user icon
user icon

Esteban Ocon: "Als George zijn plek bij Williams verliest is dat onrechtvaardig"

  • Gepubliceerd op 30 okt 2020 12:17
  • comments 19
  • Door: Niels Langenberg

Over de toekomst van Russell wordt druk gespeculeerd, Sergio Perez wordt in verband gebracht met het team van Williams. Russell vertelde afgelopen week dat hij zich 'geen zorgen' maakt over zijn toekomst met Williams. De Engelsman gaf de indicatie dat de geruchten over zijn toekomst bij Williams van het 'kamp Perez' komen.

Ocon zat in 2018 in hetzelfde schuitje als Russell nu, de toenmalige Mercedes-junior verloor zijn stoeltje aan Lance Stroll omdat zijn vader het team kocht. "Dit is een hele moeilijke zaak voor Russell", verklaarde Ocon. "Ik lees ook alle bladen en ik hoop echt dat George in de Formule 1 kan blijven rijden."

"Qua performance doet hij het in de Williams natuurlijk geweldig. Je kan ook echt niets negatiefs over hem zeggen", vertelde Ocon die grote waardering heeft voor Russell.

Wolff heeft al aangegeven dat hij Russell in een uitgebreid testprogramma wil stoppen als hij zijn stoeltje bij Williams verliest. Toch heeft Ocon goede woorden over voor het programma van Mercedes: "Zonder hen had ik nooit op dit niveau kunnen opereren", sprak hij zijn dank uit.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.046

    Maar als Ocon ze plek bij Renault verliest is dat wel rechtvaardig.

    • + 2
    • 30 okt 2020 - 12:20
    • Russell naar Renault dan maar ten koste van Ocon? Prima wat mij betreft.

      • + 2
      • 30 okt 2020 - 12:21
    • En wat als Ocon de plek van Russel inneemt omdat Ocon bij Renault weg moet?

      Vragen vragen..

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 12:58
    • Snork

      Posts: 9.209

      Nee, ik weet het wel: Russel eruit, Perez erin, Russel naast Max en dan gas erop.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 14:40
    • Polleken

      Posts: 926

      Net bij GPfans gelezen dat Russell blijft !

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 15:22
    • Mustfeed,

      Als Russell vrij is dan moet RB zo snel mogelijk toeslaan.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 20:30
  • f(1)orum

    Posts: 483

    "Toch heeft Ocon goede woorden over voor het programma van Mercedes: "Zonder hen had ik nooit op dit niveau kunnen opereren", sprak hij zijn dank uit."
    Toch heb ik het idee dat Ocon, na zijn jaar op de "test"bank bij Merc, dit jaar minder goed uit de verf komt dan tijdens zijn periode ervoor. Als Russell ditzelfde scenario te wachten staat....

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 12:41
    • Als Russen vrij komt, dan zou ik als RBR er gelijkopgaande in gaan!
      Hij kan bij ons rijden in ruil voor Mercedes motoren na 2021.
      Maak je gelijk een goeie klapper, Russen blijft Mercedes man, en RBR 3 jaar uit de brand.
      Williams vanaf 2022 met Renault motoren.

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 12:50
    • Dus dan gaat Mercedes hun goede motor én hun jonge talent aan Red Bull geven, zodat hun jonge talent niet kan blijven rijden? Dan geven ze wel heel veel toe aan hun dichtste concurrent, lijkt me niet echt logisch. Red Bull zou daar meer voordeel uit halen dan Mercedes.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 13:59
    • hij bedoelt dat ze russell uitlenen

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 15:40
  • Wat is een test programma, en wat is een uitgebreid test programma?

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 12:43
    • Heel veel simwerk.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 12:49
    • Dus normaal is het sim werk, maar nu is het Heel veel sim werk😄

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 12:55
    • Snork

      Posts: 9.209

      Bij een testprogramma testen ze van alles enzo.
      Bij een uitgebreid testprogramma doen ze dat heel uitgebreid enzo.

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 14:41
  • Simon Roberts heeft zojuist net bevestigd dat Russell en Latifi gewoon beiden voor Williams rijden in 2021.
    Zou dus kunnen betekenen dat Perez een zitje elders heeft gevonden (RB of Haas ?)

    • + 2
    • 30 okt 2020 - 13:13
    • WC MAX

      Posts: 2.396

      Jammer, had het wel leuk gevonden als Russel zijn stoeltje was kwijtgeraakt.
      Als ze bij RB dan slim waren, hadden ze Russel binnengehaald als teamgenoot van Max. Zou een heel mooi duo zijn!

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 13:41
    • Ik denk dat het bij Haas Mazepin samen met Schumacher gaat worden. Perez kan dan nog hopen op dat stoeltje bij Red Bull en anders zie ik niet veel opties voor hem, als het klopt dat de deur bij Williams dicht is.

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 14:00
    • Zou schandalig zijn als een F2 kampioen geen plek krijgt... of t nou Illot wordt of Schumacher. Sterk veld dit jaar namelijk

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 14:39
  • mediF1

    Posts: 2.763

    Russel had beter zijn plekje kunnen verliezen dan had hij op zoek gekund naar een beter team . Zolang Hamilton bij Mercedes blijft zitten blijft ook Bottas zitten want Toto en Lewis willen samen de geschiedenis boeken in als het succesvolste duo .

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 17:14

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 178
  • Podiums 0
  • Grand Prix 65
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar