Lewis Hamilton tevreden met tweede plaats
- Gepubliceerd op 22 mei 2011 16:58
-
23
- Door: Kees Schooneman
Ik denk niet dat we teleurgesteld moeten zijn met deze tweede plaats, begint Hamilton. Het team heeft ervoor gezorgd dat we nu de strijd kunnen aangaan met Red Bull Racing. De pitstops en de tactiek voor vandaag werkten goed. Het team heeft het hele weekend fantastisch werk geleverd.
We hadden geluk dat Fernando Alonso bij de start Vettel en Mark Webber ophield. Daardoor konden we in het spoor van de Red Bull Racing blijven, gaat Hamilton verder.
Tegen het einde van de race was de auto heel snel. Ik kon Vettel constant onder druk zetten. Maar het was erg moeilijk om hem te passeren. In de hoge snelheidsbochten had hij heel veel grip. Vooral in de laatste bocht voor start/finish was de Red Bull ongelooflijk.
Maar het belangrijkste is dat we een stap dichterbij zijn gekomen bij Red Bull Racing. Hopelijk kunnen we deze lijn voort zetten. We hebben dit weekend een fantastisch resultaat neer gezet. Zowel ik als Jenson Button staan op het podium. Dus we kunnen tevreden zijn met dit resultaat, aldus Hamilton.
Trending nieuws
-
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.610 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 1.745
Tja zoals Henny Huisman altijd zei: er kan er maar één de beste zijn :P
Posts: 658
Dat was wel een Captain Obvious-je van Henny Huisman ja.
Posts: 3.007
En wie niet tegen z\'n verlies kan, die is maar zielig hoor :)
Posts: 312
Oei... deze zin zal wel hard aankomen bij Ferrari:
We hadden geluk dat Fernando Alonso bij de start Vettel en Mark Webber ophield. Daardoor konden we in het spoor van de Red Bull Racing blijven, gaat Hamilton verder.
Posts: 1.434
Op een gegeven moment geeft Hamiton het op en dat is jammer. Hij had Vettel makkelijk kunnen pakken. Wat problemen gehad met achterblijvers maar dat pakte hij toch weer makkelijk terug.
Posts: 930
Heb geen moment gezien waarbij Lewis het op gaaf. Maar je kunt niet blijven aanvallen, dan gaan je banden er erg snel aan. Je kunt dan alleen maar hopen op een foutje. Vettel was in de snelle bochten gewoon sneller en kon er zo voor zorgen dat hij genoeg ruimte had om elke aanval af te slaan.
Posts: 9.925
En toch vind ik persoonlijk Hamilton qua snelheid beter dan Vettel.
Zeker als je het materiaal met elkaar vergelijkt.
Posts: 13
Alonso fan.
Vettel heeft verdiend gewonnen ,Ferrari heeft nog veel werk aan zijn wagen , de kampioen is al gekend voor dit jaar,de rest of the best zullen strijden voor de ere plaatsen, hopelijk volgend jaar beter voor Ferrari
Posts: 13
Hamilton was op het rechte stuk veel sneller dan Vettel , maar de RB reed beter door de Bochten dat was het geluk voor Vettel.
Posts: 617
Meer zat er ook niet in voor Hamilton, hij geraakte er niet voorbij en het KERSSYSTEEM van de Red bull werkte niet naar behoren anders was Vettel van hem weg gereden, dus blijf maar steeds tweede worden, op een andere post op deze site zijn de McLarenfans toch zo blij met zijn \'maar tweede\' plaats ;)))).
Posts: 930
Veel Ferrari fans waren vorige race nog veel blijer met een derde plek.
Posts: 1.434
En nu springen ze een gat in de lucht met de 5e plak en 1 ronde achterstand.
Posts: 19.803
Ergens baalt Hamilton misschien wel.. hij was er dichtbij, maar 2e is netjes en hij weet dat hij in de race Vettel kan pakken.
Sowieso vind ik Hamilton dit seizoen weer ijzersterk rijden. Haalt echt alles uit die auto!
Monaco & Canada kunnen een prooi worden voor Hamilton aangezien de RBR vooral sterk is op banen waar downforce/aerodynamica het sleutelwoord is. Dit is minder belangrijk in Monaco en Montreal.
Hamilton pakt nog wel zijn overwinningen. Silverstone, Spa en Monza kan hij ook zomaar winnen!
Posts: 19.803
Jaja, rustig maar! Heb al tientallen keren aangegeven dat ik Alonso ook als kanshebber zie in Monaco, roep ik het 1 keertje niet.. meteen een Alonso fan op mn dak. Rustig aan jongen.
Hamilton en Alonso zijn allebei kanshebbers in Monaco.
Posts: 10.089
idd.. maarja dan krijgen we nog Singapore, Suzuka, India (RBR Circuit denk ik) en Abu Dhabi waar Vettel al 2 jaar achter elkaar gewonnen heeft.. en Yeongham niet te vergeten.
Posts: 13
Hola hou Alonso maar in het oog in monaco!
Posts: 2.714
Ik denk dat Ferrari sterker zal zijn in Canada.
Posts: 3.984
Ik denkt dat wanneer McLaren nog een paar tienden vindt ten op zichte van RB, dat ze op minder downforce circuits de RB de baas kunnen zijn.
Ze hoeven bij de kwali. gewoon achter de RB te staan en met de racepace kunnen ze de RB bakken.
Vettel is een heel goede rijder (maakt nu minder fouten)maar vergeet niet de ontwikkeltempo van McLaren niet en ze hoeven maar niet iets mee downforce te vinden (octopus uitlaat of diffuser) en de RB moet echt vechten voor de overwinning.
Posts: 18
hamilton zijn laatste pitstop duurde gewoon te lang,hamilton zijn stop duurde 4.4 sec en button 3.8 dat geeft een verschil van 0.6 sec.
was de pitstop sneller geweest dan had hij vettel kunnen passeren.
maar als en als en als=als. vettel kwam als eerste over de lijn en is dus de winnaar.
Posts: 10.089
hoezo had hij hem dan wel in kunnen halen?? hij heeft nu 10 rondes te tijd gehad.. maar het DRS werkt gewoon niet goed genoeg hier
Posts: 233
Hamilton zijn tweede stop volgens mij, daar wachtte die veelste lang mee.. vettel liep zo 3-4 seconden in, als die gelijk na Vettel de pits in was gedoken stond Lewis gister op 1!
Posts: 10.089
met Hamilton zijn tactiek was 0.0 mis
Posts: 211
Super reed die Lewis weer. Ik zie hem graag aanvallen, kan hij als de beste! Voor mij, op dit moment, de beste piloot van heel het veld.
Jaaaa...dit komt van een Ferrari-fan.