user icon
user icon

Video: De inhaalrace van Alexander Albon naar P8

  • Gepubliceerd op 04 aug 2020 16:18
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Alexander Albon kende een bewogen weekend in Engeland. De Thaise Brit kende een crash op vrijdag, problemen op zaterdag en de race zelf verliep ook alles behalve vlekkeloos.

Uiteindelijk wist de teamgenoot van Max Verstappen zich naar de achtste plaats te rijden, nadat hij achteraan aan moest sluiten op plaats zeventien na een pitstop, inclusief 5 seconden stop and go.

Dit leverde een inhaalrace op voor Albon, de beelden hiervan zie je hieronder:

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Twee dingen:

    a) DRS sucks
    b) Vettel was de enige die theoretisch bij machte was enige weerstand te bieden tegen de Red Bull, maar ging praktisch aan de kant. WTH?

    • + 1
    • 4 aug 2020 - 16:37
    • snailer

      Posts: 3.770

      Het is jammer. Inderdaad leek het een bye bye. Maar volgens mij had Vettel moeite de auto op de baan te houden in de bocht. Hij miste volledeig de apex. Hierdoor kon Albon met nieuwere en snellere banden direct het gat dichtrijden.

      Zelf vind ik het behoorlijk onnatuurlijk dat grote gat naar de top 3 rijders. Zowel voor Albon als voor Vettel. EN eigenlijk ook Leclerc.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 17:06
    • wibi

      Posts: 4.363

      Was toch niet slecht? Goede en makkelijke inhaalacties

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 18:38
  • chao

    Posts: 961

    Zonder uitval Bottas en Sainz was hij 10e geworden, zwak gereden dus.
    De RB is 1 sec sneller dan de midfield auto`s, ALbon had dus minimaal achter Leclerc moeten eindigen.

    • + 5
    • 4 aug 2020 - 17:06
    • Voor Leclerc. Max was al 1 seconde sneller dan Leclerc. Een halve seconde had al genoeg geweest.

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 17:12
    • Na het zien van deze beelden vind ik het alleen maar slechter... Hij reed 21 ronden op de medium, had ik niet eens door... de rest op 36 ronden oude hards... Het enige wat mij opviel was dat Russel met een worstelende Williams nog redelijk lang lang voor Albon bleef. 4 ronden doen om 6 seconden te dichten en een matige Williams in te halen op een compound zachter?

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 19:53
    • hoogie35

      Posts: 643

      Vond het nou niet bepaald een inhaalrace. Die straf had hij in principe zelf gedaan (volgens de commissarissen dan). Weer compleet te langzaam alle tegenargumenten ten spijt.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 21:43
  • Maximo

    Posts: 6.344

    Als in de RB16 naast Albon nog een 2e Albon zat dan werd de RB16 op gelijke voet met de Renault of McLaren geschat.

    Albon mist niet alleen snelheid, hij mist ook een bepaald vernuft gedurende de races.

    • + 3
    • 4 aug 2020 - 17:11
    • Precies. Max had ook podiums gepakt dit jaar in een RP/Mclaren. Ben ik van overuigd.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 17:14
    • johan_sb2

      Posts: 494

      Max was kampioen geworden in een Williams.

      • + 7
      • 4 aug 2020 - 17:20
    • Kampioen van de armoe misschien.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 17:26
    • Joeppp

      Posts: 3.140

      Ligt er maar net aan wie er dan in de RedBull had gereden. Als je daar Russel en Alonso inzet komt Max niet op het podium met een Mclaren of RP.

      • + 3
      • 4 aug 2020 - 17:46
  • Driver87

    Posts: 154

    Volgens mij is een stop en go toch echt wat anders dan wat Albon kreeg....

    • + 1
    • 4 aug 2020 - 18:22
  • Stroll, wat zijn dat voor verdachte racelijnen...?

    • + 1
    • 4 aug 2020 - 19:09
    • wibi

      Posts: 4.363

      Weet hij zelf waarschijnlijk niet.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 20:30

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar