user icon

Record van rondetijd onder de 1 minuut zal in Bahrein worden verbroken

  • Gepubliceerd op 31 aug 2020 07:49
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

FIA-official Pat Symonds denkt dat de tweede race in Bahrein in december een 'groot spektakel' zal worden. Hij sprak in Spa-Francorchamps, nadat de Formule 1 had aangekondigd dat de tweede race van de nieuw aangekondigde dubbele race in Bahrein zal plaatsvinden op de korte versie van het circuit, die bijna ovaal is.

De lay-out zal naar verwachting het F1-record verbreken voor een kwalificatieronde van minder dan 1 minuut. Het bestaande record is Niki Lauda in Dijon in 1974, toen hij het circuit in 58 seconden wist rond te rijden.

Twee of drie DRS-zones

De FIA heeft simulatiewerk verricht om te kijken wat de beste optie is voor het nieuwe aangepaste circuit in Bahrein. Pat Symonds vertelde aan Auto Motor und Sport: "We hebben verschillende simulaties gedaan. Als we twee DRS-zones doen, krijgen we een rondetijd van 54,3. Met drie DRS-zones is dat slechts 53,9 seconden."

"We verwachten dat het verkeer op het korte circuit problematisch zal zijn, maar dat weten we al van andere circuits zoals Sao Paulo. De teams hebben geavanceerde tools om daarmee om te gaan en we zien het als onderdeel van de uitdaging. Ik denk dat het een geweldig spektakel zal worden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • ik ben nog aan het bijkomen van die bloedstollend spannende race van gisteren, wat een nagelbijtertje was dat toch!

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 08:06
    • NicoS

      Posts: 13.669

      Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar vond de oval races van de Indycar dit weekend boeiender om te zien dan de afgelopen F1 races. Veekay een keurige zesde en vierde plaats. Er is in ieder geval niet vooraf te voorspellen wie er gaat winnen.

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 08:15
    • heb het helaas gemist @NicoS, maar ik kan me goed voorstellen dat de Indycars boeiender waren, nog slechter als dat we met f1 voorgeschoteld kregen kan namelijk niet. Het is vanwege de MB dominantie al geen super spannend seizoen maar dat gez**k ook over die k*t banden hele tijd hangt me flink de keel uit, er wordt nauwelijks geraced, enkel de Renault mannen lieten nog wat zien, en Gio die een Alfa afschreef

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 08:21
    • Het is te hopen dat het party-mode verbod vanaf komende race iets veranderd. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat dat weinig verschil zal maken. Ik ben bang dat we de rest van dit seizoen een zelfde soort dure optochten gaan zien.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 08:26
    • Huh, hebben jullie de inhaalactie van Max buitenom op Hamilton en Bottas in Blanchimont gemist???

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 09:08
    • Veekay heeft zeer goed gereden en heb de 2e race zondag ook eens bij uitzondering kunnen bekijken omdat het op Ziggo select werd uitgezonden (Indy is altijd op "racing" en dat is niet te ontvangen via canal digitaal.
      Mooie inhaalacties in de 1e ronde van Rinus, genoten.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 11:39
  • nr 76

    Posts: 2.717

    Bestel maar vast een stapel blauwe vlaggen!

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 08:48
  • Als het bevalt is het misschien wel een idee om deze variant van het circuit om het andere jaar te gaan gebruiken.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 11:23
  • Snork

    Posts: 14.000

    De lay-out van dat korte circuit in Bahrein is nou niet echt toppie. Veel rechte stukken en een paar bochtjes erin. Vraag me af of het spektakel gaat worden.

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 11:24
    • Ik denk dat het best wel eens leuk kan gaan worden. Weinig bochten betekend weinig bochten waarin je tijd verliest door downforce verlies. De vele rechte stukken zouden kunnen zorgen voor veel slipstreamen tijdens de race. Dat zou een leuke race kunnen opleveren. Het wordt in ieder geval interessant om te zien hoe het gaat uitpakken.

      Ik verwacht overigens dat de kwalificatie ook wel eens interessant kan gaan zijn, want ik denk dat niemand voorop wil rijden, net als in Monza vorig jaar. xD

      Eddy.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 18:13
  • de buiten layout.... not a fan

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 11:39
  • Kan wel is heel grappig worden , vooral door veel verkeer (gelapte coureurs) ...

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 13:57
  • Nytro

    Posts: 37

    Zullen we alvast een poll houden? Op hoeveel rondes achterstand worden Ferrari, Haas & Sauber gezet op dit rondje?
    Ik zet in op 3

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 16:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Oostenrijk
  • Geb. datum 22 feb 1949 (72)
  • Geb. plaats Vienna, Austria, Oostenrijk
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar