user icon
user icon

Hamilton klaar voor "meest gelukkige dag in zijn leven" om geridderd te worden

  • Gepubliceerd op 24 nov 2020 08:37
  • comments 18
  • Door: Bo Brautigam

Lewis Hamilton is onlangs zevenvoudig wereldkampioen geworden. De koninklijke familie van Engeland is van mening dat de Brit hiervoor geridderd dient te worden. Lewis Hamilton meent dat de dag dat dit gebeurt zijn gelukkigste dag in zijn leven zal worden. 

De zevenvoudig wereldkampioen zou al eerder in aanmerking zijn gekomen om geridderd te worden. Echter, dit kon toentertijd niet vanwege de aantijgingen tegen hem omtrent belasting betalen. Deze aantijgingen zijn inmiddels verholpen aangezien het blijkt dat Lewis Hamilton zijn belastingen betaalt in het Verenigd Koninkrijk, ook al woont Lewis in Monaco. 

De Brit zal in het zelfde water treden als namen zoals Andy Murray, Frank Williams, Stirling Moss en Jackie Stewart; hij is één van acht motorsportfiguren die zal behoren tot de Orde van het Britse Koninkrijk. "Zoals iedereen ben ik opgegroeid met veel respect voor de Koninklijke Familie", aldus Hamilton. "Als ik één dag zou mogen hebben om opnieuw voor de Koningin mag staan zal dat de meest gelukkige dag van mijn leven zijn. Ze is zo'n geweldig persoon, werkelijk waar een icoon", zo klinkt Lewis. 

Ook zei Hamilton het volgende. "Als ik er aan denk om geridderd te worden, dan denk ik aan mensen als mijn Opa die in de oorlog hebben gevochten. Dan heb je natuurlijk ook doktoren en verpleegkundigen, die werkelijk waar mensen hebben gered. Echter, ik zie mezelf niet als held", zo vertelt Hamilton. "Het is een eer die maar een select groepje mensen hebben mogen ervaren", zo concludeert de Brit uit Stevenage.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • lijkt me fijn om geridderd te worden,
    dan spreken mensen je voortaan tenminste aan met 'Sir'
    "Hey Pete!"
    Pete; "it's SIR PETE, jackoff!"

    • + 2
    • 24 nov 2020 - 08:43
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.612

      Nog mooier, je hoeft als Hamilton zijnde ook geen Sir meer te zeggen in een gesprek met Jacky. Sir's onderling 'seuren' niet 😉

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 10:28
    • @Sun, ik denk dat Jacky, ehm sorry SIR Jacky het met kromme tenen aan ziet als ook Lewis geridderd wordt ;)

      • + 2
      • 24 nov 2020 - 10:58
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.612

      Hahaha, de ouwe mopperkont!

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 15:10
  • f(1)orum

    Posts: 764

    Ben benieuwd, mocht hij voor de queen staan, welk shirt hij dan draagt ;-)
    Misschien neemt ie Roscoe meen, kan die gelijk die achter die mormels van de queen aan...

    • + 0
    • 24 nov 2020 - 08:49
  • Roodkapje

    Posts: 60

    Dat ridderen is dus ook in één klap niks meer waard. Ik kan mij wel vinden in de kritiek van Ronnie.

    • + 2
    • 24 nov 2020 - 09:27
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.612

      Dat Hamilton niet je smaak is is prima, maar om nu te spreken over devaluatie van het ridderschap.. sorry, dan sla je de plank compleet mis. Er zijn immers door de eeuwen heen al flink wat Britten geridderd voor flink mindere prestaties en/of verdiensten...

      • + 8
      • 24 nov 2020 - 10:26
    • Roodkapje

      Posts: 60

      Oneens

      • + 0
      • 25 nov 2020 - 13:55
  • Moet m’n naam dan maar eens gaan veranderen.

    • + 1
    • 24 nov 2020 - 11:25
    • In Sir Hammertime?

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 12:14
    • klinkt voor geen meter;
      GetInThereSirLewis ;)

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 12:57
    • JV

      Posts: 2.022

      GetoutthereLewis

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 15:39
  • Zou het kunnen dat Hammie lijdt aan het 'Godcomlex'?
    (en dat baseer ik niet enkel op deze uitspraak, maar uit zijn laatste paar jaar in de F1)

    • + 0
    • 24 nov 2020 - 12:25
  • De succesvolste F1 coureur dient natuurlijk geridderd te worden. Nog een mijlpaal er bij, Sir lewis. Die anderen dienen hun huiswerk beter te doen om jij en Mb te verslaan.
    En als ze hun huiswerk niet doen zullen ze zeker doorgaan met mekkeren dat MB en Sir, Lewis de sport kapot maken.

    • + 0
    • 24 nov 2020 - 12:30
  • Hamilton houdt geen knie meer over met al dat gekniel...

    • + 1
    • 24 nov 2020 - 12:35
    • JV

      Posts: 2.022

      Het is te hopen dat the queen dat zwaard niet te hard laat vallen.

      • + 0
      • 24 nov 2020 - 15:52
  • Mooie titel (not)
    Maar de title black knight gaat naar Martin Lawrence...die was hem voor....kan old Lewis daar iig niet mee pronken.

    Ik persoonlijk zou die titel weigeren

    • + 0
    • 24 nov 2020 - 14:59
  • meister

    Posts: 2.506

    Misschien kan hij ipv dat BLM gezanik eens zijn doelgroep aanspreken met stop met zeuren over vermeende onrecht.
    Doe iets met je leven zoals HAM.
    Zwarten die alleen maar klagen zullen nooit iets bereiken in hun leven en niet alleen zwarten in het algemeen maar gewoon mensen in het bijzonder, all live matter.

    • + 0
    • 25 nov 2020 - 22:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar