user icon
user icon

Video: George Russell's kwalificatieronde in details

  • Gepubliceerd op 02 dec 2020 11:11
  • comments 8
  • Door: Brick van Boxtel

Williams-coureur George Russell liet weer een goede kwalificatie zien in Bahrein. De Brit bewijst zich bijna elke kwalificatie en weet ook zijn teamgenoot telkens te verslaan.

Welke aanpassing deed hij tijdens zijn snelste ronde? Dat zie je hier in de video:

De jonge coureur staat momenteel op pole position om komend weekend Lewis Hamilton te vervangen bij Mercedes. De zevenvoudig wereldkampioen is namelijk getest op corona.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.447

    Tsja...... het zou mij verbazen als hij Bottas weet te verslaan, maar wie weet.

    Vorig jaar vond ik hem een betere Rookie dan Norris, maar dit jaar heeft ie af en toe moeite om wederom het niveau van vorig jaar te halen.

    Wel leuk dat ze hem een kans geven en niet zo'n Stoffel die je daarna tochnooit meer in de F1 terug zal zien.

    • + 0
    • 2 dec 2020 - 11:35
    • Robroek1

      Posts: 34

      Ik zie hem wel degelijk Bottas verslaan, hij zit goed in zijn vel, weet regelmatig met die matige wagen q2 te behalen. Lay-out voor komend weekend is meer een groot rondje dus er is iets mogelijk.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 12:00
    • geen idee of hij Bottas weet te verslaan, Bottas heeft veel meer te verliezen, weet Russell bij Bottas aan te sluiten dan zal iedereen dit accepteren, zelfs prijzen, verslaat hij Bottas dan krijgt Valtteri een geweldige draai om zijn oren, én indirect steken de verhalen weer op over hoe goed Lewis nou werkelijk is, ben benieuwd of de jongen die als groot talent geldt er gelijk staat

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 13:22
    • chao

      Posts: 1.005

      Als Russel sneller is dan Bottas, dan moet ik nog zien of Bottas volgend jaar in de Merc zit.
      Zou best goed kunnen dat de coureurs wisselen van team dan.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 14:13
    • f(1)orum

      Posts: 787

      Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij sneller is dan Bottas in kwalificatie. Ja, Russell is een kwalificatiebeest, maar dat is Bottas eigenlijk ook (verschillen met Lewis zijn redelijk vaak klein). Daarnaast kent Bottas de Benz van haver tot gort en dat is wel een gemis voor George, lijkt me. Ik zou het al heel knap vinden als hij op 0,2 of 0,3 seconden zou zitten van Bottas.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 15:14
    • We weten niet eens hoe goed Russel is want hij heeft tot nu toe alleen maar een gehandicapte en rookie rijkeluiszoon coureurs naast zich gehad. Op zondagen vind ik hem vaak wat tegenvallen.
      De hype is nog niet bewezen in mijn ogen. De Williams is ook veel beter dan vorig jaar.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 15:29
    • Snork

      Posts: 9.545

      We gaan het zondag zien. Ik verwacht geen wonderen dat hij effe die W11 op P1 zet, maar ik verwacht hem wel degelijk voor in het veld. Ik ga er voor zitten zondag.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 16:54
    • de vraag is, als hij Bottas verslaat... met hoeveel dat is.
      Dat zegt gelijk iet sover Ham, Bot en de wagen.

      • + 0
      • 3 dec 2020 - 14:19

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar