user icon
user icon

Michael Schumacher over Coulthard in 2000: "Niemand verandert plotseling"

  • Gepubliceerd op 16 okt 2020 10:42
  • comments 31
  • Door: Brick van Boxtel

In het voorseizoen van 2000 kondigde David Coulthard aan dat hij zichzelf tijdens de winter opnieuw had gevonden, agressiever zal zijn en uit de schaduw van Mika Hakkinen zal stappen. Michael Schumacher werd gevraagd of hij dat geloofde. Zijn antwoord? "Wil je een eerlijk antwoord? Ik zou nee moeten zeggen, want ik zie niemand plotseling veranderen."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Dus Bottas deed een Coulthardje? Met zinn Bottas 2.0 en Bottas 3.0?

    • + 3
    • 16 okt 2020 - 10:45
    • Stitch

      Posts: 5.048

      Dat is inderdaad de vergelijking die ik ook meteen zag.

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 11:46
    • Haha hier nog een. Moest meteen aan de Bottas 2.0 en 3.0 releases denken 😂

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 13:25
  • Bottas disliked deze video:D

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 10:55
  • Cypher

    Posts: 2.129

    Nja Coulthard in 2001 begon erg sterk, het is dat in die periode de Mercedes het ook continu af liet weten.

    Maar deels was Coulthard ook wel als Bottas, stond nu en dan voor Mika en op zijn goede dagen kon je hem ook niet verslaan. Maar ook niet constant genoeg. Wel een mooie vent, echte gentlemen.

    Was na Mclaren op weer even helemaal opgeleefd toen hij bij Red Bull begon, hopelijk zien we hetzelfde bij Vettel als hij naar Aston Martin gaat.

    • + 5
    • 16 okt 2020 - 10:55
    • fijne vent altijd gevonden die Coulthard, maar Mika was in zijn toptijd een geweldenaar, de enige die het Schumacher moeilijk kon maken, en de enige voor wie Michael echt respect had als tegenstander.

      • + 3
      • 16 okt 2020 - 11:08
    • Die ene breaktest in Spa '98 verdraag ik nog steeds vrij slecht van de beste man.

      • + 2
      • 16 okt 2020 - 11:11
    • @Snelle Eddy

      Ik heb Coulthard altijd een sympathieke vent gevonden. Ik geloof ook echt niet dat hij de race van Schumacher moedwillig verziekte; het was een moment van onachtzaamheid. Overambitieus in combinatie met ultieme lompheid.

      En ik kan erg veel respect opbrengen voor zijn zelfspot, zelfkennis én het feit dat hij met een geschat netto-vermogen van € 80.000.000 nog steeds ongegeneerd elke schnabbel die langskomt aanpakt!

      • + 2
      • 16 okt 2020 - 11:33
    • Cypher

      Posts: 2.129

      @Snelle Eddy,

      breaktest? Hadden ze een testpauze? ;)

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 12:27
    • @Eddy,
      Maar Coulthard was ook de aanstichter van die gave startcrash, dus hij deed ook wat dingen goed die dag :-)

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 13:17
    • @Piet: Destijds kreeg je daar nog wk punten voor en een envelop onder de tafel van Bernie

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 13:27
    • True true, die startcrash deed hij wel lekker. Nog steeds de mooiste ooit. En Bernie wist inderdaad het een en ander beter op waarde te schatten dan die maffe snorremans die we nu hebben. Die denkt nog steeds dat F1 ook op ethanol rijdt volgens mij.

      En Roger je bent veel te mild aan het worden. Ik snap dat het allemaal even wat minder is nu met dat hok van dit jaar, maar de scherpe randjes mogen gewoon blijven hè. Hevige regen, nul zicht en dan ff van je gas afgaan; dat is hetzelfde als een personenwagen die vol in de ankers gaat bij een oranje licht.

      • + 2
      • 16 okt 2020 - 14:17
    • @Eddy

      Haha, je hoeft niet bang te zijn dat ik soft word op mijn oude dag, hoor! Eén van mijn favoriete films is Citizen Kane en ik heb nog altijd het idee dat ik net zo eindig als de hoofdpersoon! :-P

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 18:22
  • LimboF1

    Posts: 4.476

    Je hebt inderdaad van die coureurs die te soft zijn, maar wel kunnen rijden, Coulthard, Bottas en Barrichello zijn hier mooie voorbeelden van. En Schumacher had hier ook gewoon gelijk, het heeft met karakter te maken. Coulthard, Bottas en Barrichello zijn goede coureurs met uitschieters, maar ook te soft. Je kunt dan wel het voornemen hebben om te veranderen, maar zullen altijd terug vallen. Killers als Senna, Schumacher, Alonso zijn van die voorbeelden die gewoon altijd tot het uiterste en eroverheen gaan om hun doel te halen.

    • + 2
    • 16 okt 2020 - 11:20
    • Je vergeet Max nog in het rijtje met killers.

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 12:23
    • Dit hoort Royalere te zeggen, hoor @ Stingray.

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 19:58
  • f(1)orum

    Posts: 355

    Toch wel weer bijzonder om Schumi zo te zien; met dat jonge koppie. Blijft bizarre gedachte, wat mij betreft, dat de man nu al 7 jaar in een totaal andere staat verkeerd....

    • + 1
    • 16 okt 2020 - 11:23
    • Dat is inderdaad verkeerd.

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 12:22
    • f(1)orum

      Posts: 355

      Yep. You're right. My fault

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 12:45
    • Ik deel je gedachte hoor. Ik denk toch geregeld als het over actuele zaken in de F1 gaat: "Wat zou Michael hier nou van hebben gevonden?"

      • + 2
      • 16 okt 2020 - 12:49
    • f(1)orum

      Posts: 355

      @Stingray 68: Inderdaad.

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 15:26
  • Coulthard zat wel dichter bij het niveau van Hakkinen dan Bottas bij Hamilton.

    • + 2
    • 16 okt 2020 - 11:33
  • Nouja, een jaar later in 2001 werd Coulthard wel vice-kampioen, ruim voor Häkkinen... :p

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 11:35
    • "Second is the first loser"

      A. Senna da Silva

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 12:23
    • Ja dat heeft de beste man nooit gezegd, maar goed.

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 14:19
    • heb die quote ff gegoogled, blijkt dat Dale Earnhardt dat heeft gezegd

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 14:22
    • Tja, was Coulthard echt beter dat jaar of had Hakkinen gewoon een jaar eerder moeten stoppen? (Hakkinen had in 2001 ook echt belachelijk veel pech op de slechte momenten)

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 18:29
    • True, Barcelona idd..

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 23:14
    • Niet alleen Barcelona, ook Brazilië, waar ie voor Coulthard startte, maar stilviel op de grid, Oostenrijk, waar hij na 1 ronde moest opgeven, Coulthard starte 1 plek voor hem en won, Monaco reed ie 3de, in Frankrijk kon ie gewoon niet starten, in Duitsland lag ie 3de en ontplofte de motor, in Italië gaf ie dan nog eens op.

      In vergelijking gaf Coulthard 3 keer op met pech.

      • + 0
      • 17 okt 2020 - 00:51
  • Mugello

    Posts: 102

    Coulthard liet in het liggen in de Eifel van het jaar 1999. Dat jaar was zo'n chaos.
    En 2001 teveel tegenslag en pech.

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 12:38
  • Michael Schumacher over Coulthard "Niemand laat zijn eigen kin alleen".

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 13:52

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jan 1969 (51)
  • Geb. plaats Hürth, Duitsland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar