Lewis Hamilton: "Red Bull Racing normaliter niet te verslaan"
- Gepubliceerd op 21 mei 2011 15:58
-
27
- Door: Robin Smeets
"Het oude circuit ligt er nog steeds met die twee snelle bochten op het eind van het rondje. Als ik die morgen kan gebruiken in plaats van de chicane zal ik de Red Bull's kunnen verslaan, anders niet", grapte Hamilton. "Ze hebben een seconde voorsprong in de kwalificatie, maar ik verwacht wel dat we in de race dichterbij zullen zitten. We moeten afwachten of dat genoeg is."
Verder gaf de Britse wereldkampioen van 2008 aan dat hij geen grote problemen ondervond met de banden waarop hij een flat-spot remde. "Ik kan de race beginnen met deze banden en daarnaast kunnen we nog verder balanceren, dus dat moet geen probleem zijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.696 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 2.418
Zou wel leuk zijn ja, Red Bull de chicane en de rest buitenlangs in de laatste bochten. :P Dan nog finisht Red Bull ruim voor de HRT\'s, Virgins etc, maar goed. :)
Maar ja, Red Bull lijkt te sterk dit weekend. Zulke weekenden hadden ze vorig jaar ook al, zoals bvb in Hongarije. Hopelijk is het verschil in de race kleiner dan in de kwalificatie en anders moet Hamilton of Alonso in bocht 1 maar gelijk aan de leiding gaan. :)
Posts: 10.412
hoop toch dat lewis morgen anders met zijn banden omgaat. anders kon hij nog wel eens terug zakken..
Posts: 2.418
Ik hoop het niet. Laat hem maar lekker agressief rijden, dat is ook waar hij goed in is. Gewoon vol er voor gaan.
Heb jij dan liever dat Alonso morgen zich lekker rustig terug laat zakken om banden te sparen? :)
Posts: 7.033
Gewoon alles geven, meer valt er niet te doen. Hopelijk ook een goede start op de schone kant!
Posts: 2.567
Hamilton heeft nooit in Circuit de Catalunya gewonnen, zijn best resultaat in deze circuit was ...in 2008 derde plek denk ik(?)
Posts: 4.499
@ Zwart jong uit Sneek:
2de in 2007 in de F1, en 2de in 2006 in de GP2...
Winnen nog niet...
Posts: 3
@ Zwart jong uit Sneek
Hamiltons beste resultaat hier is een 2e plek in 2007.
Posts: 4.499
Gebruik de \'citeer\' knop a.u.b.
Posts: 2.250
Hamilton heeft jammergenoeg een flatspot op zijn setje waar hij de race mee moet starten. Dus veel vibratie, hij zal dus wss liefst zo snel mogelijk wisselen.
Spanje en Hongarije waren vorig jaar ook die circuits waar Red Bull onverslaanbaar waren dacht ik en bij de meesten hadden ze gewoon een gezonde voorsprong. En misschien pakt Hami Vettel nog bij de start, heeft hij toch voor 2 rondjes nog de 2de plaats.
Posts: 2.049
Als Vettel zijn KERS morgen ook niet werkt heeft hij een probleem op dat vlak. En Hamilton weet wel met een flatspot om te gaan.
Posts: 1.315
Ik denk dat Hamilton\'s grootste dreiging van achteren gaat komen in de vorm van Alonso. Die was niet voor niets helemaal door het dolle heen. Die auto staat op een volledige race-afstelling. Ze verwachtten daar iets van P7 of P8 te halen en hij staat op P4. Race pace van de Ferrari is ook altijd sterk dus ik verwacht een Hamilton/Alonso gevecht ergens morgen.
Posts: 2.049
En waar haal je dat nu vandaan dat ze op volledige race-afstelling staan en wat maak je dan in 2de plaats zo zeker dat de McLarens niet hetzelfde hebben?
Het enige wat we echt weten is dat beide McLarens 1 setje ongebruikte zachte banden meer hebben dan Ferrari.
Posts: 1.315
Ferrari is altijd conservatief in de kwalificatie set-up en altijd met het oog op de race. Heb je je nog nooit afgevraagd waarom bijvoorbeeld vorige races het gat tussen Vettel en Alonso ongeveer 1 seconde is in de kwali en rond de 0,2 seconde in de race zelf. Set-up. Zelfde geldt voor Hamilton en Alonso. In de kwali is Hamilton altijd sneller geweest maar de race pace van Alonso was afgelopen race ruim 0,2 seconden sneller.
Posts: 3.091
\"Heb je je nog nooit afgevraagd waarom bijvoorbeeld vorige races het gat tussen Vettel en Alonso ongeveer 1 seconde is in de kwali en rond de 0,2 seconde in de race zelf. Set-up.\"
LOL, ja dat is 1 manier om ernaar te kijken...
En dan laat je de ronden dat Vettel ineens het gat vergrootte met 6 tienden per ronde buiten beschouwing neem ik aan?
Het verschil in race trim is inderdaad kleiner dan in kwalificatie maar het is echt niet zo dat een Red Bull in de race ineens 4 tienden langzamer gaat en een Ferrari 4 tienden sneller.
Vettel reed vorige race gecontroleerd en antwoordde alleen wanneer het nodig was. Dat was duidelijk te zien aan de momenten dat Vettel het gaspedaal intrapte.
Posts: 1.315
Absoluut mee oneens. Ja Ferrari gaat in de race relatief gezien 0,4 seconden harder ja. En als je live statistieken volgt heb je vorige race kunnen zien dat Webber en Alonso vrijwel identieke tijden wisten te rijden. Vettel was ongeveer 0,2 seconden in de vergelijkbare stukken sneller.
Posts: 930
welke wagen staan er nu niet op een \"race-afstelling\"? McLaren staat op het schone deel van de baan dus denk dat Alonso eerder rekening moet houden met Button.
Posts: 2.049
\"In de kwali is Hamilton altijd sneller geweest maar de race pace van Alonso was afgelopen race ruim 0,2 seconden sneller. \"
Ja logisch: de Ferrari had updates, de McLaren niet. De GP\'s daarvoor was Ferrari trager dan McLaren in de race. Tijdens de race zit iedereen zowieso dichter op elkaar; dit wilt daarom niet zeggen dat 1 team meer voor een race set-up gekozen heeft dan het andere.
Posts: 3.091
@ DRF,
In de kwalificatie was Webber al niet veel sneller dan Alonso.
Vettel was dat wel, en in de race was hij dat dus ook.
Over het algemeen was Vettel 2 tienden sneller, totdat de coureurs achter hem naar zijn idee te dicht bij kwamen. Dan was Vettel ineens ruim 5 tienden sneller dan wie dan ook. Net zoals in de kwalificatie.
Posts: 10.089
ik heb de heletijd die live timing gekeken, en als Alonso een 1.31,0 reed, reed vettel de ronde daarna een 1.31,0
deed alonso een 1.31,5.. deed Vettel een 1.31,5.. Vettel reageerde telkens.. had een pitstop minder nodig.. dus hoezo redbull verliest 0.8 tenopzichte van Ferrari in de race (pace) ?
Posts: 1.315
Ja hoor, bij RedBull geven ze elke ronde Vettel de tijd van Alonso door en dan kan hij die op de tiende nauwkeurig rijden. Haha de naiviteit.
En leuk dat je de vergelijking maakt met Vettel maar ik had het over Webber. Die pushte als een gek en was gewoon niet veel sneller dan Alonso.
Posts: 175
Hij zat er ook zo beteuterd bij op de persconferentie. Ben geen fan van hamilton ( heb ook niks tegen em ) maar dit vond ik toch wel sneu voor hem.
Posts: 4.499
@ Alex V: Het lijkt me moeilijk om te racen voor plek 3...
Posts: 3.471
Ik gun hem een goede race, en die band heeft ie geen last van joh, hij is dat wel gewend! Hij is niet voor niks 1 van de beste coureurs van het veld!
Posts: 2.418
Ik hoop persoonlijk op Hamilton, Alonso en Webber in het kampioenschap met het oog op het kampioenschap. Voor de rest ben ik het met je eens, ik denk dat hij samen met Alonso, Vettel, misschien Rosberg en normaal gesproken Kubica de beste groep coureurs van het veld vormt.
Posts: 18.535
Ach, ze mogen die banden toch wat oppoetsen etc? Dan is het grootste nadeel van die flat-spot echt wel weg.
Posts: 19.803
Realistisch gezien wint Webber. Als hij een goede start heeft is hij gewoon weg... en erg is dat niet, integendeel... juist goed als Webber wint! Blijft RBR namelijk dominant, dan is het in ieder geval leuk als er intern in het team nog wat strijd is.
Maar nu komt het... Vettel start aan de vuile kant van de baan. We zagen in Turkije al dat je als P3 starter goede kans hebt er voorbij te raken, en dat zie ik Hamilton ook wel doen. De McLarens zouden na ronde 1 zomaar eens op P2 & P3 kunnen liggen, en dan wordt het leuk en heel lastig voor Vettel.
We hebben overigens ook nog geen 1x een startcrash gehad dit seizoen. Het zou natuurlijk zomaar kunnen gebeuren dat een Red Bull de deur dicht gooit bij een McLaren en we 2 mannen in het grind zien staan een paar tellen later.
Posts: 298
sterker nog, we hebben dit jaar nog niet eens een safety car gehad! hoezo veilig =-p. Heb de gp van turkije gemist... maar daar zat volgens mij ook geen safety car in....??