user icon
user icon

Record van rondetijd onder de 1 minuut zal in Bahrein worden verbroken

  • Gepubliceerd op 31 aug 2020 07:49
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

FIA-official Pat Symonds denkt dat de tweede race in Bahrein in december een 'groot spektakel' zal worden. Hij sprak in Spa-Francorchamps, nadat de Formule 1 had aangekondigd dat de tweede race van de nieuw aangekondigde dubbele race in Bahrein zal plaatsvinden op de korte versie van het circuit, die bijna ovaal is.

De lay-out zal naar verwachting het F1-record verbreken voor een kwalificatieronde van minder dan 1 minuut. Het bestaande record is Niki Lauda in Dijon in 1974, toen hij het circuit in 58 seconden wist rond te rijden.

Twee of drie DRS-zones

De FIA heeft simulatiewerk verricht om te kijken wat de beste optie is voor het nieuwe aangepaste circuit in Bahrein. Pat Symonds vertelde aan Auto Motor und Sport: "We hebben verschillende simulaties gedaan. Als we twee DRS-zones doen, krijgen we een rondetijd van 54,3. Met drie DRS-zones is dat slechts 53,9 seconden."

"We verwachten dat het verkeer op het korte circuit problematisch zal zijn, maar dat weten we al van andere circuits zoals Sao Paulo. De teams hebben geavanceerde tools om daarmee om te gaan en we zien het als onderdeel van de uitdaging. Ik denk dat het een geweldig spektakel zal worden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • ik ben nog aan het bijkomen van die bloedstollend spannende race van gisteren, wat een nagelbijtertje was dat toch!

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 08:06
    • NicoS

      Posts: 11.514

      Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar vond de oval races van de Indycar dit weekend boeiender om te zien dan de afgelopen F1 races. Veekay een keurige zesde en vierde plaats. Er is in ieder geval niet vooraf te voorspellen wie er gaat winnen.

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 08:15
    • heb het helaas gemist @NicoS, maar ik kan me goed voorstellen dat de Indycars boeiender waren, nog slechter als dat we met f1 voorgeschoteld kregen kan namelijk niet. Het is vanwege de MB dominantie al geen super spannend seizoen maar dat gez**k ook over die k*t banden hele tijd hangt me flink de keel uit, er wordt nauwelijks geraced, enkel de Renault mannen lieten nog wat zien, en Gio die een Alfa afschreef

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 08:21
    • Het is te hopen dat het party-mode verbod vanaf komende race iets veranderd. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat dat weinig verschil zal maken. Ik ben bang dat we de rest van dit seizoen een zelfde soort dure optochten gaan zien.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 08:26
    • Huh, hebben jullie de inhaalactie van Max buitenom op Hamilton en Bottas in Blanchimont gemist???

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 09:08
    • Veekay heeft zeer goed gereden en heb de 2e race zondag ook eens bij uitzondering kunnen bekijken omdat het op Ziggo select werd uitgezonden (Indy is altijd op "racing" en dat is niet te ontvangen via canal digitaal.
      Mooie inhaalacties in de 1e ronde van Rinus, genoten.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 11:39
  • nr 76

    Posts: 620

    Bestel maar vast een stapel blauwe vlaggen!

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 08:48
  • Als het bevalt is het misschien wel een idee om deze variant van het circuit om het andere jaar te gaan gebruiken.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 11:23
  • Snork

    Posts: 8.463

    De lay-out van dat korte circuit in Bahrein is nou niet echt toppie. Veel rechte stukken en een paar bochtjes erin. Vraag me af of het spektakel gaat worden.

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 11:24
    • flyineddy

      Posts: 275

      Ik denk dat het best wel eens leuk kan gaan worden. Weinig bochten betekend weinig bochten waarin je tijd verliest door downforce verlies. De vele rechte stukken zouden kunnen zorgen voor veel slipstreamen tijdens de race. Dat zou een leuke race kunnen opleveren. Het wordt in ieder geval interessant om te zien hoe het gaat uitpakken.

      Ik verwacht overigens dat de kwalificatie ook wel eens interessant kan gaan zijn, want ik denk dat niemand voorop wil rijden, net als in Monza vorig jaar. xD

      Eddy.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 18:13
  • de buiten layout.... not a fan

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 11:39
  • Kan wel is heel grappig worden , vooral door veel verkeer (gelapte coureurs) ...

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 13:57
  • Nytro

    Posts: 9

    Zullen we alvast een poll houden? Op hoeveel rondes achterstand worden Ferrari, Haas & Sauber gezet op dit rondje?
    Ik zet in op 3

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 16:18

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 22 feb 1949 (71)
  • Geb. plaats Vienna, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar