user icon
user icon

Officieel: Renault F1 krijgt andere naam: Alpine F1

  • Gepubliceerd op 05 sep 2020 13:51
  • comments 19
  • Door: Arjan Hoefakker

Renault F1 heet met ingang van volgend seizoen officieel Alpine F1. Dat is zojuist bevestigd door het team tijdens de Grand Prix van Italië. Huidige teambaar Abiteboul zal dat team gaan leiden. 

"Hij (CEO Luca de Meo) heeft inderdaad hoge verwachtingen van Alpine en wat hij mij als missie heeft gevraagd, is om een ​​paar suggesties te doen om een ​​organisatie rond dat merk op te bouwen", zei Abiteboul op Monza.

Alpine is een Franse fabrikant van sport- en racewagens en werd in 2017 opnieuw gelanceerd met de A110-straatauto.

"Op dit moment is dat merk één auto, maar we willen meer doen en daar is een organisatie voor nodig", legt Abiteboul uit. 'Dus dat is wat ik zou willen doen', zei hij gisteren.

Hij wil echter geen commentaar geven op geruchten dat het Renault F1-team zeker een nieuwe naam en merk zal krijgen voor 2021.

"Het is aan hem (de Meo) om te beslissen op welke manier hij de verschillende merken op de markt wil brengen. Ik leid gewoon het team", zei Abiteboul.

"Ik vermoed dat we met de nieuwe Concorde-overeenkomst eindelijk de mogelijkheid hebben om een ​​stabiel platform te hebben in de Formule 1. De manier waarop we van dat platform gebruik willen maken, ligt bij de CEO."

Volgens Auto Hebdo wordt zondagochtend bekend gemaakt dat Renault vanaf 2021 door het leven zal gaan als Alpine F1. 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Hier nog maar een keertje: elders lees ik het gerucht dat Aboteboul niet aan blijft als teambaas maar vervangen gaat worden door budkowski.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 14:16
    • Klopt, het schijnt niet zo te boteren tussen Alonso en Abitiboel:P

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 14:53
  • Snork

    Posts: 8.553

    Wat Alpine bij Renault was en wellicht weer wordt, dat is AMG bij Mercedes. Zou mooi zijn als Alpine weer terugkomt en de beetje saaie Renaults een Alpine uitvoering gaan krijgen. Vroeger waren het brute auto’s.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 14:18
    • Kampsie

      Posts: 263

      Alpine was meer een echt merk, amg vind ik meer de huistuner zoals M bij bmw.

      • + 1
      • 5 sep 2020 - 14:44
    • Dus alpine bij Renault is meer zoals alpina bij BMW?

      • + 1
      • 5 sep 2020 - 14:50
    • Kampsie

      Posts: 263

      ja of als Brabus bij Mercedes

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 14:51
    • En abt bij Audi.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 14:55
    • Brabus is een eigen merk dat Mercedes als basis gebruikt.
      Zoals Ginaf dat in het verleden met DAF deed.
      Dat is dus een verkeerd voorbeeld.
      Mercedes heeft namelijk AMG

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 17:09
    • gp

      Posts: 3.992

      Zowel AMG als Alpine waren oorspronkelijk een echt merk. Maar Alpine is al 50 jaar 100% renault.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 08:55
    • gp

      Posts: 3.992

      Alpine is wel degelijk Renault. Oorspronkelijk was het een apart bedrijf maar dat is 50 jaar geleden. AMG was ook oorspronkelijk een apart bedrijf dus de vergelijking tussen die twee gaat helemaal op

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 09:33
    • gp

      Posts: 3.992

      sorry voor de twee dezelfde berichten. de eerste bleef hangen.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 09:34
    • Dat zei ik toch?
      Brabus is geen AMG.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 13:21
  • Skimi

    Posts: 404

    Had Alonso het niet al over dat hij graag terug wou naar de kleurstelling waarin hij wk werd? Alpine blauw?

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 14:39
    • mario

      Posts: 6.726

      Alpine Blauw is wel wat donkerder dan het blauwe van de livery van Mild Seven waarmee hij kampioen werd....

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 15:10
  • Auto Hebdo is broer van Charlie? :)
    Alpine nooit van gehoord. Heb ik onder een steen gezeten.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 14:54
    • mario

      Posts: 6.726

      Dan heb je wel onder een steen gelegen ja..... Alpine was een op zich staand bedrijf dat zelf auto's bouwde maar met motoren van Renault.... Waren vroeger al kickuh wagens, maar heeft een hele tijd niets gemaakt en is onlangs door Renault weer afgestoft en ze hebben nu weer één model (die staat in de tekst), wat ook wel een brute wagen is....

      Verder vind ik Alpine F1 wel cool klinken....

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 15:01
    • mario

      Posts: 6.726

      Hebdo staat trouwens voor wekelijks..... Zowel Charlie als de Auto zijn weekbladen....

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 15:07
    • gp

      Posts: 3.992

      Dat staand bedrijf was gewoon in het begin. zelfs de A110 zijn op een bepaald moment door Renault zelf geassembleerd. en de A310 was volledig Renault. Die A110 was wel een prachtig ding. ik heb ze nog veel zien rijden toen ik kind was.

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 09:37
    • Shrek

      Posts: 468

      Uit de tijd dat Renault straatauto's nog niet uit elkaar vielen.
      Wel eens van Matra gehoord?

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 10:58

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 14 okt 1977 (42)
  • Geb. plaats , Frankrijk
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar