user icon

Video: Max Verstappen crasht hard en schrijft nieuwe voorvleugel af

  • Gepubliceerd op 04 sep 2020 11:40
  • comments 39
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen heeft zojuist in de eerste vrije training een flinke klapper gemaakt. De 22-jarige Nederlander heeft wat schade opgelopen. De voorvleugel, die nieuw was voor deze race, is kapot.

Bekijk hieronder de beelden, de tweede video is de onboard-camera van Max Verstappen.

 

 

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Max was ff aan het spelen met de motor standen en drukte per ongeluk op de partymodus.

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 11:47
    • Het lijkt meer op de kamikaze stand ..

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 13:30
  • crasht hard? Hij rolt nog net hard genoeg om de bariers te raken...

    • + 12
    • 4 sep 2020 - 11:50
    • tlbuis

      Posts: 233

      knap juist dat hij de wagen zo weet te draaien dat de achterkant en de motor niet beschadigd raakte, dan was het wellicht veel erger geweest.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 14:28
    • Het is toch wel een wonder dat hij er heelhuids is uitgestapt:)

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 15:22
  • Kampsie

    Posts: 314

    Enorme klapper en onze held kan ook nog gewoon terug rijden...

    • + 3
    • 4 sep 2020 - 11:58
    • haha... en 20 minuten later kan 'ie de garage alweer verlaten...

      • + 2
      • 4 sep 2020 - 12:16
  • Crasht hard?

    • + 6
    • 4 sep 2020 - 12:01
  • Is er door iemand gezegd dat dat de nieuwe voorvleugel was? Kijk nog maar net.

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 12:08
    • Snork

      Posts: 10.472

      Is niet bekend Pietje, nergens iets te vinden wie er met de nieuwe vleugel rijdt en wie niet, en of er überhaupt met de nieuwe vleugel werd gereden toen Max van de baan ging.
      Was een onverwachtse uitbraak van de achterkant, vreemd overstuur-momentje.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 12:27
    • Snork

      Posts: 10.472

      Was wederom een snelle reparatie, in 22 minuten alles gefikst.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 12:29
    • Strikt gezien rijdt iedereen met een nieuwe voorvleugel gezien de laagste DF levels van het hele seizoen :-p

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 12:35
    • Dat klopt wel @Pietje, maar RBR had in Spa ook al een nieuwe
      low downforce vleugel bij zich. Misschien dat ze die eerst nog even
      hebben gebruikt om deze nieuwe pas in de VT2 te gebruiken.
      Zou toch kunnen?

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 12:41
    • jarka

      Posts: 1.449

      zou ik ook doen als ik dat artikel hier had gelezen , nieuwe voorvleugel brengt Albon dichter bij Verstappen , nu weer de oude er op en opgelost.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 12:59
    • zorba

      Posts: 1.471

      Pietje op die site met ronde tijden kan je ook een enkele piloot zijn tijden volgen ronde per ronde , Dank bij voorbaat

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 14:07
    • @Zorba, jou ergens voor bedanken?! Hahaha.
      Je hebt zeker mijn reactie op jouw leugen gisteren niet gelezen.
      Hier komt ie nog een keer.

      "Nou @Zorba, ik had je een plusje gegeven, omdat je de door mij gevraagde titel had geplaatst, maar die neem ik hierbij terug.
      Jij schreef: "Op crash net staat een interview van Hamilton
      ivm de motor modus ."

      In dat hele artikel wordt met geen woord over de motor modus gerept!
      Het gaat enkel en alleen over het continue harde werken van Mercedes en hemzelf, ook al hebben ze een goede race gehad, het kan altijd beter.
      Helemaal NIETS wat je in jouw eerste post beschrijft staat in dat artikel!!"

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 15:18
    • zorba

      Posts: 1.471

      @pietje eerst vooral is het ik die u wil bedanken voor die site waar je de ronden kan meelezen en niet omgekeerd, ik zoek waar ik dat interview kan vinden tussen hamilton en palmer na de race op spa,ik kan nl de F1 bekijken via sky uk ,maar ik vind nergens die reportage terug en op de Sky uk site staat ze ook niet meer bij de video's maar als ik ze vind stuur ik u de link

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 18:10
  • JV fan

    Posts: 2.063

    Nu krijgt Max de nieuwe van Albon, en Wint Albon op zondag “Not bad for the number 2 driver”

    • + 2
    • 4 sep 2020 - 12:10
  • Tering wat een klapper, echt een enorm harde crash inderdaad.. Max mag blij zijn dat hij levend uit kon stappen..

    • + 7
    • 4 sep 2020 - 12:23
    • ben er nog van aan het bijkomen, mn tosti vloog van mn bord af.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 12:44
    • Gelukkig rijden ze met de HALO. Als een van de banden van de bandenstapel naar hem toekomt...pfff

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 13:34
  • En daar gaan zijn titelkansen die er nog miniem waren..;-)

    • + 1
    • 4 sep 2020 - 12:31
    • RBH2019

      Posts: 2.828

      Oh was de race vandaag? Shit, helemaal gemist...

      • + 3
      • 4 sep 2020 - 12:36
  • Wat een mega crash... nog nooit zo n klapper gezien.... het is maar een schuivertje..

    • + 1
    • 4 sep 2020 - 12:43
  • onetimer

    Posts: 593

    Einde oefening voor Verstappen bij Red Bull Racing. Naar verwachting wordt hij de volgende race teruggezet naar AT en stapt Jack Plooij in bij Red Bull Racing.

    • + 2
    • 4 sep 2020 - 12:46
  • Illym3ns

    Posts: 142

    “Flinke klapper”

    • + 1
    • 4 sep 2020 - 12:53
  • De experts zullen weer verklaren hoe het niet de schuld was van Mad Max bij deze crash.

    • + 3
    • 4 sep 2020 - 12:55
    • Max Verstappen was de grip levels aan het verkennen, deze crash is daar het gevolg van en hoort er gewoon bij,
      Max treft dan ook geen enkele blaam

      - aldus Tom Coronel -

      • + 6
      • 4 sep 2020 - 14:00
    • Driver87

      Posts: 198

      Hey ben jij er ook weer

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 14:58
    • flyineddy

      Posts: 867

      Natuurlijk was het niet de schuld van Max!
      Hij kan er toch niks aan doen dat die bandenstapel zomaar oversteekt?

      Eddy.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 17:44
  • Xantippe

    Posts: 133

    Max eerder deze week: "totaal geen last meer van balans problemen, dat speelde alleen het eerste weekend". Toen zei de Ascari chicane "hold my limoncello"

    • + 4
    • 4 sep 2020 - 13:02
    • zorba

      Posts: 1.471

      Zijn wagen was niet erg stabiel in de ascari ook tijdens de longrun zijn achterkant breekt voordurend een beetje uit

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 13:37
    • h3x6g0n

      Posts: 365

      Zelfs in de handen van Verstappen lijkt dat hok echt bloedje nerveus. Geen wonder dat 'rookie' Albon er moeite mee heeft.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 17:31
  • Is gewoon oude familiekwaal. Jammer dat er geen grindbakken meer zijn. Jos was een echte liefhebber

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 13:35
  • zorba

    Posts: 1.471

    Het was een crash niet meer of niet minder, maar hard !ik had niet dat gevoel dat de banden stapel een ferme dreun kreeg.wel dat de race pace van de mercedessen een 0,5sec rapper is dan de bulls op dezelfde banden de anderen hebben nog geen race sim gereden

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 13:35
  • Illym3ns

    Posts: 142

    Zo lekker Nederlands allemaal weer. Verstappen maakt een foutje en “crashtappen” wordt er bij gehaald, grindbakken en de genen van z’n vader... zielige mensen zijn het.
    Maar als hij wint is ie fantastisch.
    Geniet gewoon lekker van de sport en wees trots dat we een coureur hebben van Nederlandse bodem die potdomme een behoorlijk potje kan sturen en de races weer een genot maakt om naar te kijken. Die jongen heeft ons fantastische dingen laten zien en ook mede door zijn succes krijgen we weer een Nederlandse GP.
    Stelletje zuurpruimen...bah.

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 23:55

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.205
  • Podiums 44
  • Grand Prix 121
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar