user icon

Hamilton neemt Russell in bescherming na crash achter Safety Car

  • Gepubliceerd op 03 nov 2020 14:47
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Collega-coureurs springen in de verdediging voor George Russell nadat de Williams-coureur een gênante fout maakte tijdens de race op Imola. In scènes vergelijkbaar met het incident van Romain Grosjean in 2018 in Baku, crashte de anders indrukwekkende Brit Russell afgelopen zondag achter de Safety Car.

Russell was zichtbaar troosteloos na het incident en schreef op sociale media dat er geen excuses zijn en dat hij deze dag nooit zal vergeten.

De Fransman Grosjean sprong in de bres ter verdediging van zijn collega: "Man, ik ken het gevoel", zei de Haas-coureur tegen de 22-jarige Russell. "Het zal even duren voordat je het vergeet, maar wat je doet is mega. Blijf pushen."

Hamilton vindt Russell geweldig

Zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton verleende ook zijn steun aan de teleurgestelde Russell. De huidig wereldkampioen: "George, je hebt alles gegeven. Het is oké om fouten te maken en het is oké om de pijn te voelen. Ik heb meer meegemaakt dan ik me kan herinneren."

"Je bent een geweldige kerel. Houd je hoofd omhoog en blijf pushen, op naar de volgende race."

Voor het incident in Imola vertelde tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso een verslaggever dat Russell de beste is van de huidige lichting jonge coureurs.

"Dat betekent ontzettend veel voor mij, afkomstig van een man als Fernando", zei Russell toen hij over het compliment hoorde.

Safety Car-coureur Maylander

Bernd Maylander rijdt al jaren de Safety Car en zag het vreemde voorval niet helemaal gebeuren maar constateerde wel iets vreemds: "Het ene moment was hij er, het volgende moment was hij weg."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Hoezo die verdediging ? Het was een blunder.
    En waarom Hamilton ? Waarom nu ?
    Je wordt alleen maar ziek van dit soort mooie praatjes van dit soort 'collega's' . Je weet dat ze het zeggen ter meerdere glorie van zichzelf. Je weet dat ze het niet menen , maar wel zeggen om hun eerdere praatjes te rechtvaardigen.
    Laat Hamilton Hamilton maar eens een kans geven om zich bij Mercedes te bewijzen.... maar dat doet 'ie niet hoor.
    Dat is veel te gevaarlijk voor z'n ego.

    • + 3
    • 3 nov 2020 - 17:10
    • *Russel

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 17:11
    • zorba

      Posts: 1.483

      Max kan ook zijn zitje geven waarom moet het voor jullie altijd hamilton zijn dieet moet,ik versta het wel hoor hij is de enige die hij niet de baas kan ,de vos is veel leper dan iedereen denkt ,my lef front tyer is not so good .Redbull loopt erin en dan rijdt hij de ene snelle tijd na de andere.

      • + 5
      • 3 nov 2020 - 17:25
    • Want Russel is beter dan Bottas ?

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 18:41
  • Heb het al eens eerder gezeg meneer Hamilton je bent zo hypocriet als de pest, je zou de KKK nog steunen,
    als je maar opvalt.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 18:15
    • Zo negatief kun je het willen zien ja.
      Het kan echter ook veel simpeler zijn: een ervaren rot die een jonge rijder een hart onder de riem steekt.

      • + 6
      • 3 nov 2020 - 18:49
    • Stri

      Posts: 2.358

      Wat een misselijke reactie. Het wordt tijd dat de moderators eens keihard op gaan treden tegen dit soort haat. Ben zelf geen Hamilton fan maar wel helemaal klaar met die blijde haat en afgunst tegen zijn persoon.

      • + 6
      • 3 nov 2020 - 18:50
    • zorba

      Posts: 1.483

      @stri
      Het is dweilen met de kraan open de afgunst is van bepaalde fans zo groot dat ze nog enkel een rijder zien en je weet wie dat is ,ze geven nog liever credit aan de bloemen langs het circuit dan aan hamilton ,

      • + 5
      • 3 nov 2020 - 19:14
    • Morsie

      Posts: 30

      "Je zou de KKK nog steunen" 😳
      Je weet zeker dat je het niet over je zelf hebt met deze onnozele opmerking?

      • + 2
      • 3 nov 2020 - 19:54
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.737

      Ach, ik kan me er niet meer zo druk om maken. Dit soort reacties zeggen zoveel meer van de persoon in kwestie hier dan een Grosjean, Hamilton of wie dan ook...

      • + 2
      • 3 nov 2020 - 20:30
  • Morsie

    Posts: 30

    Hey Edo LA
    "Je zou de KKK nog steunen..." En je weet zeker dat je het niet over je zelf hebt met deze onnozele opmerking van je? KKK?!? Wat is er met jou aan de hand? Zitten slapen de laatste paar maanden? Ga je luiers wisselen want het stront begint nu uit je vingers te komen.

    • + 1
    • 3 nov 2020 - 20:02
    • Het stront? En tsja, wat is er mis met supporters van een Kranige Kale Koekwaus?

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 21:55
  • mordor

    Posts: 1.156

    Het blijven mensen die coureurs, en gelukkig maar...

    • + 1
    • 3 nov 2020 - 21:49
  • mediF1

    Posts: 2.807

    "Russell was zichtbaar troosteloos na het incident en schreef op sociale media dat er geen excuses zijn en dat hij deze dag nooit zal vergeten".
    Als je echt de geweldige rijder bent die je wil zijn moet je zeggen wat een klootzak ben ik dat me dat overkomen is , sorry team maar dat sloeg nergens op wat ik daar liet zien . Nu meteen troosteloos rond jammeren laat eigenlijk zien waarom je niet in de Mercedes van Bottas rondrijd en dat Toto allang door heeft dat je nog lang niet zo ver bent als dat je roept.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 23:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit