FIA start onderzoek naar Ferrari's nieuwe achtervleugel
- Gepubliceerd op 20 mei 2011 20:48
-
36
- Door: Robin Smeets
FIA's Charlie Whiting verklaarde vandaag dat de autosportbond de achtervleugel van Ferrari in onderzoek heeft en dat er nog voor het begin van de derde training morgenochtend een beslissing zal worden genomen of Ferrari het weekend verder mag rijden met deze vleugel. "We zijn op de hoogte van de ontwikkelingen aan de achtervleugel van Ferrari en zijn momenteel nog met hen in gesprek hierover", verklaarde Whiting.
"Ze hebben een clevere interpretatie van de regels en we bekijken nu of het een juiste interpretatie is van de regels. Het zal morgen allemaal duidelijk zijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (36)
Login om te reagerenPosts: 631
Het zijn een stelletje zeikerds de laatste tijd, meer heb ik niet te zeggen!
Posts: 15.285
Zeikerd ;)
Posts: 21
+1 :)
Posts: 350
er zal wel niks gebeuren het is FERRARI !
Posts: 1.966
zegt iemand met de bijnaam weltmeister schumi??
Posts: 3.471
Waarom worden zulke mensen nog op de site toegelaten met zulke domme uitspraken? Dit soort reacties zijn er puur om onrust te stoken! Erg jammer, want we delen allemaal dezelfde passie voor de sport, dus waarom altijd dat gezanik op teams of coureurs? Ik heb ook zo m\'n voorkeuren, maar zomaar uit het niets ga ik niet een ander afzeiken.
Posts: 350
maar ferrari is toch ook altijd bevooroordeelt.
ik stook niemand op ik zeg alleen dat het ferarri is, en dat dit zo weer uit de wereld is.
Posts: 207
Hoezoo is een ander afzeiken niet leuk !!!
Man, denk nou toch es effe na, er zijn er die het tot kunst verheven hebben. (Hans Teeuwen)
Voldemort ziet het als roeping.
Ga vooral door met je nietszeggende opmerkingen, des te meer tegengas je geeft, des te leuker wordt het.
Is het niet door mij, dan wel door een ander.
Dat is nou eenmaal het leven jongen, daar zal je het mee moeten doen.
Of,.... gewoon niet reageren natuurlijk.
Voldemort, zeikert.
Posts: 207
ohh ja, nog even dit.
Neem een en ander alsjeblieft op met een beetje gevoel voor humor.
Dat is tenslotte het aller belangrijkste.
Voldemort, knort.
Posts: 298
Foei Ferrari!! dat kan natuurlijk niet he! metteen eraf halen en het kampioenschap aan redbull geven, dat is het beste..... of niet? =-P. Die voorvleugel van redull stelt met die 1,5 cm hogere achterkant van Ferrari natuurlijk niets voor =-/
Posts: 1.966
ja idd, gewoon verbieden FIA...wordt het weer eens een lekker saai seizoen voor het WK, met schumi 2 in de hoofdrol...(sarcasme)
Posts: 10.412
Sam helemaal mee eens...
Posts: 10.089
idd de Fia moet hoe dan ook zorgen dat (ookal is het met illegale wagens) de Redbull moeten worden bijgehaald !!!!!!!
Posts: 1.653
Hier een foto: a.yfrog.com/img612/9811/3ttfj.jpg
Posts: 658
Mooie bijlage, bedankt.
Jammer dat de redactie dit soort bijlages nooit bij artikelen weet te posten.
Posts: 155
Dat kunnen wij niet doen. Er zit op deze bijlage copyright en wegens rechten e.d. mogen wij deze niet plaatsen. In de loop van morgen zullen onze eigen foto\'s op de site komen, daarbij natuurlijk ook de Ferrari.
Posts: 6.927
@Robin Copyright op yFrog uploads.. Dat mag je me nog een keer zeggen wanneer je de disclaimer van yFrog gelezen hebt ;-)
Posts: 658
Goede verklaring maar als je er snel een bijlage bij weet te posten, zou dat wel een meerwaarde zijn om deze site te blijven bezoeken vind ik (vooral voor mensen die geen member zijn).
Posts: 631
En je hoeft het toch niet te kopieren van een site, je kan dat zelf in 5 minutjes maken met Paint of iets dergelijks..
Posts: 428
Op de orginele foto\'s (die gebruikt zijn voor dit overzichtje) rust copyright van de bewuste fotograaf.
Posts: 298
De FIA moet eerst maar ff een goede methode gaan bedenken om die illegalen praktijken van energie drankje racing te ontdekken.
Posts: 7.177
ja dit bedoelde ik dus:p Zag het op een duitse site staan. En we zullen zien wat eruit komt
Posts: 175
Zet gewoon een advocaat in de auto, heb je meer aan dan een fatsoenlijke coureur binnenkort.
Posts: 10.089
idd die racen ook altijd in de snelle (dure) Auto\'s
Posts: 333
Het wordt oppassen geblazen voor iedereen nu. Nogmaals, als het illegaal is, het zij zo. Dit is maar het begin en ze zijn begonnen met Ferrari. Diskwalificaties worden niet uitgesloten volgens Mr Whiting. Spannend zal het, denk ik, nog zeker worden dit seizoen!
Posts: 210
De auto is toch door de technische keuring van donderdag gekomen? Waarom zouden ze dan nu moeilijk gaan doen??
Posts: 10.412
loopt wel los..
Posts: 10.412
De FIA gaat de nieuwe achtervleugel van de Ferrari nader onderzoeken. De internationale autosportfederatie gaat kijken of het onderdeel voldoet aan de reglementen.
Hoogte
Op het bovenste deel van de achtervleugel van de Ferrari is een Gurney-flap aangebracht, waardoor de maximale toegestane hoogte van de vleugel wordt overschreden. Dit levert meer downforce op.
Maas
Op het eerste gezicht moet de vleugel dan ook illegaal worden verklaard, maar Ferrari heeft een maas in het reglement gevonden. Volgens de regels moet de FIA echter bij de meting van de achtervleugel de Gurney buiten beschouwing laten.
Legaal
Racedirecteur Charlie Whiting van de FIA omschrijft de zet van Ferrari als slim, maar zal zich vanavond buigen over de vraag of het onderdeel reglementair is of niet. Overigens heeft volgens Whiting geen enkel team een protest ingediend.
Posts: 1.650
Ik zou Michael eigenlijk wel weer eens in een Ferrari zien. Volgens mij zou hij het er beter doen. Denk dat hij al veel spijt heeft van zijn move naar Mercedes.
Posts: 10.089
gelukkig stapte die in 2009 helemaal niet in naast Kimi!! dan was zen reputatie gone!
Posts: 12.432
Volgens mij was Kimi dan gewoon 2e rijder geworden, net als alle andere rijders bij ferrari in het MSC tijdperk.
Posts: 18.535
Dan was Schumacher gewoon ook niet snel geweest. Face it, toen was hij niet eens voorbereid op een comeback. Een half jaar trainen was zelfs niet voldoende om terug op niveau te komen, laat staan in 3 weken.
Posts: 287
Was Sauber hiervoor niet gedisqualificeerd? En ook beetje stom van de FIA om nu pas te onderzoeken,Ferrari is natuurlijk ook met de setup bezig geweest,dan moeten ze nagenoeg opnieuw beginnen als die vleugel illigaal blijkt..
zo\'n hekel aan de fia van nu,niks mag!
Posts: 863
Lees net op een andere F1 site dat ze deze vleugel niet mogen gebruiken
Posts: 48
@ Gard:
Ik heb net gelezen dat Ferrari alleen dit raceweekend deze achtervleugel mag gebruiken. Voor Monaco moeten ze dus met een ander concept komen.
Posts: 1.650
Laatste dat ik las : \"Ferrari zal nieuwe achtervleugel niet gebruiken omdat de FEI stelt dat hij ZOU KUNNEN illigaal zijn\"...
Over duidelijkheid gesproken (F1tweets/Olaf Mol)