user icon
user icon

Video: Het gevecht tussen Jenson Button en Sergio Perez: "Calm him down"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2020 09:09
  • comments 9
  • Door: Brick van Boxtel

In 2013 stond de Grand Prix van Bahrein op de planning. Toen was het geen avondrace, maar een race overdag. De race kende een heerlijk moment tussen Jenson Button en Sergio Perez, zie hieronder de beelden. 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Na een fantastisch 2012 voor Perez was McLaren in 2013 echt een nachtmerrie. In 2012 was McLaren nog een team dat mee kon doen om de titel, maar een jaar later was het totaal geen topteam meer. Er werd in 2013 niet eens 1 podium gehaald (ook niet door Button) en ze waren qua pace verwijderd van de top.
    Om die reden kan je nooit echt zeggen dat Perez de kans heeft gekregen bij een topteam. Daarnaast liep de combinatie McLaren/Perez ook niet heel lekker. Het toen nog deftige McLaren in combinatie met de wat wilde Perez.
    Hopelijk krijgt Perez nu die kans bij Red Bull, want ik vind hem daar eigenlijk wel bij passen met zijn lef en bravoure.

    • + 1
    • 25 nov 2020 - 09:16
    • Mika Kimi

      Posts: 217

      Eens met dat laatste. En wat betreft McLaren: als ik me niet vergis veranderden ze toen van concept met de wielophanging. Van pull-rod naar push-rod, of andersom? Dit deed McLaren ze omdat ze halverwege 2012 (toen ze een dipje hadden) het gevoel kregen dat het bestaande concept niet meer verder kon worden doorontwikkeld. Zonde, want eind 2012 hadden ze weer de snelste wagen op de baan en 2013 was inderdaad een nachtmerrie.

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 09:24
    • Buurman

      Posts: 1.411

      Inderdaad heel raar van McLaren destijds om hun concept te wijzigen. Richting het einde van 2012 waren zij het snelste team.

      Wat betreft Perez, die had zich een beetje onmogelijk gemaakt bij het team met zijn gedrag. Was behoorlijk arrogant en begon naast zijn schoenen te lopen, iets waar het team natuurlijk niet van gediend was. In die zin had hij zijn eigen glazen ingegooid.

      • + 1
      • 25 nov 2020 - 09:29
    • @Buurman,
      Daar heb je wel gelijk in, en ik denk dat Perez daar ook wel van geleerd heeft uiteindelijk. Ik vind het alleen onterecht dat mensen Perez op basis van dat ene jaar afschrijven. In alle jaren daarna is hij wel gegroeid en beter geworden als coureur.

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 10:21
    • McLaren kan niet worden verweten dat ze geen moedige besluiten durven te nemen met betrekking tot het ontwerp van hun wagen. Helaas ontploft een ambitieus plan ook weleens recht in hun gezicht en zijn ze ineens helemaal nergens meer. Maar dat is ook een beetje de charme van het team.

      Overigens heb ik het idee dat Mercedes, zeker na Spygate, wel een beetje klaar was met de grillige prestaties. Mede omdat Brawn direct de dubbel won met Benz-power.

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 13:05
  • Het racen was zo veel beter toen, geen overdreven DRS snelheidsverschil (door de kleinere achtervleugel waarschijnlijk) en veel dichter op elkaar. Smallere wagens en volgens mij ook wat lichter(?).

    • + 1
    • 25 nov 2020 - 10:26
    • Vroegaaahh.... maar inderdaad, je hebt wel gewoon gelijk. Ik vond die wagens er toen wel maf uitzijn, soms met een soort dildo achtige neuzen.
      Met heimwee verlang ik toch altijd naar vooral het seizoen 2012. Daar zat toch echt wel alles in wat je als F1 liefhebber mee wil maken.
      En als je wat verder terug gaat, dan 2003. Dat was ook mega spannend en toen vond ik de wagens misschien wel op z'n mooist!

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 10:30
    • @Damon

      2010 > 2012

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 14:09
    • T sprookje van Brawn GP 2009 vind ik nog altijd een van de mooiste seizoenen... Een kanon van een auto waarbij iedereen dacht... na 12 van de 18 races zijn ze kampioen. Red Bull vocht dat jaar heel hard om mee te doen voor de titel... Toyota die echt met alle miljoenen door het ijs zakte... Ferrari (Kimi was vanaf Spa de rijder met de meeste punten) die weer terug krabbelt... lekker veel merken/motoren op de grid met BMW/Renault/McLaren-Mercedes/Toyota/Ferrari. De opleving van Barichello... De crashgate die na een jaar uitkwam. 2009 had in mijn ogen zoveel en was echt net een moviescript.

      • + 0
      • 26 nov 2020 - 00:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar