. Een ding, Alonso wint de race niet. Hij wilde graag in de vrije training boven aan staan en heeft een setje banden verspilt.
Posts: 5.792
Daar moet je toch niet van wakker liggen vooral niet als je zo ver uit de buurt ligt, hahahaha
Posts: 69
@ Gitaresse
\"en laat hem nooit meer wakker worden\"
Vind je het nu nodig om iemand zoiets to te dichten? Beetje jammer dat dit soort verwensingen tegenwoordig nog voor moeten komen. Je doet jezelf natuurlijk stoerder voor dan dat je bent om zo te proberen respect af te dwingen, ofniet?
Posts: 5.792
Voor de spanning zzou het goed zijn .Wat ik niet kon zien is of iedereen wel op super zacht reed tijdens de snelere ronden.Alonso en schumacher in iedere geval wel dat zag ik.
Posts: 3.091
Behalve de Red Bulls zijn de tijden van de top 10 op zuper zacht gezet. Daarnaast gebruikten de Red Bulls ook geen DRS toen ze hun snelste rondes reden. Van de rest weet ik het niet maar Alonso gebruikte heel duidelijk wel DRS.
Posts: 7.177
hier de crash van nico www.youtube.com/watch?v=xG0OV_N1XPs
Posts: 658
Ligt het nou aan mij of is Renault GP verstoppertje aan het spelen tot nu toe, die hadden toch een geweldige wagen in het begin van het seizoen...
Posts: 3.471
Je zegt het goed, HADDEN. Helaas missen hun steeds de aansluiting als het om de ontwikkeling gaat.
Posts: 5.792
Die vallen helemaal weg de laatste tijd raar he vind ik ook .
Posts: 444
Aerogel in je bed?? Zou dat echt lekker liggen?
Posts: 1.481
Neh, geef mij maar een vrouw. :P
Posts: 5.792
Michael; volgens mij krijgt iedereen nieuwe banden voor de Q dus dan maakt het toch niets uit.
Posts: 3.471
Daar dacht ik ook al aan, Alonso maakt een goede kans voor de winst. Iets wat ie nu ook nodig heeft voor het kampioenschap.
Posts: 3.471
Maar laten we eerst de kwali maar afwachten voor we gaan juichen :P
Posts: 3.091
Er zijn 6 sets van elke compound voor elke coureur. Na de eerste dag leveren ze van elke compound 3 sets in dus houden ze voor VT3, Q1,2 en 3 en de race 3 sets van elke compound over.
Posts: 7.033
Hopelijk een Mclaren of een Ferrari op pole, liefst natuurlijk Lewis! Als het Vettel maar niet wordt want dan krijgen we waarschijnlijk weer en doodsaaie race en dan is het kampioenschap ook al bijna beslist.
Posts: 2.714
Of Mclaren en Ferrari op de eerste twee startrijen.
Posts: 10.412
je mag het niemand gunnen maar een dnf voor vettel zal fijn zijn.
Posts: 20
Go Alonso!
Posts: 211
Heeft iemand een link om de kwalifs via het internet live te volgen? Alvast bedankt!
Posts: 10.412
http://nl.justin.tv/
Posts: 2.714
BBC Link :
http://www.vipbox.tv/watch/26902/1/monaco-grand-prix---qualifying.html
Posts: 2.418
De snelste tijd is een 1:14.4, donderdag was dat een 1:15.1. Het verschil is dus 7 tienden, wat wel een normaal verschil is ongeveer. Per week wordt de baan natuurlijk beter omdat er meer rubber op ligt. De coureurs achter Alonso hebben zich dus sowieso ingehouden lijkt me, Alonso misschien zelf ook nog wel wat. Ik denk dat de Poletijd 1:13.8 - 1:14.1 wordt. :P
Posts: 211
Bedankt voor de links jongens! ;)
Posts: 13.329
Ik ben geen grote Alonso fan. Maar ik denk dat hij slim bezig is. In Monaco geldt de startpositie meer dan in welke andere race ook. Het is daarom heel slim dat hij de donderdag en zaterdagochtend gebruikt heeft om alleen maar aan de kwali setup te werken. Laat RB en Mclaren zich maar bezig houden met race pace en zo belangrijke tijd verspillen. Alonso moet! gewoon zorgen dat hij de kwali voor elkaar heeft en voorin kan starten. That\'s it. Daarna eventuele snellere concurrenten achter hem pareren door gelijktijdig de pitstops te maken en dan kan hij zomaar opeens met de zege naar huis gaan. Ik denk dat dit de beste tactiek is voor Alonso.