user icon

Sebastian Vettel eert Michael Schumacher met speciale helm

  • Gepubliceerd op 09 okt 2020 16:23
  • comments 15
  • Door: Martijn Arnoldus

Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft een speciale plek in vele harten van fans en rijders, waaronder die van Sebestian Vettel. De Ferrari-coureur eert dit weekend de Formule 1-legende met een speciale helm. Je zult wel goed moeten kijken, want in eerste instantie lijkt het design van Vettel niet veel anders dan normaal. Toch zijn er kleine kenmerken van Schumachers helm terug te vinden.

Vettel legt uit: ''Het lijkt niet zo veel anders, maar beneden op de helm zit een soort 3D- logo van Michael, de orginele versie uit 2006. Het is van veraf moeilijk te zien, maar wanneer je inzoomt, zie je het wel beter. Ik ben er zeker van dat er foto's van mijn helm worden gepubliceerd", aldus de Duitser. "Ook kun je Michaels kampioenschapsterren zien, de Chinese draak, en aan de zijkant Michaels MS-logo. Dat is wel klein."

De Ferrari-coureur kan niet wachten om met de helm te rijden: "Het racen in Duitsland zorgt ervoor dat ik extra aan hem denk en aan de laatste Grand Prix die hij hier won. Het is een klein gebaar en ik kijk ernaar uit om deze helm te mogen dragen", zegt de viervoudig kampioen tot slot.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Best n goeie peer die vettel..

    • + 1
    • 9 okt 2020 - 16:57
    • bij ons zeggen ze; 't is een goei jong, d'r zit geen kwaad in de rotzak ;-)

      • + 3
      • 9 okt 2020 - 17:00
    • Best ventje. Tis geen weggooier die Vettel. Zo zeggen we dat hier :p

      • + 1
      • 9 okt 2020 - 17:24
    • Towel986

      Posts: 429

      Beste kel die Vettel

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 18:33
    • Die Vettel is gewoon een Schumi fan-boy.....

      • + 3
      • 9 okt 2020 - 19:55
  • Geweldig gebaar!

    • + 1
    • 9 okt 2020 - 17:00
    • Yep, maar vind de helm zelf toch wat tegenvallen , ze mogen toch een keer afwijken qua design dacht ik? Had dan de Schumi livery gepakt

      • + 2
      • 9 okt 2020 - 17:03
    • Clemenza: ik weet niet of die helmregels nog bestaan; ik dacht dat deze al waren veranderd. Als die regels wel nog bestaan dan is het in mijn ogen een (semi) sneaky :-) oplossing om toch nog een extra helmdesign toe te passen (bijna onzichtbaar)

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 17:06
    • @Clemenza,als Vettel echt een statement wil maken trekt hij zondag gewoon een rooie overall aan.....🐎🇩🇪🇮🇹

      • + 2
      • 9 okt 2020 - 19:59
  • Mooi gebaar, maar volgens mij is het de bedoeling van een livery dat hij ook van een afstand goed zichtbaar is. Die Schumi helm accenten hadden wmb dus wel een heel stuk beter zichtbaar mogen zijn.

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 17:37
    • @Schwantz34: Klopt. Maar misschien zien de Schumi fans niet graag de helm van hun idool as zondag op plaats 14 of 15 eindigen. Dus, wellicht is dit toch een uitgekiend plan van der Seb.

      • + 1
      • 9 okt 2020 - 17:58
    • Als Schumi fan kan ik de opmerking van f(1)forum beamen.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 23:01
  • Mierenneuker dat ik ben, maar wat Vettel zegt, namelijk dat 2006 z'n laatste race op de Nurburgring was, en de laatste overwinning op Duitse grond, klopt toch niet? In 2011 heeft Schumacher hier nog gereden, en z'n laatste Duitse overwinning was in Hockenheim 2006 uit m'n hoofd.

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 18:21
    • De laatste race op de Nürburgring was in 2007 als GP van Europa. In 2006 won Schumacher hier het laatst op deze baan.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 19:54
    • Je kan het twee manieren lezen, bedoel ik er mee te zeggen.

      Hij won inderdaad ook in Hockenheim.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 19:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 123
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar