user icon
user icon

Lewis Hamilton wordt bang van omstandigheden in Turkije

  • Gepubliceerd op 15 nov 2020 09:01
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Lewis Hamilton heeft dit weekend de circuitomstandigheden in Istanbul beschreven als angstaanjagend. De Formule 1 heeft de Turkse locatie sinds 2011 niet meer gebruikt, maar Istanboel stapte op het elfde uur op om de sport door de coronacrisis heen te helpen.

Het circuit is pas twee weken geleden opnieuw geasfalteerd en het zorgde voor een ongekend gebrek aan grip toen de coureurs vrijdag begonnen met de trainingen. Nadat de zon op vrijdag onderging, werden amateurvideobeelden gemaakt van meerdere straatauto's die rond het circuit reden en slingerden om grip te krijgen voorafgaand aan de actie van zaterdag.

Bang

Wereldkampioen Lewis Hamilton is tot nu toe het hele weekend niet in het tempo wat hij normaal heeft en beschrijft de sensatie van het rijden in Istanboel dit jaar als angstaanjagend. De Brit zegt hierover: "Het is shit met een hoofdletter S. De banden hebben totaal geen grip, het asfalt glimt vanwege de olie, het ziet eruit alsof de baan nat is. Ze hadden gewoon het oude asfalt schoon moeten maken, wat ze nu hebben gedaan is geldverspilling. Het is beangstigend om hier te rijden, terwijl het een prachtig circuit is. Ik snap niet dat ze hier miljoenen euro's aan hebben uitgegeven."

Wielspin

Alle coureurs hadden last van de problemen op de baan en de ene na de andere coureur klaagde over de boordradio naar zijn team. Zo ook Max Verstappen: "Ik had wielspin van de eerste versnelling tot de vijfde versnelling."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.921

    Groot kampioen. Doodsbang weliswaar maar toch een groot kampioen. Jammer van de poep in de broek.

    • + 6
    • 15 nov 2020 - 09:07
    • Onze prinses op de erwt.

      • + 2
      • 15 nov 2020 - 09:23
    • OneRace

      Posts: 15

      Bizar hoe slecht de beide Benzen gekwalificeerd hebben, en dat terwijl in ieder geval Lewis bekend staat als een uitstekend regenrijder. Zorgt het nieuwe gladde asfalt voor de broekpoepmomentjes, terwijl DAS ook nu ff niet z’n geld waard is?
      Droog-weer-setup wordt als oorzaak gegeven, dus ik ben benieuwd hoe ze op een relatief droog (?) circuit vandaag alles uit de elektrakast zullen halen om ook Lewis vandaag als WDC te zien finishen.

      Hoe dan ook: het wordt hopelijk een mooie strijd met alle reden om blij te tüüütern!

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 09:28
    • F1jos

      Posts: 817

      Hij is gewend In in een Mercedes die op rails en niet op ijs rijden.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 10:35
    • Fchandoe

      Posts: 119

      Hoe denken jullie re nu over jongens?

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 16:40
  • Op het moment dat je bang word in de wagen word het tijd om je helm aan de wilgen te hangen. Dat was toch uitspraak? Geeft lewis hiermee aan na dit jaar te kappen.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 09:09
    • Aadfanaat

      Posts: 518

      Ik denk dat het duidelijkheid geeft als je het interview terugkijkt. Dan krijg je een beeld van wat er echt gezegd is en niet wat er hier na vertaling en interpretatie staat.

      • + 3
      • 15 nov 2020 - 09:18
    • @aad

      Je moet mijn commentaar in deze met een korreltje zout nemen ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 09:52
  • Mugello

    Posts: 154

    Lewis zit in de veiligste wagens ter wereld en heeft in ze rechterteennagel meer talent dan het gros van deze aardbol. Als ik in me Lupo door stromende regen moet tuffen is beangstigender. Lauda draait zich om in zijn graf.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 09:11
    • Een Lupo is ook beangstigend als het droog is!

      • + 2
      • 15 nov 2020 - 09:24
    • Die Lupo van jou gaat niet 300 km per uur.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 09:27
  • John6

    Posts: 4.698

    Ik vind dat toch wel interessant, ze presteren bijna elke GP goed, dan zie je toch hele leuke verrassingen te voorschijn komen wie er vooraan staan., eigenlijk wie in de top 10 staan. Je zou bijna zeggen ze mogen de resterende GP's het ook wel af laten weten.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 09:12
    • Ik zie ze het liever volgend jaar afleggen op de manier zoals het ging in 2005/2006 met Ferrari en Schumacher. Wel strijdend voor het kampioenschap.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 09:14
  • 🐔

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 09:17
  • ach. get in there loewies. We zijn geen mietjes.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 09:27
    • @Royalerie, lees ik het goed? Je identificeert je met Lewis Hamilton?

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 09:53
    • Ja had hem gisteren nog even aan de telefoon. hIj werd badend in het zweet wakker en had een nachtmerrie.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 10:07
    • sambal

      Posts: 957

      En poep in z'n broek:)

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 10:26
    • Fchandoe

      Posts: 119

      Royalere. Lewis heeft naar je geluisterd.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 16:41
  • OneRace

    Posts: 15

    Wie ‘DAS Boot’ gezien heeft kan dit begrijpen...

    Welk duits vervoersmiddel is sindsdien nou niet angstig voor water... een heleboel water...

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 09:33
    • Shit, nu heb ik “one, two techno” in mijn hoofd. Zal er de rest van de dag wel niet meer vanaf komen ;)

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 10:13
  • LimboF1

    Posts: 4.544

    Vroeger werd er toch niet zo vaak een race uitgesteld enz vanwege regen, er werd gewoon gereden. Lauda is ook gestopt omdat het te gevaarlijk was, maar dat waren andere tijden en de auto’s waren toen ver van veilig. Heden ten dagen is dat een heel ander verhaal, alles is veiliger geworden.
    Maar de coureurs zijn niet meer de mannen van vroeger, vaak beginnen ze al te miepen voor het pas echt kletsnat begint te worden. De Fia vernageld mooie races door races uit te stellen of te stoppen door regen en daar moet men eens mee ophouden.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 09:41
    • snailer

      Posts: 3.908

      In de jaren 70 en 80 werden al races geneutraliseerd. Dat was dan vaak op initiatief van rijders. Is dus niet van deze tijden. Het verschil is wel dat het nu gejureerd wordt. Ik vind het goed. Veiligheid voor alles.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 09:54
  • SEN1

    Posts: 729

    Horrible conditions! (brazil 2016 hockenheim 2019 etc) = juist eens sensatie voor de toeschouwers.


    Vind het eigelijk best triest dat deze zwaar betaalde coureurs klagen als het voor de kijker eindelijk eens echt leuk word. Ze zitten tenslotte in de veiligste wagens.

    Vroeger hadden ze wat meer recht van spreken.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 09:46
  • Als zijn resultaat slecht is heeft hij zich alvast ingedekt, hij is geen kampioen maar een lafaard.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 09:56
  • delange

    Posts: 1.135

    ik snap er niks van.....miljoenen verdienen maar wel steen en been klagen dat er geen grip is.
    Dat geld toch voor iedereen?? Iedereen wilde toch leukere en spannende races inclu de rijders zelf en nu dat dit er eens is gaan ze zitten klagen. Ik heb zo'n beetje de indruk dat hoe meer een coureur verdient hoe meer hij denkt te mogen klagen.

    p.s ik hoop dat het straks miezert

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 10:12
  • gp

    Posts: 4.048

    Ik herinner me jaren geleden toen de moto GP hetzelfde probleem had. Nieuwe asfalt. De rijders hebben toen gewoon geweigerd om te rijden. Dit was in de jaren 70.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 10:30

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 16:00

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    18:30 - 20:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:30 - 20:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.277
  • Podiums 94
  • Grand Prix 117
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar