user icon

Video: George Russell's kwalificatieronde in details

  • Gepubliceerd op 02 dec 2020 11:11
  • comments 8
  • Door: Brick van Boxtel

Williams-coureur George Russell liet weer een goede kwalificatie zien in Bahrein. De Brit bewijst zich bijna elke kwalificatie en weet ook zijn teamgenoot telkens te verslaan.

Welke aanpassing deed hij tijdens zijn snelste ronde? Dat zie je hier in de video:

De jonge coureur staat momenteel op pole position om komend weekend Lewis Hamilton te vervangen bij Mercedes. De zevenvoudig wereldkampioen is namelijk getest op corona.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.753

    Tsja...... het zou mij verbazen als hij Bottas weet te verslaan, maar wie weet.

    Vorig jaar vond ik hem een betere Rookie dan Norris, maar dit jaar heeft ie af en toe moeite om wederom het niveau van vorig jaar te halen.

    Wel leuk dat ze hem een kans geven en niet zo'n Stoffel die je daarna tochnooit meer in de F1 terug zal zien.

    • + 0
    • 2 dec 2020 - 11:35
    • Robroek1

      Posts: 34

      Ik zie hem wel degelijk Bottas verslaan, hij zit goed in zijn vel, weet regelmatig met die matige wagen q2 te behalen. Lay-out voor komend weekend is meer een groot rondje dus er is iets mogelijk.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 12:00
    • geen idee of hij Bottas weet te verslaan, Bottas heeft veel meer te verliezen, weet Russell bij Bottas aan te sluiten dan zal iedereen dit accepteren, zelfs prijzen, verslaat hij Bottas dan krijgt Valtteri een geweldige draai om zijn oren, én indirect steken de verhalen weer op over hoe goed Lewis nou werkelijk is, ben benieuwd of de jongen die als groot talent geldt er gelijk staat

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 13:22
    • chao

      Posts: 1.034

      Als Russel sneller is dan Bottas, dan moet ik nog zien of Bottas volgend jaar in de Merc zit.
      Zou best goed kunnen dat de coureurs wisselen van team dan.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 14:13
    • Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij sneller is dan Bottas in kwalificatie. Ja, Russell is een kwalificatiebeest, maar dat is Bottas eigenlijk ook (verschillen met Lewis zijn redelijk vaak klein). Daarnaast kent Bottas de Benz van haver tot gort en dat is wel een gemis voor George, lijkt me. Ik zou het al heel knap vinden als hij op 0,2 of 0,3 seconden zou zitten van Bottas.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 15:14
    • We weten niet eens hoe goed Russel is want hij heeft tot nu toe alleen maar een gehandicapte en rookie rijkeluiszoon coureurs naast zich gehad. Op zondagen vind ik hem vaak wat tegenvallen.
      De hype is nog niet bewezen in mijn ogen. De Williams is ook veel beter dan vorig jaar.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 15:29
    • Snork

      Posts: 10.733

      We gaan het zondag zien. Ik verwacht geen wonderen dat hij effe die W11 op P1 zet, maar ik verwacht hem wel degelijk voor in het veld. Ik ga er voor zitten zondag.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 16:54
    • de vraag is, als hij Bottas verslaat... met hoeveel dat is.
      Dat zegt gelijk iet sover Ham, Bot en de wagen.

      • + 0
      • 3 dec 2020 - 14:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar